Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-15, 15:18   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden

Jeg vasker ikke, jeg baker ikke, jeg lager ikke pakkekalendere, jeg sender ikke julekort, vi pynter litt med det vi har og bruker ikke tid og energi på årets juletrender. I stedet har jeg vært på bar/resturant ni ganger i desember. Det er så absolutt å foretrekke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 15:29   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ryddet og vasket huset litt sånn helgevasking + i uken som var, jeg jobber i helga.
Jeg har handlet alle julegaver på nettet.
Jeg har bakt 3 sorter kaker, det gjorde jeg en egen dedikert dag, på kvelden gjorde vi hovedhandlingen til jul, sånn at det eneste som skal gjøres er litt ekstrating som rosenkål og andre ferskvarer og ting vi har glemt er på bittelillejulaften
Tar en lett helgevask på bittelillejulaften.
Lillejulaften pynter vi og starter på julemiddagen.

Ting jeg ikke gjør:
Pakkekalender
Ingen ekstrating som førjulskonsert, førjulshvasomhelst.
Ikke bytte gardiner eller gjør stor julevask.
Julekort (men er snylter og synes det er stas å få, men prioriterer ikke selv)

Så det blir rolig bittelillejulaften og lillejulaften heldigvis.

Gammel 18-12-15, 15:32   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg vasker ikke, jeg baker ikke, jeg lager ikke pakkekalendere, jeg sender ikke julekort, vi pynter litt med det vi har og bruker ikke tid og energi på årets juletrender. I stedet har jeg vært på bar/resturant ni ganger i desember. Det er så absolutt å foretrekke.

Det høres deilig ut!

Gammel 18-12-15, 15:53   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

1. Har vaskehjelp som kommer på tirsdag, betaler 190x3 (ja, hvitt)
2. kjøpt masse slag kaker på julemarked på restaurant og matfag-skole
3. Slutta å kjøpe julegaver til voksne
4. Gjorde en deal med ungene - dersom de brukte den lille flaxkalenderen, skulle de få 400 cash på julaften. De pengene vet jeg de kniper på til vinterferien vi skal på. Vinn-vinn.

Og fordi vaskehjelpen kommer på tirsdag må
a) ungene rydde til hun kommer, og
b) juletre og pynt kommer ikke opp før det er vaska. Da tar jeg treet i fot og setter på lys, så gjør de resten etter sin smak.

Julaften feirer vi hos noen andre. Det er det beste.

Jeg skal se film, spise sjokkis og strikke.

Av juleavslutninger og what not har jeg i år lært et kjempesleipt triks. Der jeg før sa nei til tre ting og gikk på ett, har jeg nå ved et par anledninger sagt nei til fire og blitt hjemme. Men bare for ordens skyld- jeg har ikke prioritert bort de tingene som må til for at noe blir av, ass. Så jeg har gått på foreldremøte og hatt med kaffe, solgt kaffe for idretten og kjøpt sjokoboller. Det siste var et veldig lite offer

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 19:16   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

1. Har vaskehjelp som kommer på tirsdag, betaler 190x3 (ja, hvitt)
2. kjøpt masse slag kaker på julemarked på restaurant og matfag-skole
3. Slutta å kjøpe julegaver til voksne
4. Gjorde en deal med ungene - dersom de brukte den lille flaxkalenderen, skulle de få 400 cash på julaften. De pengene vet jeg de kniper på til vinterferien vi skal på. Vinn-vinn.

Inspirert av deg har jeg nå bestilt vaskehjelp til lille julaften. Wohoo! Det skal bli så rent og fint at.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 22:23   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, akkurat sånn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.