|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor finner man en barnevakt?Ja, det lurer jeg på. Har foreldre her, men pga sykdom der er det ikke aktuelt for dem å passe på en god stund. Hvor i all verden finner man barnevakter?
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Jeg la ut annonse på nettsiden til lokalavisa, og fikk mange treff. Deriblant ei veldig kjekk jente som kom på "visning" og ble en hel ettermiddag og kveld og til og med la ungene mine, uten at det var avtalt. Så det er absolutt verdt et forsøk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Ja, kanskje høre om noen naboer vet noe. Eldste går i korps, så jeg lurte litt på å sjekke om det er noen ungdom der som er litt interessert. De er ikke helt fremmede.
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?
Jeg spesifiserte at jeg ønsket en voksen ungdom fra nabolaget i annonsen vår. Og ba om referanser. Det viktigste er å finne en som kan å håndtere unger og er glade i dem. Og slike finnes det heldigvis mange av |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Jeg har brukt kusinen min, men tenkte å forhøre meg med foreldre i klassen og folk på jobb for å finne aktuelle barnevakter. Kusinen min flytter nemlig snart.
![]() |
#6 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Vi har aldri bodd nær besteforeldre eller annen familie, så vi har vært avhengige av å finne flinke barnevakter der vi har bodd. Vi har god erfaring med lapper på butikken, på ungdomsskole/videregående i nærheten og annonse i lokalavisen. Også lurt å høre med naboer, venner og foreldrene til barnas venner om noen vet om noen. Storesøsken til barnas venner er et godt tips. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Sjekk også om det finnes kjøp/salg/tjeneste-sider på FB for området.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Venner med litt eldre barn ?
![]() |
#9 |
Gode tips!
![]() |
#10 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg i det. Det er veldig varierende hvor modne og ansvarsfulle de er i den alderen. Ville tatt en prat med henne. Og så tenker jeg det er avhengig av hvor lenge og når på døgnet barnevakten skal brukes
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Jeg bruker min 13-åring som barnevakt for niåringen. Går helt fint. Men det er jo litt annerledes når de er søsken. Hun har også sittet barnevakt en hel kveld/natt/morgen for en på halvannet år sammen med en venninne, jeg syns det var litt vågalt, men hun hadde lyst og det gikk helt fint. Det var tremenningen til venninnen eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor finner man en barnevakt?Har fått barnevakt tre ganger, en gang ved lapp på oppslagstavla på skole, en gang ved annonse i avisa og en gang ved å bare si på Facebook at barnevakten hadde sluttet. Fikk umiddelbart tilbud om døtrene til to bekjente fra gamle dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|