Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Doctor Who, hvor starter man?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-15, 23:09   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Doctor Who, hvor starter man?

Jepp, har fått Netflix. Flere år etter alle andre, antar jeg. Men sesong 1 på Netflix starter i 2005, niende doktor og med Rose og plastikkmennesker. Men serien er jo urgammel?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 23:10   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Doctor Who, hvor starter man?

Jeg begynte i 2005, i hvert fall. Det er vel begynnelsen på de "nye" sesongene.

Gammel 29-10-15, 23:18   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke giddet å se så mye på det gamle. Det er ikke alt som finnes lenger og for meg blir det ikke like gøy når det er såpass gammelt med de spesialeffektene de hadde på den tiden. Så jeg har vel sett litt og så jo litt på det når vi fikk parabol på 90-tallet og det gikk på BBC. Doctor who hadde jo pause i en del år og så startet det på igjen i 2005, derfor regnes dette som sesong 1 i den nye serien.

Det som er lurt å huske på er at i sesong 4(?) er det noen episoder som ikke er på norsk netflix og disse bør man få sett.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 23:18   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg begynte i 2005, i hvert fall. Det er vel begynnelsen på de "nye" sesongene.

Å, er de delt i nye og gamle deler?

Jeg har bare sett én episode, og jeg likte at handlingen foregår i den virkelige verden (og i London! ), men så et klipp fra episode 2, det var mer sånn space-aktig som jeg ikke liker, men vi får nå se.

Gammel 29-10-15, 23:19   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har ikke giddet å se så mye på det gamle. Det er ikke alt som finnes lenger og for meg blir det ikke like gøy når det er såpass gammelt med de spesialeffektene de hadde på den tiden. Så jeg har vel sett litt og så jo litt på det når vi fikk parabol på 90-tallet og det gikk på BBC. Doctor who hadde jo pause i en del år og så startet det på igjen i 2005, derfor regnes dette som sesong 1 i den nye serien.

Det som er lurt å huske på er at i sesong 4(?) er det noen episoder som ikke er på norsk netflix og disse bør man få sett.

Hvorfor mangler de?

Gammel 29-10-15, 23:22   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noen sånne spesialepisoder, julespesial og slikt, men skjønner ikke helt hvorfor de ikke er der. De er svært sentrale for handlingen.

Rose Tyler.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-15, 23:22   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor mangler de?

Noe med rettighetene tror jeg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 07:03   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å, er de delt i nye og gamle deler?

Jeg har bare sett én episode, og jeg likte at handlingen foregår i den virkelige verden (og i London! ), men så et klipp fra episode 2, det var mer sånn space-aktig som jeg ikke liker, men vi får nå se.

Jeg liker ikke sånn space-greier men elsker Dr. Who. Det er en del som foregår in space, de reiser jo trossalt i et tardis som er romskip slæsj tidsmaskin. Men de reiser også til Pompeii, 1950-tallet, verdens undergang og masse annet spennende.

Du er heldig som har hele serien foran deg for første gang!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 07:41   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg liker ikke sånn space-greier men elsker Dr. Who. Det er en del som foregår in space, de reiser jo trossalt i et tardis som er romskip slæsj tidsmaskin. Men de reiser også til Pompeii, 1950-tallet, verdens undergang og masse annet spennende.

Du er heldig som har hele serien foran deg for første gang!

Ja, vi får nå se om dette er noe for meg, da. Jeg trykket bare play fordi dere har snakket så mye om det at jeg måtte se hva det var.

Gammel 02-11-15, 15:59   #10
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Start med den 9. doktoren, se så langt du kommer med de nyere episodene, vil du fortsatt se mer hadde jeg begynt med den 4. doktoren og tatt det derfra.

Vil du bare ha noen utvalgte frittstående gullepisoder for å se om det er noe for deg hadde jeg valgt meg:

The Girl in the Fireplace
Vincent (begynner fortsatt å snufse av denne, kanskje fineste Doctor Who-episode noensinne)
The Empty Child/The Doctor Dances (dobbeltepisode)
Noen julespesialer, for eksempel A Christmas Carol eller Voyage of the Damned (bonus-Kylie Minogue!).

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 16:19   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vincent.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 16:57   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

åh, Vincent ja!

Jeg har laget Doctor Who-vegg i stua. Hele veggen bak sofaen er dekket med kanonfine bilder fra serien. Høres harry ut men det er ganske fint, sant Fibi?

Gammel 03-11-15, 06:25   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det er dritlekkert!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 09:44   #14
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

åh, Vincent ja!

Jeg har laget Doctor Who-vegg i stua. Hele veggen bak sofaen er dekket med kanonfine bilder fra serien. Høres harry ut men det er ganske fint, sant Fibi?

Kunne ha lyst til å gjøre noe sånt jeg også. Viser du oss veggen din?

Gammel 03-11-15, 09:50   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Of course. Jeg skal henge opp et par bilder til, blant annet under det ene på veggen til venstre, men har ikke kommet så langt enda. Dessuten flytter jeg jo kanskje om en stund så mulig jeg bare lar være.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0045.jpg (487,4 KB, 46 visninger)
Filtype: jpg IMG_0046.jpg (480,5 KB, 30 visninger)
Gammel 03-11-15, 09:51   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det siste kom feil vei, men det er altså på veggen mellom kjøkkenet og gangen.

Gammel 03-11-15, 10:14   #17
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig kult! pisser i buksa av det WA-bildet. Det er det skumleste på hele serien! He he.

Fine bilder, har du fixa de selv?

Gammel 03-11-15, 12:42   #18
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Ood!

Vi har begrenset oss til Exploding Tardis-pledd på sofaen, men den veggen var veldig fin. Hm.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.