Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden
Jeg ser netthandel, dropping av julekort og vasking. Dette dropper som regel jeg også. Jeg er ikke en sånn superstresser som gråter på julaften, altså, men synes det kan bli litt hektisk likevel og prøver å finne mer plass til min favorittsyssel: kos og hygge. 
Jeg nettshoppet endel i år, og det var supert! Likevel, det må hentes, pakkes og ofte sendes. Men sparte nok litt stress der. Får besøk hele jula, så føler det må vaskes noe, samt kjøpe inn sengetøy, dyne, finne soveplasser etc. Har liten kjøle/ fryseplass, så endel må handles like før jul. For første gang valgte ungene Lego- kalender, og det var nydelig!
Men ellers har jeg arrangert juleavslutning, middagsselskap på søndag, deltatt på Lucia, foreldrekaffe, hentet og sendt pakker, julebord, jubileum, sendt noen julekort, handlet endel gaver, laget pepperkaker av ferdigdeig to ganger+ pynting, laget kakemenn. Dette kunne jeg droppet, men akkurat pepperkaker liker vi så godt.
Ellers er det hockey som tar litt tid her, med kamper og camper og treninger. I tillegg fikk jeg vite i går at det var et møte ad- hoc på kveldstid tre dager før julaften med obligatorisk oppmøte. Det bør være viktig, for å si det sånn. Egentlig forventer jeg noe à la: "Julenissen har blitt kidnappet. De eneste som kan redde ham er ***** hockeylag. Vi MÅ stille opp om det skal bli jul på jorda!"