Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta på

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 14:39   #21
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå er ikke jeg noen, men jeg mener da at det har vært klinkende klart hele veien at det er dette hun reagerer på.

Det har ikke vært like klart for meg, verken i denne tråden eller i den forrige hvor både noen og andre trampet inn med verneskoa på.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er skikkelig irriterende politisk korrekt, og reagerer just presis like mye på lignende konsept rettet mot menn. Det er bare ikke like mange av dem, fordi det er jo damer som liker å shoppe, vettu.

Jeg synes jo også det er unødvendig, men klarer ikke for mitt bare liv se hvorfor akkurat denne kampanjen er mer irriterende enn andre. Og det er nok kampanjer rettet mot menn også, jeg tror heller det er fordi man ikke legger merke til dem i like stor grad fordi vi ikke er i målgruppen til kampanjen.

Gammel 13-11-15, 14:42   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg synes ikke denne kampanjen er mer irriterende enn andre, men like irriterende. Og nå var det (dessverre) denne som sto lagelig til for hogg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:42   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer som deg noen!

På samfunnsnivå synes jeg kjønnskategorier blir trangere og trangere og det liker jeg ikke konsekvensene av.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:42   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig i dine synspunkter. Og jeg er motstander av den type markedsføring og eventer.

Men jeg er uenig i at man alltid må si hva man mener og hva man står for i alle sammenhenger. Når noen forteller at de skal på et arrangement, og gleder seg til det, og gjerne vil høre fra andre som har vært der, så trenger man ikke alltid ri kjepphesten.
Man kan la hesten våkne og lage en generell tråd slik som dette der man forteller hva man mener.

Gammel 13-11-15, 14:43   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke denne kampanjen er mer irriterende enn andre, men like irriterende. Og nå var det (dessverre) denne som sto lagelig til for hogg.

Yep.

Jeg hadde vel til og med funnet det enda mer irriterende med en eller annen kampanje rettet mot menn med lettkledde kvinner som clickbait.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:45   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes vel det blir ekstra stormende idiotisk når det er en mannlig foredragsholder.

Kvinner skal tie i forsamlingen.

Gammel 13-11-15, 14:45   #27
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så det du egentlig reagerer på er at de kaller det "damenes aften"? Ikke noe annet?

Reagerer du like mye på konsepter som retter seg kun mot menn? For de finnes i like stor grad, uten at jeg ser at det skrikes så veldig høyt opp om det.

Jeg hadde blitt enda surere dersom det hadde vært "guttas kveld" på Eplehuset eller Jula med 20% rabatt. Jeg fatter ikke greia, det er jo som at man bestreber seg på å gjøre halvparten av befolkningen til å føle seg lite velkommen.

Dessuten underbygger det holdningen om at kvinner og menn har det best for seg selv. Og jeg er hellig overbevist at kvinneforakt motarbeides ved at menn har hatt jentevenner og omgås kvinner som ordentlige personer og ikke et slags mytisk pyntesykt menstruerende irrasjonelt vesen man overhodet ikke kan skjønne seg på.

Gammel 13-11-15, 14:48   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er veldig enig i dine synspunkter. Og jeg er motstander av den type markedsføring og eventer.

Men jeg er uenig i at man alltid må si hva man mener og hva man står for i alle sammenhenger. Når noen forteller at de skal på et arrangement, og gleder seg til det, og gjerne vil høre fra andre som har vært der, så trenger man ikke alltid ri kjepphesten.
Man kan la hesten våkne og lage en generell tråd slik som dette der man forteller hva man mener.

Eller så kan man la vær å prøve å oppdra andre voksne og ikke fremstå som et politi som har avgjørelsesmyndighet på hva som er passende saker å mene noe om.

Jeg synes det er akkurat like snipete det du gjør faktisk her, greit å si det i den tråden det skjedde, i denne tråden gjør du nå det samme.

Gammel 13-11-15, 14:48   #29
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg synes jo også det er unødvendig, men klarer ikke for mitt bare liv se hvorfor akkurat denne kampanjen er mer irriterende enn andre. Og det er nok kampanjer rettet mot menn også, jeg tror heller det er fordi man ikke legger merke til dem i like stor grad fordi vi ikke er i målgruppen til kampanjen.

Jeg synes ikke denne kampanjen er mer irriterende enn andre og har heller ikke skrevet det. Jeg følger lite med på reklame, men denne kampanjen dukket altså opp som tråd på FP.

Gammel 13-11-15, 14:49   #30
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjenner jeg blir en smule provosert av innlegget selv om jeg delvis er litt enig.
Har sett flere "damenes aften" i det siste og har ikke tenkt noe særlig over det. Jeg har slettes ikke tenkt å gå, men jeg tenker at det er et knep for å få damene inn i butikken. Ja, de kunne strengt tatt muligens kalt det noe annet. Da syns jeg heller jentefarger, guttefarger, jenteski, gutteski etc er helt bak mål.

Strengt tatt syns jeg at å rakke ned på hva andre gjør er en uting. Hvorfor i all verden skal man unngå IKEA? Jeg bryr meg om hjemmet mitt jeg også, men det består nesten utelukkende av møbler fra IKEA. Er ikke dermed sagt at jeg ikke har tenkt at det skal vare eller at jeg bytter det ut om 1 år. Vi tar vare på det og brukes til det er utslitt.
Folk må få handle der de vil og det de vil uten at det skal bli sett ned på.

Og så ble jeg avbrutt mitt i her, så mulig jeg datt helt ut av det jeg ville si

Gammel 13-11-15, 14:50   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Eller så kan man la vær å prøve å oppdra andre voksne og ikke fremstå som et politi som har avgjørelsesmyndighet på hva som er passende saker å mene noe om.

Jeg synes det er akkurat like snipete det du gjør faktisk her, greit å si det i den tråden det skjedde, i denne tråden gjør du nå det samme.

I og med at noen påpekte i den andre tråden at det var derfor hun startet denne tråden , tenkte jeg at det ikke var like snipete, men mulig jeg tar feil.

Gammel 13-11-15, 14:51   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har sagt at man skal unngå IKEA?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:51   #33
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at det er teit, men jeg er ikke mer prinsippfast enn at jeg glatt hadde meldt meg på dersom jeg kunne fått 20% på en sofa jeg trengte, f.eks.

Og så er jeg enig med Kirsebær. Man trenger ikke alltid si hva man mener selvom noen er med på noe som man selv syns er teit/dumt/whatever. Man kan heller ta det opp med arrangøren, hvis de får nok tilbakemeldinger kan det jo godt hende at de arrangerer en "kundekveld" i stedet for "damenes aften" neste år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:52   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har sagt at man skal unngå IKEA?

Noen (haha! dette ble veldig gøy!) har sagt at både hun og mannen hennes unngår IKEA, som i "liker ikke interiørshopping". Jeg er egentlig ganske fascinert over at det ble tolket som at "enhver skal unngå IKEA fordi det er bæsj".

Gammel 13-11-15, 14:52   #35
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Njanei. Jeg synes faktisk at timing betyr noe, også i denne saken, og synes det noen gjør med å lage egen tråd er mye mer redelig enn å herpe en tråd og ri kjepphestene sine (og nå snakker jeg generelt, det var mange som var med på å herpe tråden). Jeg synes faktisk det som skjedde i den andre tråden var skikkelig ufint.

Og angående det å oppdra andre voksne personer så synes jeg det gjøres både støtt og stadig her inne, av og til er det på sin plass og av og til kan man la være. Du er jo ikke noe bedre du når du kaller Kirsebær snipete, er du?

Gammel 13-11-15, 14:52   #36
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Da får vi være uenige om det. Jeg mener at folk som deltar på slike arrangementer bør skjønne at de bidrar til at slik markedsføring funker og at de bidrar til at denne formen for markedsføring fortsetter. Og at det er med og opprettholder noen strukturer i samfunnet som jeg opplever som problematiske. Jeg tror Bohus vet veldig godt hva de gjør, og så lenge de tjener penger på det, vil de fortsette med det.

Denne kjepphesten kommer jeg til å fortsette å ri, også i tråder der andre mener det er kjipt og upassende.

Gammel 13-11-15, 14:53   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Esme:

Sitat:

Dette er en avsporing av tråden Damenes aften på Bohus. Jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg synes markedsføringsstunt som «Damenes aften» er irriterende, og hvorfor jeg mener folk som deltar på slikt bør tåle å høre at andre synes det er teit, også i en tråd der de ikke har invitert til diskusjon av arrangementet.

Og noen nevner dette i innledningen til denne tråden. Min kommentar var direkte rettet mot dette.
Snipete kan du være selv, Esme. Mor di er snipete!

Gammel 13-11-15, 14:54   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg ble litt overrasket over at man på dette forumet, som vel nærmest har hatt som god tradisjon å alltid "call out" i likestillingsspørsmål, reagerer på at man reagerer på "Damenes aften". Spesielt etter at innlegg nr 2 var "bør jeg dra på dette eller politisk kveld med Vampus". Dessuten synes jeg det er viktig å reagere på slikt, selv om det oppleves som umusikalsk.

Gammel 13-11-15, 14:54   #39
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Å unngå IKEA er bare noe mannen min gjør fordi han blir helt svett av alle menneskene som er der (han er ganske så introvert). Derfor er han bare glad til når jeg ikke drar han med dit, men lar han få lov til å tusle rundt hjemme og gjerne bake litt brød og passe på unger.

Gammel 13-11-15, 14:55   #40
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Strengt tatt syns jeg at å rakke ned på hva andre gjør er en uting. Hvorfor i all verden skal man unngå IKEA? Jeg bryr meg om hjemmet mitt jeg også, men det består nesten utelukkende av møbler fra IKEA. Er ikke dermed sagt at jeg ikke har tenkt at det skal vare eller at jeg bytter det ut om 1 år. Vi tar vare på det og brukes til det er utslitt.
Folk må få handle der de vil og det de vil uten at det skal bli sett ned på.

Vi har også mange møbler fra IKEA. Men akkurat som mannen til Adrienne unngår vi IKEA hvis vi kan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.