|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Assistent i skolen? Hva gjør de?Jeg er på leting etter ny jobb. Lei av å jobbe helger og en del kvelder, så jeg lurer på om jeg kan bli assistent på en (ungdoms)skole.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Vet ikke alt jeg altså men her bruker de assistenter til leksehjelp og assistent i klasserom + at de jobber på AKS.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Assistent på ungdomsskole?
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Jeg vet ikke noe om ungdomsskolen, men på vgs er det ikke vanlig med assistenter. Derimot har vi miljøarbeidere, og oppgavene deres ser ut til å være omtrent det samme som for assistenter på barnetrinnet - de følger ofte enkeltelever med spesielle behov.
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Dei assistentene eg kjenner til på u-trinn og vgs, er voksne som følgjer elevar med sterke funksjonshemminger. På vgs. kan arbeidsoppgåvene vere alt frå hjelp med rutiner rundt måltid og personleg hygiene, medisinering og liknande, til å fysisk skrive ned det som eleven dikterer.
![]() |
![]() |
#6 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?
På min skole, vgs, heiter det assistenter.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Hos oss har assistentene varierte oppgaver.
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Vi har en assistent hos oss, orker ikke taste på mobilen i senga, men det er ungdomsskolen iallfall. Selv har jeg jobbet som assistent på vgs.
![]() |
#9 |
Drømmer
|
Her søker de ofte etter assistent på ungdomsskole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
både her og der
|
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?På vgs kan lærere jobbe som assistenter på SSP for elever med spesielle utfordringer (for eksempel Asperger). De følger opp særskilte elever som har fått vedtak om IOP.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Mamma jobber som assistent på ungdomsskole, og har gjort det i mange år. Jeg tror de første hun jobbet med nå nærmer seg 30 år.
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Jeg vet ikke hvordan det er helt, men fri i skoleferiene vil jo bli dårlig med lønn da - siden man som assistent ikke får opparbeidet seg fleksitid. Jeg har jobbet som miljøterapeut i skole (vgs) elevene jeg fulgte opp der hadde tilsyn også i feriene (med unntak av noen uker i sommerferien +planleggingsdager)
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Det kan jobbe assistenter fra barneskole, ungdomskolen og vgs også. Min erfaring er att assistenter som oftes hjelper til med barn og ungdom som trenger ekstra resusser. Min elste går nå på vgs, og hun går I klasse der det jobber mange assistenter da dem som går der har behov for tilrettelagt opplegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
Assistentene hos oss som kun jobber i skolen(og ikke SFO) har mellom 50 og 60% stilling, og har fri i alle skoleferiene.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?I vgs her er det vanlig at miljøarbeidere osv. som ikke er pedagogisk ansatte jobber fullt i skoleåret og har fri i skolens ferier. Stillingsprosenten deres er da rundt 85 %. Dette skal det finnes en Særavtale for i kommunal sektor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Assistent i skolen? Hva gjør de?Takk for svar, alle sammen!
![]() |
|
|