Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Råforing av katt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-15, 08:49   #1
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Råforing av katt

Ser nå at siden du viser til mener at tørrfôr nærmest er dyreplageri. Merkelig at veterinærer anbefaler tørrfôr som eneste vei til god kattehelse.

Gammel 29-10-15, 15:22   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Ser nå at siden du viser til mener at tørrfôr nærmest er dyreplageri. Merkelig at veterinærer anbefaler tørrfôr som eneste vei til god kattehelse.

Det står litt om det og på samme siden. Men det er veldig mye info der jeg vet.
Veterinærer vet jo ikke nødvendigvis alt som er å vite om ernæring, og de skal jo tjene penger de også. Det samme skal jo kattematprodusentene så det er jo ikke så rart om de pusher tørrfôr som det eneste rette.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 15:28   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

De tjener vel til smør på brødet de som selger spesialkjøtt til katter også?

Gammel 29-10-15, 15:33   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

De tjener vel til smør på brødet de som selger spesialkjøtt til katter også?

Det gjør de helt sikkert. Men de er ikke like store som Hills, Eukanuba osv.

Jeg startet ikke denne tråden for å rakke ned på de som ikke råforer kattene sine altså. Tenkte bare det kunne være kjekt å dele evt. erfaringer og slikt.
Jeg har ikke noe behov for å trykke mine meninger på dere.

Gammel 30-10-15, 11:14   #5
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det gjør de helt sikkert. Men de er ikke like store som Hills, Eukanuba osv.

Jeg startet ikke denne tråden for å rakke ned på de som ikke råforer kattene sine altså. Tenkte bare det kunne være kjekt å dele evt. erfaringer og slikt.
Jeg har ikke noe behov for å trykke mine meninger på dere.

Jeg tolket ikke deg slik altså, frukt! Men den nettsiden til hun veterinæren gikk langt i å si at hvis man gav kun tørrfôr, som norske veterinærer anbefaler, var man skyld i alskens sykdommer og lidelser kattene pådrar seg. Fikk litt bigpharma/alternativvibber der, men skal ikke så mye til før jeg ser sånne spøkelser rundt på nettet.

Gammel 30-10-15, 11:19   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg tolket ikke deg slik altså, frukt! Men den nettsiden til hun veterinæren gikk langt i å si at hvis man gav kun tørrfôr, som norske veterinærer anbefaler, var man skyld i alskens sykdommer og lidelser kattene pådrar seg. Fikk litt bigpharma/alternativvibber der, men skal ikke så mye til før jeg ser sånne spøkelser rundt på nettet.

Så bra.
Jeg har ofte litt kontroversielle/alternative meninger, men jeg prøver å ikke være misjonerende.

Som veterinær ser hun jo mye lidelse som hun mener kunne vært unngått med et annet kosthold kan jeg tenke meg. Men hun kunne sikkert uttrykt seg litt annerledes.

Enn så lenge syns jeg råforing ser ut til å fungere bra for mine katter. Ikke flere illeluktende promper fra Anakin, og ikke mer oppkast fra Eek. Hun kaster opp nesten hver dag når hun får tørrfôr. Om det har skylden kan jeg ikke si noe sikkert, men jeg er glad jeg slipper å tørke det opp, eller tråkke i det. :btdt: :yuk:

Sist redigert av frukt : 30-10-15 kl 11:24.
Gammel 30-10-15, 11:15   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Pus tar med råvarer inn gjennom katteluka, og forærer dem svært gjerne til sine nærmeste. Senest i går hoppet han opp i sofaen til meg og slapp en død mus ned mellom putene. Han er en svært takknemlig og hengiven katt, som vet å vise det til sin matmor.

Selv liker han best kokt fisk.

Herlig.
Det kunne vært verre, den kunne ha vært levende. Eek kom en gang inn med en levende rotte. Det var litt av en jobb å få fatt i den! Men det er mange år siden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.