Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Å knuse drømmen til barnet ditt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-15, 15:44   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å knuse drømmen til barnet ditt

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er glad for at du skriver dette, mkj - det er akkurat slik intensjonen med nivådelingen er i fotballen hos oss også. Fint å lese at det fungerer slik det er tenkt i noen sammenhenger.

Jeg er fortsatt spent på hvordan det vil slå ut med nivådelingen på treningene hos oss. Frykten er at noen skal bli "skremt bort", det ville vært uholdbart. Allerede nå etter en knapp måned har de foretatt rokeringer, og Ivar har rykket "opp" til det øverste nivået fra i dag av og skal dermed bytte gruppe. (Jeg veit at trenerne ikke vil vi skal tenke sånn, men da kunne de ha satt opp inndelingen på en litt mindre opplagt måte, synes jeg, og endret litt på rekkefølgen i oppsettet, f.eks.)

Nå var datteren vår på det tidspunktet en opplagt kandidat for å ikke være på førstelaget. Jeg tror kanskje at enkelte av de som var middels gode synes mindre om det. På det tidspunktet var det et førstelag og en stor gjeng som rullerte rundt på et par andre lag. Nå er det mer opplagt et første-, et andre- og et tredjelag. Men alle lagene holder et brukbart nivå nå - alle de som aldri kom over nybegynnerstadiet har slutta. På laget til datteren min har som regel alle utespillerne scoret mål i løpet av en kamp hvis de får det til å flyte.

Til neste sesong blir det nok ytterligere endringer. Det er ikke mange nok jenter til tre lag, men kanskje litt mange til to. Det er ikke så lett å løse dette til lags for alle heller.

Jeg har også en 7-åring som går på fotball. Han går på fotball fordi de andre går på fotball og i mellom kamp og treninger tar han ikke i en fotball. Så er det en annen gjeng. De spiller fotball hver eneste dag de har mulighet til det, i friminutt og ute på løkka når de kommer hjem. Så der er det en enorm nivåforskjell. Enn så lenge så spiller alle på miksede lag, og alle får spille like mye. Hvis de er heldige og får med en av de gode gutta så vinner de 10-0 - og uten en av de kan de tape med samme sifre. Men forstår jo at det kan være gøy for de som er gode å få spille sammen innimellom også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.