|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?Hadde jeg hatt en unge med afrohår og lus hadde jeg trolig snauklippet, tenke å skulle gre det håret, liksom!!!
![]() |
#2 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?Mitt barn har afro, og har hatt lus. Flere ganger. Jeg ser for meg at håret hennes er drømmeboligen for lus, egentlig.
Jeg måtte klippe endel første gangen vi hadde lus i hus, håret ble helt enormt når jeg gredde med lusekam! Heldigvis er det lenge siden vi har hatt lus nå, jeg tror ikke det hadde vært så populært med kort hår nå.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det tilfelle at lus ikke går i afrohår?Jeg har også en teori om at glatt, tynt, lyst hår ikke er noen favoritt. Mine unger har i alle fall på mirakuløst vis unngått lus, til tross for flere omganger med hardnakket lusepidemi på begge trinnene, der ungenes nærmeste venner har hatt lus opptil flere ganger. Også i ferien unngikk de det, da vi oppdaget lus på søskenbarna. Der hadde de i flere dager sittet med hodene tett sammen over mobiltelefoner, blitt båret på ryggen og lent seg inntil håret, lånt hårbørste m.m.
![]() |
|
|