Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pynter du juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Når pyntes juletreet hjemme hos deg?
1. desember/ første helgen i advent 4 2,47%
Andre helgen i advent 1 0,62%
Tredje helgen i advent 5 3,09%
Fjerde helgen i advent 14 8,64%
22. desember 16 9,88%
23. desember 102 62,96%
Det varierer veldig fra år til år 20 12,35%
Har ikke juletre 0 0%
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-15, 14:02   #81
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det synes jeg ikke er så veldig merkelig, når man er avhengig av andre for å få gjort det man skal. At en og annen tar ferie utenom vanlig sesong har vanligvis ikke så mye å si, men når veldig mange tar ferie samtidig, på et tidspunkt som ikke ble tatt med i beregninga når man planla fremdriften, så stopper en del ting opp.

Det burde jo ikke komme som noen overraskelse at mange tar utvidet ferie rundt jul? Alle har minst 5 uker ferie og med unntak av småbarnsforeldre som tar mye av ferien i juli har man liten kontroll over når hver enkelt tar ut feriedagene sine.

Gammel 16-12-15, 14:04   #82
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Jeg var i hvert fall overrasket over at så mange tok ferie fra og med 14. desember og altså skal ha minst tre uker juleferie. Kanskje dumt av meg. Men jeg har ikke opplevd det før og akkurat i år har det forsinket en ganske viktig prosess.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 14:12   #83
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det burde jo ikke komme som noen overraskelse at mange tar utvidet ferie rundt jul? Alle har minst 5 uker ferie og med unntak av småbarnsforeldre som tar mye av ferien i juli har man liten kontroll over når hver enkelt tar ut feriedagene sine.

Nei det er ikke noen overraskelse at juleferien spiser seg utover i begge ender, til å omfatte både siste uka før og første uka etter jul, eller før og etter påske for den saks skyld. Men tungvint er det, når prosessene stopper opp og man ikke får tak i folk. Så at noen irriterer seg burde heller ikke komme som noen overraskelse.

Gammel 17-12-15, 15:09   #84
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Akkurat i år er det vel ekstra mange som bruker juleferien til reising, for den er lang i år. Barna slutter på skolen den 18. og begynner ikke igjen før 4. januar. Har man mer ferie igjen, så må man gjerne bruke den for meg. :ekstra raus:

Vi i Telemark har ikke lang ferie. Her er det skole til og med 22. desember.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker jula etter julaften. Det er lang, lys, varm og lun "afterglow" over det.

Ja, ikke sant? Det er det som er jul. Når en endelig kan sette seg ned.

Jeg er av dem som vil være ferdig med julegavehandlingen før desember begynner. For å ha tid til å kose meg med innpakningen, kortskrivingen, bakingen med ungene. Ha tid til å kose meg med juleavslutninger og danseforestillinger og alt med seg uten at det er stress. Å gå i butikker mer enn jeg må i desember, det er siste sort. For meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 18:06   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står juletreet til renovasjonsetaten samler dem inn. I år er det 11. januar ser jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-15, 19:30   #86
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Her pleier mann og "barn" å pynte juletreet på lillejulaften, mens jeg pynter resten av huset. 6. januar kaster vi julepynt og juletre ut, vanligvis altså. Da synes vi det har vært julekoselig akkurat lenge nok.

I år skal jeg pynte huset 22. desember og mann og barn tar nok treet enten da eller på lillejulaften, forutsatt at vi kommer fram (stengte veier dit nå) og finner et tre i hagen til naboen. Alt plukkes ned og hives ut 3. januar 2016, fordi vi rett og slett skal hjem igjen.

Jeg liker ikke å ha mer enn så vidt litt adventspynt tidligere før jul og synes det er magisk og stas med forvandlingen vårt ringe hjem gjennomgår dagen før dagen.

Det er litt artig å følge med hvordan tradisjoner endrer seg langsomt, men sikkert over tid. Og å lese tråden med alle innleggene deres. Koser meg nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.