Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvis du hadde en trøffel?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 23:40   #61
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du hadde en trøffel?

Nå skal dere høre hvordan det gikk med den trøffelen. Den ble ikke brukt den helgen ettersom jeg havnet på sykehus i hui og hast, og var inn og ut der i dagene etterpå.
Men mannen var flink, det skal han ha (han har null kunnskap og interesse for mat annet enn å spise den, og ser ikke forskjell på en trøffel og en klump med leire) og skivet den opp og frøs den ned.
selvfølgelig er ikke egenskapene de samme etter å ha vært nedfrosset, men noe kjærlighet må det vel være igjen i den.

Jeg kom på denne tråden da jeg så at Renaa annonserte med hvit trøffelkveld to kvelder i november med Hellstrøm, Renaa, Greogory Paul og denne karen
http://www.certosadimaggiano.com/eng...l-canto-2.aspx
Det hadde vært noe.

Gammel 04-11-15, 09:59   #62
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, jeg skal på Renaa på fredag, håper på et hint av trøffel!

Gammel 06-11-15, 06:58   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, håper det går bra med deg, Nextlife.

Jeg har aldri smakt trøffel, men har smakt trøffelolje og det er jo helt nydelig! Kjøpte en liten dyr flaske i sommer. Ruger på den, hehe.

Jeg elsker sånne rare smaker og er en sucker for koriander, blåmuggoster (som jeg spiser i vegansk versjon nå seff) osv. Så jeg hadde sikkert elsket trøfler!

Oh, trøffelsalt! Det vil jeg lage en gang!

Gammel 06-11-15, 07:45   #64
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var i Warzawa på en tradisjonell, polsk restaurant for noen uker siden, og fikk en aldeles fantastisk, kremet trøffelsuppe, noe av det beste jeg har smakt når det gjelder supper!

Gammel 06-11-15, 07:55   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Oj, håper det går bra med deg, Nextlife.

Jeg har aldri smakt trøffel, men har smakt trøffelolje og det er jo helt nydelig! Kjøpte en liten dyr flaske i sommer. Ruger på den, hehe.

Jeg elsker sånne rare smaker og er en sucker for koriander, blåmuggoster (som jeg spiser i vegansk versjon nå seff) osv. Så jeg hadde sikkert elsket trøfler!

Oh, trøffelsalt! Det vil jeg lage en gang!

Jeg elsker trøfler og trøffelolje, og jeg har mye av det, for jeg har hamstret i Italia. Men jeg liker ikke trøffelsalt noe særlig. Ikke trøffelhonning heller. Det er faktisk helt kvalmt. Smakene passer (i mine øyne) ikke sammen.

Trøffelolje har mer smak enn skivet trøffel. Skiver trøffel i olje er bedre, men synes fremdeles trøffelolje er best.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.