Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Laaaaaangtidssteke kalvemørbrad?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-15, 22:12   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Laaaaaangtidssteke kalvemørbrad?

Jeg har fått tak i en kalvemørbrad som jeg ikke aner hvordan jeg skal tilberede. Mannen min er ikke glad i "rått" kjøtt mens jeg gjerne vil ha det saftig og mørt. Er det i det hele tatt mulig å få til begge deler?

Å steke dette som enkeltbiffer tar jeg ikke sjansen på. Til det har jeg ødelagt for mange biffer. (Og, ja, jeg vet prinsippene. ) Jeg tenker at helsteking må være greiere for meg, med steketermometer og greier.

Jeg har hørt om kjøtt som man lar steke ved svært lav temperatur (70-80 grader?) i svært mange timer. Noen som har erfaringer? Og hva vil jeg krydre med? Eller foreta en rødvinsmarinering med hvitløk () kanskje? Eller har dere andre geniale forslag som jeg burde gå for? Jeg tenker at dette kan bli utgangspunktet for en helt utmerket søndagsmiddag, men jeg trenger altså hjelp.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 16:12   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan lage kalvemørbrad?

Ingen som kan komme med gode tips her? Jeg er ikke flink med denne typen kjøtt og er redd for å ødelegge hele stasen.

Gammel 21-11-15, 16:55   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laaaaaangtidssteke kalvemørbrad?

Jeg ville langtidsstekt det ja. For eksempel så ser denne oppskriften veldig god ut:
http://charls.no/2011/11/14/lavtempe...roffelrisotto/

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 18:27   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tilbredt kalv selv, men vil bare nevne at om det er Gilde Gourmetkalv kan det godt være oppvokst hos meg!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 18:45   #5
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne så god ut! http://www.matprat.no/oppskrifter/gj...lo-a-la-sarda/

Gammel 23-11-15, 21:47   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jeg forsøkte meg på oppskriften fra løve70, og det ble virkelig nydelig mat. Tusen takk for oppskriften, løve70.

Floksa - det var kjøtt fra Smaksprodukter. Jeg liker å tro at det er litt mer småskala og litt mer OK enn fra Gilde, men det er mulig jeg er på bærtur? Hadde jeg kunnet kjøpe direkte fra din gård hadde jeg gjort det, Floksa!

Gammel 23-11-15, 21:58   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg forsøkte meg på oppskriften fra løve70, og det ble virkelig nydelig mat. Tusen takk for oppskriften, løve70.

Floksa - det var kjøtt fra Smaksprodukter. Jeg liker å tro at det er litt mer småskala og litt mer OK enn fra Gilde, men det er mulig jeg er på bærtur? Hadde jeg kunnet kjøpe direkte fra din gård hadde jeg gjort det, Floksa!

For et fantastisk konsept!! Og ja, bedre enn Gilde!
Kjør på!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 22:16   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så kjekt å høre at det ble bra

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 20:58   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

For et fantastisk konsept!! Og ja, bedre enn Gilde!
Kjør på!!!

Aha! Godkjent av Floksa der, altså. Jeg forstår at jeg må bite i det sure eplet (eventuelt den dyre grisen) og handle mer kjøtt til stive priser derifra?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.