|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Poden (5 år) har hatt typisk "guttesveis" frem til nå, men ønsker å spare til langt. Det ser jo unektelig ganske lite pent ut underveis, så hva gjør vi for at det skal se minst mulig ustelt ut? Bør tuppene klippes, f.eks.?
![]() |
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Behandler det som et hvilket som helst spare-til-langt hår. Klipper tupper, kammer det og evt bruker hårstrikk. Her bruker gutta mye hårstrikk-bøyle. (Hva heter det egentlig tro?)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 12-12-15 kl 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Kammer dem. Og så går de ofte lei på veien og vil ha kort igjen.
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Man ser en annen vei og lar det vokse.
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Jeg spurte Mini forresten om han hadde tenkt å klippe seg til jul.... det ble visst kaldt med kort hår.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?
Det sier toern min også. "du vet da jeg bruker å ha langt hår om vinteren". Jadda.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Her er det 16-åringen...
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Det er ikke aktuelt å nekte ham å ha det langt, nei. Jeg synes han er skikkelig fin med litt lengde på håret, men håret i seg selv er jo ganske slitt og ikke så pent.
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Det blir jo det samme som når resten av oss sparer, det må stusses bittelitt underveis. Synes ikke jeg får skikkelig lengde hvis jeg ikke gjør det. Føles nesten som om håret "spiser" seg oppover når det blir for slitt i tuppene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Lar det vokse, selv synes jeg det er best å stusse bak til alt har fått samme lengde.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Vi har stusset med ujevne mellomrom, når det har sett ut som om det er på tide liksom. Sikkert på samme måte som man hadde gjort med en jente som ønsker det samme. (Vi gjør det forresten med lillesøster nå, for hun har hatt kort hår i en periode. Fordelen med at hun er jente er selvfølgelig at vi kan bruke spenner for å holde håret vekke fra øynene.)
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør man med gutter som sparer til langt hår?Gutter kan også bruk spenner - det finnes kjønnsnøytrale spenner eller hårlus som ikke vises så godt.
![]() |
#19 |
maler
|
Hårlus.
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() |
|
|