Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 15:28   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Selvsagt er de det, veldig merkelig ting å skrive (hva antyder du her?)
Jeg snakker ut fra mine erfaringer og dette skapte utfordringer for oss.

Og selv om man kan forklare at jada, tante Gudrun gjør det så skaper det allikevel utfordringer. Også er det selvsagt ikke likt alle steder, og det må ungene lære seg, men i dette spesifikke tilfellet så handler det om å bryte loven, og at man tillater det, sånn når det passer seg. Og akkurat det synes jeg ikke det er så lett å forklare ungene.

Jeg antyder ingenting. Jeg sier det, fordi jeg føler mange undervurderer ungene og tror de må være like konsekvente, omtrent fra fødselen av, med alt, ellers signaliserer man til ungene at noe annet er greit. Femkomstmiddel med pedaler = hjelmen på, uansett, ingen slingringsmonn. Ellers får man problemer med å få ungene til å bruke sykkelhjelm senere.

Heldigvis er ungene litt mer avanserte enn som så, så hvis man signaliserer at "dette får du lov til, denne ene gangen, sammen med bestefar, akkurat her på gårdsplassen, men ellers gjør vi det aldri slik", så skjønner de faktisk det også. Og om de ser en tante bryte en lov de ikke ante eksisterte, for en gangs skyld, så signaliserer ikke det at lovbrudd er greit i en slik grad at barnet vil tro det resten av oppveksten. Det er å overdrive signaleffekten av hva tante-rine eller andre tøysete slektninger gjør.

Gammel 13-11-15, 15:53   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg antyder ingenting. Jeg sier det, fordi jeg føler mange undervurderer ungene og tror de må være like konsekvente, omtrent fra fødselen av, med alt, ellers signaliserer man til ungene at noe annet er greit. Femkomstmiddel med pedaler = hjelmen på, uansett, ingen slingringsmonn. Ellers får man problemer med å få ungene til å bruke sykkelhjelm senere.

Heldigvis er ungene litt mer avanserte enn som så, så hvis man signaliserer at "dette får du lov til, denne ene gangen, sammen med bestefar, akkurat her på gårdsplassen, men ellers gjør vi det aldri slik", så skjønner de faktisk det også. Og om de ser en tante bryte en lov de ikke ante eksisterte, for en gangs skyld, så signaliserer ikke det at lovbrudd er greit i en slik grad at barnet vil tro det resten av oppveksten. Det er å overdrive signaleffekten av hva tante-rine eller andre tøysete slektninger gjør.

Vel, jeg regner med at du snakker for dine unger. for min erfaring er annerledes, det er ikke alle som skjønner det. Og jeg har fått motargumenter så uendelig mange ganger. Så da har du din erfaring, og jeg har min.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.