Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tannlegekostnader ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-07, 00:06   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tannlegekostnader ...

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tetracyclin-tenner mener du?

Vet du at du kan få det dekket av trygdekontoret?

Ukjent for meg...
Kan du informere meg litt om dette?

Skal til tannlegeni morgen:grøss:
Frykter det verste, har en rotfylling som jeg tviler på er vellykket....

Gammel 13-06-07, 08:42   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannlegekostnader ...

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Ukjent for meg...
Kan du informere meg litt om dette?

Skal til tannlegeni morgen:grøss:
Frykter det verste, har en rotfylling som jeg tviler på er vellykket....

Jeg har seksårsjeksler med "hypermineralisering", muligens pga tetracyclinbruk, muligens pga feber i spebarnsalder. Man vet ikke. Det vi vet, er at tennene kom opp slik, og at de etter hvert ble så fulle av hull at jeg måtte ha kroner, rotfylling, og nå en kunstig tann.

Når tennene er "født slik", så å si, dekkes dette av trygdekontoret. Jeg må betale en liten egenandel bare. Problemet er å bevise det. Jeg fikk en time hos en spesialist på tannlegehøyskolen, som skrev en uttalelse til trygdekontoret for meg. Det enkleste hadde vært å få tak i journalene mine fra skoletannlegen, men de var selvfølgelig destruert.

Nå får jeg dekket ca. 16000 av de 18000 den kunstige tannen vil koste.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.