Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-15, 10:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Og Guava: Takk for utdyping!

Jeg tenker at det er et skille mellom det å gi offentlig uttrykk for sin tro (noe jeg tror mange nordmenn syns er pinlig intimt) og å mene at den virkelig bør følges av andre. Det første har jeg ikke så sterke følelser for, selv om jeg syns det er litt pinlig om folk deler noe jeg syns er veldig "intimt", men den andre biten, der en del kristne blir så hoppende forbannet for at andre velger å leve i et homofilt samliv, eller muslimer blir blir "moralpoliti på Grønland", den opprører meg veldig.

Jeg mener ikke dette er en glidende overgang heller. Altså er jeg ikke på den franske linjen der man ikke skal ha synlige kors, men jeg mener vi skal slå hardt ned på det når noen forsøker å gjøre religiøst funderte moraldogmer almenngyldige.

Og så tror jeg ikke helt jeg ser hva Gaia er uenig med meg i. Jeg mener jo ikke at "islam er problemet" når jeg sier at ISIS handler om islam. Jeg mener bare at det er nytteløst å bortforklare dem med "frustrerte unge menn", like farlig som det er å bortforklare ABB med "frustrert ung mann". Ideologien deres må forstås og addresseres.

Jeg tror Al-Qaida var mye mer "frustrerte unge menn", faktisk, og disse organisasjonene er veldig ulike.

Når vi har snakket om ABB tidligere her inne, så har det jo vært en ganske sterk konsensus på at ABB ikke kan avskrives som ond gærning, men at man må forstå ideologien han tok utgangspunkt i. Jeg mener at dette er samme sak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.