|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Bygutten og den halve grisenJeg er vokst opp på bondelandet. Hver vinter i min barndom, sånn rett før jul, lå det en halv gris på benken inne på kjøkkenet hjemme hos mor og far. Jeg har derfor et ganske klart bilde oppe i hodet mitt på hvordan en halv gris ser ut.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygutten og den halve grisenHalv gris i kjøleskapet ja.... ehh... jeg har vel og merke aldri hatt en halv gris i hus, men en gris går ikke i kjøleskapet, nei.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Bygutten og den halve grisen
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Bygutten og den halve grisenDette får meg til å minnes en sen lørdag natt en gang for minst 25 år siden mens jeg ennå bodde hjemme. Jeg kom hjem fra fest og skulle bare innom badet en tur. Jeg reagerte på at dusjforhenget var trukket for foran badekaret, det pleide det aldri å være. Jeg hadde vel ikke helt begrep om at det var sen natt/tidlig morgen, så jeg tenkte at det var broren min som badet og fant ut at jeg skulle skremme ham. Jeg listet meg fram og rev dusjforhenget til side mens jeg ropte ett eller annet. Det var ikke broren min som lå i badekaret, men en stk gris, fint delt på langs og med halve tanngarden lysende mot meg. Jeg hadde ikke fått med meg at foreldrene mine hadde hentet slakt slik de gjorde hver høst. Siden de kom sent hjem med herr gris, hadde de bare slengt ham på en presenning i badekaret for å partere den neste morgen. Jeg har aldri likt badekar etter den opplevelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Bygutten og den halve grisenSå moro. Dere kunne grovpartert. Da går den inn i kjøleskapet.
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bygutten og den halve grisenFloksa: kan man lage sylte av hodet/labbene om de har vært fryst først, eller må de rett i lake?
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Bygutten og den halve grisen
Min vennine (som får våre hoder) fryser dem til hun får tid til å lage. Så jeg vil tro det går fint. Sylta henner er iallfall knallgod!
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bygutten og den halve grisenYpperlig, da går det i fryser'n.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bygutten og den halve grisenHerlig!
![]() |
|
|