Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta på

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-15, 12:30   #101
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jo, jeg ser jo at det eksisterer. Og jeg har også opplevd at folk prøver å båssette meg (som hersketeknikk), det bare "treffer" ikke - nettopp fordi jeg ikke tar det til meg. Jeg har jo andre ting som treffer, nettopp fordi jeg er sårbar på de områdene.

*he* *he* Det er jo utrolig mye som er ulogisk! Det er jo også helt ulogisk å dele opp skolebarna etter alder, de kunne like gjerne ha vært delt inn etter ferdigheter.
Men kjønnsrollene er jo bare følelser? Det er ikke reellt sett trangt, det bare føles slik - for enkelte. Poenget med å fortelle min personlige historie var ikke for å snakke om meg selv, men å si at dette ikke er en objektiv virkelighet, men en subjektiv.

Jeg synes du reduserer dette til å handle om enkeltpersoners sårbarhet som om vi som mennesker lever uavhengig av miljøet rundt oss. Som sagt er jeg ikke så opptatt av enkeltpersoners følelser i enkelttilfeller, men jeg er opptatt av samfunnsmønstre. Jeg vet ikke hva du mener må til for at kjønnsroller kan karakteriseres som faktisk trange, tenker du at det eneste som er "objektivt" er dersom det ikke er juridisk lov å gjøre noe fordi du har feil kjønn? Jeg mener veldig klart at vi blir formet av samfunnet rundt oss og hvordan vi blir møtt, og at sosiale normer ikke handler om subjektive følelser. Selvsagt handler måten hvert enkelt individ opplever dette på også om individuelle forskjeller som tidligere erfaringer, personlighet og så videre. Men at sosiale forventninger og tilbakemeldinger gjennom et helt liv, selvsagt inkludert tida man er barn, ikke skal ha en faktisk effekt som ikke kun handler om "hvordan man tar det"? Da ser man verden på en veldig annerledes måte enn meg. Noe som forsåvidt kan forklare hvorfor vi ser så ulikt på dette. Eller er du uenig i at det er et slikt mønster, på bakgrunn av at du selv kun har opplevd enkelthendelser (slik jeg forstod deg)?

Jeg lurer også på, tolker du fordommer på bakgrunn av hudfarge på samme måte? Handler det om enkeltpersoners sårbarhet og subjektive opplevelse? Og, er det derfor uproblematisk? Det er de samme mekanismene slik jeg ser det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 14:22   #102
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Som sagt er jeg ikke så opptatt av enkeltpersoners følelser i enkelttilfeller, men jeg er opptatt av samfunnsmønstre.

Hvis du ikke er opptatt av enkeltpersoner sine følelser så har du en bakvendt argumentasjon. Det er nemlig det du bruker som argumenter.

Hva mener du er samfunnsmønsteret i Damenes aften på Bohus? Hvilke samfunnsmessige konsekvenser har det? Det har ingen, fordi det er ikke ekte. Det skille du ser i reklamen er en konsekvens at kvinner handler mest, ikke en pådriver for at de gjør det. Du roter sammen årsak og resultat. Reklame er alltid et resultat, når gamle reklamer var kjønnsdiskriminerende var det ikke fordi de skapte diskremineringen, men fordi de speilet et diskriminert samfunn.

Bohus gjør ikke dette fordi de gjør forskjell på kjønnene, men fordi de vet (og det kan jeg love deg at de har sjekket!) at de som bruker penger hos dem er kvinner - og de ønsker de å trekke til seg.

Gammel 14-11-15, 16:45   #103
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*he* *he* Det er jo utrolig mye som er ulogisk! Det er jo også helt ulogisk å dele opp skolebarna etter alder, de kunne like gjerne ha vært delt inn etter ferdigheter.
Men kjønnsrollene er jo bare følelser? Det er ikke reellt sett trangt, det bare føles slik - for enkelte. Poenget med å fortelle min personlige historie var ikke for å snakke om meg selv, men å si at dette ikke er en objektiv virkelighet, men en subjektiv.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du definerer rolle.
Det du beskriver her høres veldig reduksjonistisk ut. Kjønnsroller er ikke følelser. Det er heller ingen målbar størrelse, men å dertil redusere det til bare emosjon blir veldig rart slik jeg ser det.
Rollebegreper defineres dynamisk ut i fra et samspill. Det handler ikke bare om hvordan man selv føler seg, men også om hvor andre plasserer.

Konsekvensen av å tillegge kvinnerollen mange spesifikke egenskaper er ikke bare at folk subjektivt definerer seg selv ut basert på følelser, men også at andre definerer folk ut. At kjønnsroller blir trangere virker som å føre til at flere sliter med å finne sin rolle som kjønn i rollen.

Hvorfor oppstår behovet for å bli omtalt som hen? Jeg tror der finnes flere grunner, men jeg har hørt fra mennesker som ønsker å bli omtalt som hen at det ikke var plass i kjønnsrollen, noe som har vært en smertefull prosess. Roller påvirker og former og kvinnerollen er på mange områder trangere nå enn da jeg var ungdom.

Det finnes massevis av økonomiske grunner til å lage trange båser man kan putte mennesker i, men jeg liker det virkelig ikke.
Man kan velge å ikke føle seg som del av en bås, men de færreste av oss lever upåvirket.
Hvorfor skriver folk her på forumet at de var guttejenter som små? Hvorfor ikke jenter? Hvorfor opplever man at jenterollen ikke beskriver de egenskapene man selv hadde? Sånt synes jeg er litt trist, mye fordi rollene i sterk grad påvirker samfunnet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:36   #104
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du ikke er opptatt av enkeltpersoner sine følelser så har du en bakvendt argumentasjon. Det er nemlig det du bruker som argumenter.

Nei, det jeg mener er at enkeltpersoners opplevelser av enkelthendelser ikke er så interessant her. Jeg oppfatter at du tolker fenomenet kjønnsdiskriminering som enkeltpersoners subjektive opplevelse, og at det ikke finnes noe mønster uavhengig av dette. Hadde jeg vært enig i det hadde jeg ikke syntes det var spesielt problematisk. Men, jeg anerkjenner og er opptatt av at trange kjønnsroller kan oppleves som vanskelig for folk som ikke passer inn i dem.

Sitat:

Hva mener du er samfunnsmønsteret i Damenes aften på Bohus?

Det er da ikke et samfunnsmønster "i" Damenes aften på Bohus, men Damenes aften på Bohus er et tegn på et samfunnsmønster.

Sitat:

Hvilke samfunnsmessige konsekvenser har det? Det har ingen, fordi det er ikke ekte. Det skille du ser i reklamen er en konsekvens at kvinner handler mest, ikke en pådriver for at de gjør det. Du roter sammen årsak og resultat. Reklame er alltid et resultat, når gamle reklamer var kjønnsdiskriminerende var det ikke fordi de skapte diskremineringen, men fordi de speilet et diskriminert samfunn.

Bohus gjør ikke dette fordi de gjør forskjell på kjønnene, men fordi de vet (og det kan jeg love deg at de har sjekket!) at de som bruker penger hos dem er kvinner - og de ønsker de å trekke til seg.

Nei, jeg roter da ikke sammen årsak og resultat. Jeg forstår selvsagt at Bohus ikke har skapt kjønnsdiskriminering. Som jeg har skrevet før så er jeg ikke spesielt opptatt av akkurat Bohus og dette bestemte arrangementet i seg selv. Jeg mener generelt det er et problem når holdninger, ytringer og atferd underbygger diskriminering, og synes ikke det er tilstrekkelig at de som kommuniserer slike budskap ikke var de som skapte det i utgangspunktet.

Gammel 19-11-15, 20:38   #105
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

noen og dere andre, takk for alle gode refleksjoner rundt et konsept som holder på å få meg til å klikke i vinkel om dagen.
Hei 2015, hade 1914, kan vi slutte med sånt tull som å inviterer til arrangementer som bekrefter kjønsstereotypiene og om ekskluderer 50 % av folket.
For meg blir dette nøyaktig det samme som Rosa, søte og snille bøker til jenter og blå, barske og røffe til gutter.

Kom over en herlig variant av temaet når jeg googlet, jentekveld i bilforretning

http://bodonu.no/se-bildeserie-vi-er-helt-overveldet/

og for virkelig å beskrive teitheten som er ute og går må jeg få siterere:

Flere av kvinnene som ble spurt var klar i talen – bilhandel er en manneting.

– Men når fargen skal velges skal vi være med, skyter en av gjestene inn og ler.

Gammel 19-11-15, 21:01   #106
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fantastisk, Nextlife!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 21:22   #107
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er de duster? Det er jeg som kjøper bil her i huset, mannen bestemte fargen og at det skal være sånn fast soltak.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 21:25   #108
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg bestemte fargen på vår bil.

Og modellen. Og hvilke knapper som skulle være med. Mannen har ikke lappen, så han fikk bare være med å spleise, men ikke bestemme noe særlig. Han hadde vetorett da, hvis jeg var helt på vidda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 21:28   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er de duster? Det er jeg som kjøper bil her i huset, mannen bestemte fargen og at det skal være sånn fast soltak.

Jeg er faktisk ganske sikker på at bilselgeren hos Ford tror at jeg bare fant på mannen min for å bruke ham for å prute på pris, da vi kjøpte familiebil sist. Mannen var ikke med til en eneste forhandler og tok seg bare litt motvillig et par prøvekjøringsrunder med de bilene jeg tok hjem, bare.

Han figurerte dog flittig i argumenter av typen "du, nei, nå står det mellom denne her og Touran-en, sant, og jeg vil jo ha denne, men mannen min, han er sunnmøring, vettu, så han har gått aldeles i lås på at han ikke vil betale mer enn 400 000 for bil, så jeg vet da søren om jeg får overtalt ham. Men om du strekker det til 395 er jeg ganske sikker på at jeg kan få overbevist ham med et glass vin i helgen, altså!"

Gammel 19-11-15, 21:33   #110
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hjelpes!

Gammel 19-11-15, 21:43   #111
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo interessant å se at bilselgere tross alt er smartere enn journalister, for de har i hvert fall vett til å forholde seg til først og fremst til meg når vi står der og ser på bil sammen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 23:04   #112
Novla

Novla sin avatar

Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Så innihampen kleint!

Jeg blir så søkkirritert på å bli snakket ned til på det det viset! "Vi skjønner at sånne tekniske greier ikke er noe for det pene hodet ditt, men kom nå å se på litt mote og fine bilfarger og sånt". Og så må jeg innrømme at jeg blir litt irritert på de nekene som lar seg snakke ned til på det viset, "vi ser bare på fargen, vi, kniiiis og tihii". Det er jo pokker ikke rart at forhandlerne synes det er en god idé med sånt fjoll!

Gammel 19-11-15, 23:08   #113
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja og amen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 23:55   #114
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og jo mer dust en kvinne er, jo mer overbevist er hun at hun er representativ for resten av oss.

Gammel 20-11-15, 00:02   #115
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva var konseptet egentlig? Skjønner ikke hva mote- og danseshow har med biler å gjøre.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 00:02   #116
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jo de fleste steder at det tar ca to setninger før sånne selgere skjønner hvor landet ligger. Selv om jeg er null og niks interessert i bil. Ikke i fargen heller så lenge den virker. Da har jeg mye større problemer med "vi kvinner"-retorikk i reklamer og ellers. Enten jeg passer inn eller ikke, som reklame virker det i hvertfall mot sin hensikt for min del.

Gammel 20-11-15, 07:50   #117
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at vi bare får oppdra selgerne.

Bilverkstedet mitt skjønte etter hvert at jeg hadde sånn rimelig peiling på bil, og sluttet å prøve å påstå at omkalfaltreribgsforsterkeren til 50 millioner kroner hadde gått i stykker. Så kjøpte faren min bilen av meg og gikk til samme verksted. Som så forsøkte å prakke på ham en reparasjon han ikke trengte. Helt til han nevnte at han hadde kjøpt bilen av datteren sin. "Åh, er du faren hennes? Du må bare stramme en bolt. Hun kan gjøre der for deg. " De er flinke, da. Det er derfor jeg bruker dem.

(Det samme pleier å skje med meg når jeg skal kjøpe duppeditter. Nei, jeg trenger ikke å betale 1000 spenn for at du skal sette opp den nye maskinen min, det klarer den og jeg helt fint på egenhånd, takk. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 09:10   #118
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og jo mer dust en kvinne er, jo mer overbevist er hun at hun er representativ for resten av oss.

Ja, dette.

Jeg er virkelig dust når det gjelder bil. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg eller andre dermed skulle trekke noen slutning om at det er fordi jeg er kvinne av den grunn. Denne antatte sammenhengen mellom evner og interesser innen ulike områder, og kjønn, blir nesten litt fascinerende. Et annet eksempel er endel menn (for eksempel de som skriver mye i Harvest), som er overbevist om at deres lengten til naturen og stillheten har noe med deres ubenyttede mannlige potensiale å gjøre. Det ligger et behov for å definere seg selv ut ifra kjønn et sted, men jeg er usikker på hvor behovet kommer fra.

Gammel 20-11-15, 09:38   #119
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg svare på noe helt annet nå?

Det som irriterer meg når vi ser på bil er at selgeren er opptatt av helt andre ting enn det jeg er. Jeg bryr meg ikke så mye om motoren. Den skal bare funke, og siden vi til nå bare har kjøpt helt nye biler, så tenker jeg den gjør det. Derfor trenger han ikke fortelle meg masse om det.

Det jeg er interessert i er hvor mange barneseter det er plass til i baksetet, hvor dypt de sitter i baksetet, bagasjeplass og praktiske innstillinger som gjør det lettere for meg som sjåfør. Dette er han mye dårligere på å si noe fornuftig om (særlig det med plass i baksetet).

Det er forresten jeg som velger fargen, men det er ikke en viktig del av beslutningsprosessen.

Gammel 20-11-15, 09:45   #120
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har motsatt erfaring, Tjorven. Når vi så på bil var det ingen som nevnte noe særlig om motor, bortsett fra når vi hadde bestemt oss for hvilken bil vi ville ha, og måtte velge hvilken motor vi skulle ha.

Jeg opplevde at de snakket om akkurat det jeg ville snakke om, som var plass (baksetet og bagasjerom), gøyale knapper og sikkerhetssystemer. Jeg var ikke så opptatt av plass til seter da, siden vi snart er ferdig med sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.