|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Jeg synes du reduserer dette til å handle om enkeltpersoners sårbarhet som om vi som mennesker lever uavhengig av miljøet rundt oss. Som sagt er jeg ikke så opptatt av enkeltpersoners følelser i enkelttilfeller, men jeg er opptatt av samfunnsmønstre. Jeg vet ikke hva du mener må til for at kjønnsroller kan karakteriseres som faktisk trange, tenker du at det eneste som er "objektivt" er dersom det ikke er juridisk lov å gjøre noe fordi du har feil kjønn? Jeg mener veldig klart at vi blir formet av samfunnet rundt oss og hvordan vi blir møtt, og at sosiale normer ikke handler om subjektive følelser. Selvsagt handler måten hvert enkelt individ opplever dette på også om individuelle forskjeller som tidligere erfaringer, personlighet og så videre. Men at sosiale forventninger og tilbakemeldinger gjennom et helt liv, selvsagt inkludert tida man er barn, ikke skal ha en faktisk effekt som ikke kun handler om "hvordan man tar det"? Da ser man verden på en veldig annerledes måte enn meg. Noe som forsåvidt kan forklare hvorfor vi ser så ulikt på dette. Eller er du uenig i at det er et slikt mønster, på bakgrunn av at du selv kun har opplevd enkelthendelser (slik jeg forstod deg)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
Hvis du ikke er opptatt av enkeltpersoner sine følelser så har du en bakvendt argumentasjon. Det er nemlig det du bruker som argumenter.
![]() |
#103 |
|
Jeg skjønner ikke helt hvordan du definerer rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Nei, det jeg mener er at enkeltpersoners opplevelser av enkelthendelser ikke er så interessant her. Jeg oppfatter at du tolker fenomenet kjønnsdiskriminering som enkeltpersoners subjektive opplevelse, og at det ikke finnes noe mønster uavhengig av dette. Hadde jeg vært enig i det hadde jeg ikke syntes det var spesielt problematisk. Men, jeg anerkjenner og er opptatt av at trange kjønnsroller kan oppleves som vanskelig for folk som ikke passer inn i dem.
Det er da ikke et samfunnsmønster "i" Damenes aften på Bohus, men Damenes aften på Bohus er et tegn på et samfunnsmønster.
Nei, jeg roter da ikke sammen årsak og resultat. Jeg forstår selvsagt at Bohus ikke har skapt kjønnsdiskriminering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltnoen og dere andre, takk for alle gode refleksjoner rundt et konsept som holder på å få meg til å klikke i vinkel om dagen.
![]() |
#106 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltFantastisk, Nextlife! |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltEr de duster? Det er jeg som kjøper bil her i huset, mannen bestemte fargen og at det skal være sånn fast soltak.
![]() |
#108 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg bestemte fargen på vår bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Yes, we can!!
|
Jeg er faktisk ganske sikker på at bilselgeren hos Ford tror at jeg bare fant på mannen min for å bruke ham for å prute på pris, da vi kjøpte familiebil sist.
![]() |
#110 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltÅ hjelpes!
![]() |
![]() |
#111 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltDet er jo interessant å se at bilselgere tross alt er smartere enn journalister, for de har i hvert fall vett til å forholde seg til først og fremst til meg når vi står der og ser på bil sammen.
![]() |
#112 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt
![]() |
#113 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJa og amen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Mother of Dragons
|
Og jo mer dust en kvinne er, jo mer overbevist er hun at hun er representativ for resten av oss.
![]() |
#116 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg synes jo de fleste steder at det tar ca to setninger før sånne selgere skjønner hvor landet ligger. Selv om jeg er null og niks interessert i bil. Ikke i fargen heller så lenge den virker. Da har jeg mye større problemer med "vi kvinner"-retorikk i reklamer og ellers. Enten jeg passer inn eller ikke, som reklame virker det i hvertfall mot sin hensikt for min del.
![]() |
#117 |
villende
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg tenker at vi bare får oppdra selgerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Ja, dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltKan jeg svare på noe helt annet nå?
![]() |
![]() |
#120 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å deltJeg har motsatt erfaring, Tjorven. Når vi så på bil var det ingen som nevnte noe særlig om motor, bortsett fra når vi hadde bestemt oss for hvilken bil vi ville ha, og måtte velge hvilken motor vi skulle ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|