|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebook
Gikk inn på pc og mine venner og der kan du redigere om det er venner, bekjente, nære venner.
![]() |
#22 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebookFamilie som holder på slik sier jeg i mot. Hjelper ikke det, slutter jeg å følge dem
![]() |
#23 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebookHer er det litt av det samme. Jeg klarer å ignorere og lurer på om det er i ferd med å bikke over for personen. Datteren min derimot klarer ikke dette stå ukommentert og kommenterer konsekvent med kildekritikk og bruker vel en litt Harriet Vane tilnærming som nevt over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebook
På iPhone/iPad går man inn på profilen deres og trykker der det står "Venner". Så på "Rediger vennelister" og merker dem som "Bekjente". Jeg hadde ikke overlevd Facebook uten.
![]() |
![]() |
#25 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebookTakk.
![]() |
#27 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebookJeg har noen perifere slektninger og svigersslektninger som legger ut litt ullne greier. Blant annet dette bildet som påstår at flyktninger mottar full pensjon og andre goder automatisk, mens "vi nordmenn" må jobbe i ørti år. Akkurat i det tilfellet linker jeg til Tjomlid. Jeg har også valgt å ikke følge enkelte jeg ikke kan avvenne.
![]() |
![]() |
#28 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebookJeg har valgt å ikke følge en gammel, god venn fordi han i det siste har øst ut av seg masse grums ang flyktningene. Jeg ble overrasket, for jeg hadde ikke trodd det ville komme der ifra, men jeg klarer bare ikke å få alt det grumset på feeden hver gang jeg åpner fb.
![]() |
#29 |
fri
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på facebookDet er heldigvis ikke et veldig stort problem på min venneliste. Men jeg er ganske konsekvent på å legge venner i vennelister, og de jeg ikke ønsker å se oppdateringer på, bare fjerner jeg at jeg følger dem. Da er de fremdeles venner, og jeg kan gå inn og lese på veggen deres dersom jeg skulle bli nysgjerrig på om det er noe nytt om dem med ujevne mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookJeg har et voksent søskenpar som venner på FB. Og de er i hver sin ende av skalaen når det gjelder dette. Veldig glad i hverandre, men som hund og katt når de skal "omvende" og argumenterer mot hverandre i slike temaer. Den ene mer oppgitt enn den andre over hverandre.
![]() |
![]() |
#31 |
This is normal!
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på Facebook
Dette er min linje også. Jeg har heldigvis ikke så mange FB-venner som legger ut grums, for jeg merker det koster litt å si ifra.
![]() |
![]() |
#32 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookJeg har ingen. I det hele tatt er jeg ikke glad i at folk bruker FB til å rope ute politiske dogmer. Ikke hjelper det, tror jeg, og jeg merker jeg blir veldig fremmedgjort av å få ubedt politisk reklame i feeden min.
![]() |
#33 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookJeg kommenterer de verste, og legger ut lenker eller opplyser om feil der det er faktafeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
By the Sea
|
Dette ble jeg nysgjerrig på. Mener du nå ekstrenholdninger, eller tenker du også på nyansert politisk debatt?
![]() |
#35 |
|
Det er vel stort sett det jeg gjør også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookJeg er saklig med noen, jeg unfollower noen. Jeg har slettet en. Han kommer nok ikke til å savne meg på facebook, selv om vi treffes i blant. Jeg har ingen problemer med å fortelle han hvorfor. Det toppet seg da han la ut en link med "uff så fælt det er med flyktninger" - og noen la ut svar som "vi skulle ha hatt en ny lasermann igjen" og usmakeligheter i stilen der.....Heldigvis har jeg få som driver med sånn. (jeg har en del som legger ut slike solnedgangsbilder med visdomsord, så jeg får heller irritere meg over dem)
![]() |
#37 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookDet er heldigvis ingen på min venneliste som bedriver slikt. Jeg skyr egentlig alt av politisk diskusjon på FB, men reinspikka rasisme hadde jeg ikke klart å la vær å si fra om! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookSiste det skjedde spurte jeg FP om råd, også linket jeg til Tjomlid ang. temaet i kommentarfeltet. Det skjedde ikke noe mer i kommentarfeltet etter det, og jeg har ikke snakket med vedkommende. Mulig h*n synes det var ufint av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å diskutere politikk på FacebookJeg syns ofte det er problematisk å lenke til Tjomlid. Personlig liker jeg ham, men han har en ekstremt monoman og konfronterende tone, og er også et litt smalt perspektiv på vitenskap og forskning, egentlig litt preget av at han ikke har vitenskapelig bakgrunn selv. Han er supergrundig, altså, og jeg like å bruke ham til selv å finne gode kilder for ting. Men jeg pleier ikke å bare lenke til ham.
![]() |
#40 |
|
Jeg har også linket til den og det stoppet all aktivitet i en tråd som var i ferd ved å eskalere. Om vedkommende ble fornærmet eller ei vet jeg ikke noe om, men å få stoppet eskalering av en sånn tråd tenker jeg er viktig. Kanskje noen fikk litt annen input og noe å tenke på? Kan jo håpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|