|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Noen i min familie bruker å kjøre sånn inn på fergen. Har aldri falt meg inn at det er noe å melde til politiet. 100 m. til barnehagen brukes godkjent barnesikring.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Det handler jo ikke om hvor lang eller kort veien er, man gjør, for det første, noe ulovlig. For det andre så risikerer du livet til noen som ikke tar denne avgjørelsen selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?For noen år siden så kom jeg til bhg med en av mine og en gutt står der med stor plasterlapp i pannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Nå var dette barnet så lite! ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Textrovert
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Ja, men det er ikke LOV! Jeg synes faktisk det er det viktigste her.
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Rine: men hvorfor ta sjansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Halloen!
Fordi det regnet sånn og barnesetet var i en annen bil. Og fordi niesen min syntes det var kjempegøy. Men barna mine har også sittet i fanget på bestefaren mens vi kjørte inn på fergen (leste nettopp det tink sa) en gang eller to, uten at jeg i det hele tatt har tenkt over at jeg "tar en sjanse." Jeg er vel bare ikke så veldig hysterisk av meg, antar jeg. :trekker på skuldrene: |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg syns det er på grensa til idioti å la små barn sitte i fanget i førersetet. Det er så dumt at jeg ikke helt vet hva jeg skal si når Rine helt åpent sier hun gjør det.
![]() |
#30 |
Halloen!
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg sier ikke at jeg gjør det, jeg sier at jeg gjorde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Min mann gjorde det et par ganger da Poden var 2-3 år gammel, og ba Poden ikke si noe til meg. Idiot og hjernedød på en gang, tenkte jeg da.
![]() |
#32 |
Borte
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg hadde ikke ringt politiet. Hadde ikke tenkt på det en gang. Jeg hadde ikke kjørt sånn selv heller, men jeg hadde vurdert den faktiske risikoen til så lav at jeg ikke hadde følt meg forpliktet til å gripe inn.
![]() |
#33 |
Guardian of the galaxy
|
Ja, gjorde det da. Og forsvarer at det blir gjort.
![]() |
#34 |
Textrovert
|
Å ha svart vaskehjelp eller drikke øl på gaten setter sjelden barn i fare.
![]() |
#35 |
Guardian of the galaxy
|
Poengteringen om at det ikke er lov går vel mer på Rines bagatellisering, ikke så mye på at da MÅ man ringe politiet.
![]() |
#36 |
Borte
|
Hvis jeg trodde barnet var i fare ville jeg selvsagt ringt politiet umiddelbart.
![]() |
#37 |
Halloen!
Reklamere? Du har kanskje lagt merke til at jeg ikke startet en egen tråd med tittelen. "Ja, til å la toåringen kjøre bil!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
Også reagerer jeg på bruken av ordet autistisk i denne sammenhengen. Det er en utviklingsforstyrrelse og ikke en artig affeksjon, og det blir like kjipt og upassende som å kalle noen "mongo" i mine øyne. (men jeg er enig i at det framstår som i overkant binært, altså, det du reagerer på!) Sist redigert av m^2 : 13-11-15 kl 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg hadde nok ikke ringt politiet i en slik situasjon.
![]() |
#40 |
Textrovert
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg aner jo ikke hvor langt de hadde kjørt eller hvor ofte dette gjentar seg, så jeg oppfattet at dette barnet var i potensiell fare, ja. Hadde jeg følt at barnet var i akutt livsfare, hadde jeg løpt etter bilen og prøvd å stoppe den. Men det er ikke det det går på her.
![]() |
|
|