Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du tenkt å handle hos Next? Les dette først

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-15, 22:47   #21
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du tenkt å handle hos Next? Les dette først

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Jeg er fortsatt av den formening at når jeg har bestilt to separate ordrer, med separate betalinger så skal det behandles som, nettopp, separate ordrer. Det har jeg jo gjort tidligere, både med norske og utenlandske nettbutikker. Så lenge det, som jeg skriver over, ikke er entydig (eller i det hele tatt noe) regelverk/betingelser så er det innafor.

Viss speditøren ser at det er ei sending som er sendt som to pro forma, skal dei kreve inn toll og mva. At Posten sjeldan fanger det opp, er flaks og det betyr ikkje at verken butikken eller DHL har gjort noko gale her. Surt eple, ja, men dersom du meiner dette er urett har du misforstått.

Det stiller i same klasse som å køyre fram og tilbake over Svinesund og kjøpe fleire kartonger røyk på same dag. Ikkje i tråd med regelverket, men det er fint mogleg å slippe unna utan å bli stoppa.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 22:54   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo vanligvis ikke verre enn at man lar være å hente pakken og varene returneres til butikken. Jeg har gjort det ved et par anledninger. (Jeg skjønner at det kan være et problem uka før jul altså.)

Hva skjer da? Får man pengene tilbake?

Gammel 20-12-15, 23:06   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva skjer da? Får man pengene tilbake?

Hvis man handler fra et skikkelig nettsted, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 18:22   #24
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg finn kun dokumentasjon på gaver, men har sjølv opplevd at to pakker sendt i same sending har blitt fortolla.

http://toll.no/no/handle-pa-internet...-fra-utlandet/

Vel - i 2012 tok jeg kontakt med Tollregion Oslo og Akershus hvor jeg lurte på dette med å dele opp bestillinger. Jeg skrev blant annet "Det jeg lurer på, er om dette er greit, eller om man bryter noen lov/en forskrift om man gjør dette.". (På den tiden var grensen 200 kroner uten porto.) Svaret var følgende:

Opprinnelig lagt inn av oslo@toll.no

Så lenge selve fakturaverdien per varesending, uten frakt inkludert, er under NOK 200,- skal sendingen kunne innføres uten avgifter.

Har det skjedd en lovendring her? Hvis ikke finner jeg det ekstremt merkelig at butikken tar seg den frihet å slå sammen to separate forsendelser uten å først konferere med kunden.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 19:46   #25
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vel - i 2012 tok jeg kontakt med Tollregion Oslo og Akershus hvor jeg lurte på dette med å dele opp bestillinger. Jeg skrev blant annet "Det jeg lurer på, er om dette er greit, eller om man bryter noen lov/en forskrift om man gjør dette.". (På den tiden var grensen 200 kroner uten porto.) Svaret var følgende:

Har det skjedd en lovendring her? Hvis ikke finner jeg det ekstremt merkelig at butikken tar seg den frihet å slå sammen to separate forsendelser uten å først konferere med kunden.

Eg fekk i alle fall gebyr rundt påske i år, med postens gebyr og mva. for to sendingar på under 350,- inkl. porto. Eg var litt overraska og tok ein telefon til Posten, som sa at to sendingar til ein person frå same avsender blei slått saman, dersom dei merka det, men at dei ikkje hadde rutiner for å kontrollere dette, så ein hadde ofte "flaks" og slapp gjennom. Så eg tenkte at det var uflaks og betalte.

Dei endra jo satsene ved nyttår, så det kam godt hende retningslinjene er endra og.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 21:32   #26
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Viss speditøren ser at det er ei sending som er sendt som to pro forma, skal dei kreve inn toll og mva. At Posten sjeldan fanger det opp, er flaks og det betyr ikkje at verken butikken eller DHL har gjort noko gale her. Surt eple, ja, men dersom du meiner dette er urett har du misforstått.

Det stiller i same klasse som å køyre fram og tilbake over Svinesund og kjøpe fleire kartonger røyk på same dag. Ikkje i tråd med regelverket, men det er fint mogleg å slippe unna utan å bli stoppa.

Jeg har også spurt på tollregionen min nå og fått likt svar som Lille_meg, så jeg har i følge de ikke misforstått.

Next svarer meg fortsatt som om jeg har lagt inn en ordre, til tross for to ordrebekreftelser og to separate betalinger.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.