Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva serverer jeg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-15, 21:47   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Jeg lagde ølgryte i helga. Veldig godt og blir bedre av å lages dagen før. Oksekjøtt, bacon og bayer er hovedingredienser. Si fra om du vil ha oppskrift.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-15, 21:53   #2
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg lagde ølgryte i helga. Veldig godt og blir bedre av å lages dagen før. Oksekjøtt, bacon og bayer er hovedingredienser. Si fra om du vil ha oppskrift.

Jeg kunne gjerne tenkt meg til oppskrift.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 17:13   #3
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg kunne gjerne tenkt meg til oppskrift.

Jeg lager nok en litt forenklet utgave av nextlife sin. Dette gjorde jeg sånn ca sist:
Brunet ca 150 g oksekjøtt pr pr pluss en pakke med bacon i terninger (med pakke mener jeg en sånn "blokk")
Surret så sjarlottløk (ca 7-8 stk), en vanlig løk og hvitløk etter smak (jeg brukte to fedd).
Kuttet opp fem store gulrøtter i staver og surret litt sammen med løken på slutten.

Tok så alt dette oppe i samme gryte og helte over tre halvlitere med bayer.

Godt med hakket fersk timian, et laurbærblad, noen dråper worchestersaus og litt chillipulver i til slutt. Salt og pepper og pittelitt sukker også.

kokte dette i lang tid. 2,5 time kanskje småputrende på komfyren. Hadde i litt jevning til slutt for å tykne sausen litt. Før servering så brunet jeg en del sopp og hadde oppi.

gryten serverte jeg med Rotmos av poteter og søtpotet.

Lettvint og falt veldig i smak.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 15:06   #4
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for tips. Ølgryta tar jeg neste helg på farsdagen

Har fått tak i lammekjøtt så det blir lammegryte. Forrett gravlaks og ostekake til kaffe/dessert.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-15, 21:56   #5
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Det vil jeg😊

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 08:07   #6
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og jeg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.