|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVi fikk brev fra skolen med tre valg for hver elev. Ja eller nei for skolegudstjeneste, gang rundt juletreet og juleavslutning.
|
|
|
|
#202 |
|
maler
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Var juleavslutning og juletregang også ja/nei-spørsmål eller måtte man velge mellom juleavslutning og julegudstjeneste?
|
|
|
#203 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Juleavslutning og juletregang var ja/nei, aktivt melde barnet av eller på til de to aktivitetene. Det er en skole uten innvandrerelever. Jeg er heller ikke kjent med at det er et krav fra FAU, ikke sett i referatene.
|
|
|
|
#204 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer har det kommet informasjon om kirkebesøk, med info om at det er "på samme måte som vi besøker andre kirkesamfunn i løpet av året". Det tviler jeg litt på. Det spenstige alternativet er ordinær undervisning i KRLE.
Tilfeldighetene er våre venner. Sist redigert av Pingis : 30-11-15 kl 16:46. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer fikk vi skriv i dag om aktivt å velge skolegudstjeneste i kirken eller fredssamling på skolen. Gjelder 1.-10.trinn. Veldig bra! |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVi har også fått skriv fra skolen der vi aktivt må melde på kirkegudstjeneste eller alternativt opplegg samt juletregang og adventstund i desember. Barna går i 4. og 7.klasse. Første gang vi har aktivt måtte si at de skal være med på det ene eller andre. Før har vi bare fått skriv om man ville ha alternativt opplegg istedet for gudstjeneste.
|
|
|
#207 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteYngste kom hjem fredag med påmeldingslapp, første gang vi har fått det. De skal i kirken fredagen, siste skoledag (18.12). Men, de som ikke skal der skal ha alternativ undervisning den 17.12. Det synes jeg var rart! Stod ikke noe om hva den alternative undervisningen er.
|
|
|
#209 |
|
Her var juletregang samme dag som alternativt opplegg, men med påmelding.
|
|
|
#210 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVi har fått lapp, men ingen info om hva det alternative opplegget består i, utover at det er pedagogisk personell som avholder det. Jo forresten! Denne gangen sto det at de skulle snakke om ulike vinterfeiringer eller noe sånt. Lysfest, vintersolverv og slikt. Hiawata valgte kirken.
Sist redigert av Tallulah : 01-12-15 kl 11:24. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
|
|
|
#212 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteSkolen vår har aktiv påmelding - og hadde dette også i år. Prinsippet er at barna som ikke er med i kirka også skal ha noe form for aktivitet hvor de bidrar (slik man gjør i kirka) om det så er å lese "snekker andersen", så er det i alle fall det som er greia. Det er ganske mange barn som ikke er med i kirka ved vår skole.
|
|
|
#215 |
|
Halloen!
Det kan jo være straffen for å ha glemt lappen. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteMine pedagogvenner kan fortelle at det alltid er en utfordring med det alternative opplegget på skolen, de mest ressurskrevende elevene ender alltid opp på alternativt opplegg (aktiv påmelding) og de sier det er krevende å lage et godt opplegg for de som er igjen på skolen.
|
|
|
#217 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg sendte hjem ark (utformet av ledelsen) med aktiv påmelding til en av aktivitetene. Åtte svar kom i dag. Sju vil i kirken, en det andre alternativet. #goreløpigeresultaterfraklassen |
|
|
|
|
|
#218 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer kom det også påmelding med to alternativ. Hva det "alternative opplegget" består av tror jeg ikke engang skolen vet. Synes det er helt greit at de gjør det sånn, men hadde håpet på et godt alternativ til kirkegang og ikke bare oppbevaring på skolen som det ofte blir. Har etterlyst mer info om hva de som er igjen på skolen skal gjøre.
|
|
|
#219 |
|
nju nja njo
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer har vi fått lapp med to alternativer og påmelding. Det alternative opplegget virker bra men for førsteklassingen vår er det viktigste å være med vennene, som skal i kirka. Jeg tror ikke hun tar skade av det, men jeg får helt vondt av dette med at klassen splittes nå når de er ferske og trygghet betyr så mye. Jeg er helt enig med dere som mener at folk kan gå i kirka på fritiden.
|
|
|
#220 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteIdag så jeg det stod julegudstjeneste på planen i bhg, men ikke info rundt hva som er alternativet for de som ikke skal. |
|
|
|
![]() |
|
|