|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Har du tenkt å handle hos Next? Les dette først
Viss speditøren ser at det er ei sending som er sendt som to pro forma, skal dei kreve inn toll og mva. At Posten sjeldan fanger det opp, er flaks og det betyr ikkje at verken butikken eller DHL har gjort noko gale her. Surt eple, ja, men dersom du meiner dette er urett har du misforstått.
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva skjer da? Får man pengene tilbake?
![]() |
#24 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel - i 2012 tok jeg kontakt med Tollregion Oslo og Akershus hvor jeg lurte på dette med å dele opp bestillinger. Jeg skrev blant annet "Det jeg lurer på, er om dette er greit, eller om man bryter noen lov/en forskrift om man gjør dette.". (På den tiden var grensen 200 kroner uten porto.) Svaret var følgende:
Har det skjedd en lovendring her? Hvis ikke finner jeg det ekstremt merkelig at butikken tar seg den frihet å slå sammen to separate forsendelser uten å først konferere med kunden.
![]() |
#25 |
Librocubicularist
|
Eg fekk i alle fall gebyr rundt påske i år, med postens gebyr og mva. for to sendingar på under 350,- inkl. porto. Eg var litt overraska og tok ein telefon til Posten, som sa at to sendingar til ein person frå same avsender blei slått saman, dersom dei merka det, men at dei ikkje hadde rutiner for å kontrollere dette, så ein hadde ofte "flaks" og slapp gjennom. Så eg tenkte at det var uflaks og betalte.
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også spurt på tollregionen min nå og fått likt svar som Lille_meg, så jeg har i følge de ikke misforstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|