Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir barna julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-15, 21:01   #21
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir barna julegaver?

Av og til lager de, av og til kjøper jeg noe, av og til får de bilder av ungene. I år blir det besteforeldrene som får hjemmelaget gaver, mens tante og onkel får hvert sitt uglekrus.

Gammel 19-12-15, 21:10   #22
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna (bare yngste i år, tror jeg) gir kjøpte julegaver til de nærmeste vennene, og har tidligere gitt både dorullnisser og bokmerker med glitterblingbling til besteforeldre og oldeforeldre. Jeg får av og til hjemme"snekrede" julegaver av små tantebarn og synes det er supersjarmerende. Det blir forhåpentligvis lenge til jeg får så dårlig plass at jeg ikke får plass til en dorullnisse til.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 21:37   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi finner hvert år på noe å lage her hjemme til besteforeldrene. Det har vært mye tegning på kopper etc. Vi har også rullet lys. I år har de malt på lerret.
De er også med på det vi gir.
Jeg synes godt barn kan "måtte" lage noe til besteforeldrene, men tanken på at de skal lage til andre voksne i slekta er fjern for meg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 21:44   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poden er med på gavene fra oss. Hvis han vil gi noe eget så lager han noe.

Her og. I år har de laget noe på skolen, men det ville de gi til meg og pappaen. De har kjøpt en gave til pappaen sin og da, det har de gjort etter vi ble skilt. Og så er han med de og kjøper noe til meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 21:50   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene våre elsker å gi bort gaver, så de lager ting helt frivillig. Hvis de vil kjøpe gavene, betaler de dem selv. Jeg syns det er viktig både at de lærer seg gleden ved å gi og at de skjønner at de ikke kan forvente å få uten å gi selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 23:37   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Mine er små, men vi plukker gjerne ut noe fra posene de har med hjem fra barnehagen og gir til besteforeldre. I år sto det "til mamma" og "til pappa" på de fleste eldste har lagd, så da har hun nok diktert hvem som skal ha hva, tenker jeg. Ellers er de med på gavene vi gir, og når det er bilder eller fotokalender av dem hender det vi skriver på at det er fra bare dem.

Gammel 21-12-15, 09:48   #27
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene her også elsker å gi gaver, men noen av dem elsker absolutt ikke å lage ting. Jeg er ingen DIY-person selv, og kjøper heller enn jeg lager, så da kan jeg ikke tvinge ungene til det heller. Hun som er glad i å lage ting lager ting, men det er når hun føler for det og har en ide, ikke på kommando.

Når de gir gaver varierer det litt hvordan det skjer. Noe lager de, noe kjøper de for egne penger, noe velger de, som jeg betaler for, og noe gir de av sine egne ting. Det siste har 10-åringen gjort til en del venner i år, har jeg fått med meg. En dag hadde hun pakket inn masse gaver til diverse venner, og mesteparten var sånt som hun hadde funnet på rommet sitt. Hun hevdet selv at det var fine ting, som ikke var slitt eller ødelagt, kosebamser som var som nye etc, og at det er mest miljøvennlig å gjøre det på den måten, framfor å bare kjøpe nytt, og dessuten mer personlig å gi av sitt eget. Jeg kunne ikke argumentere imot det, så jeg la meg ikke borti det. De gir alltid gaver til venner som de får gaver fra. Men det er som regel bare noe småtteri.

Til mannen har jeg alltid kjøpt noe "fra ungene", i samarbeid med dem selvsagt, og da har det gjerne vært ting som de også har glede av. Ekstra lang rattkjelke med plass til flere på, pakke med fem billetter til Pirbadet, skøyter, morsomt brettspill som passer for hele familien etc. Men til oss har de også gjerne gitt ting de har laget på skolen/i barnehagen.

Ungene må ikke gi gave tilbake til alt av tanter og onkler etc som de får gaver fra. Det holder at vi gir gave til disse fra hele familien. Men de må takke for gavene da, selvsagt.

Gammel 21-12-15, 09:58   #28
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror tegnet på krus til assistenten sin, spes.ped og støttekontakt. Har allerede fått bilde fra støttekontakten om at kruset var i bruk under eksamenslesing. Han tegnet et smilefjes på, og signert med en B. Og han tegnet på keramikk gryteunderlag til mormor og morfar. De fikk med en stor B på
Lillesøster har lagd krus til mormor og morfar, gryteunderlag til de, og kopp + gryteunderlag til naboene i Spania.
Hun lagde kort + perling til lærerene sine.
Også har de lagd endel på skolen til meg og mormor.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:52   #29
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjuåringen lager ting og det gjorde tenåringen også da hun var yngre. Ellers er de med på å pakke inn gaver og eventuelt også innkjøp. Vi kjøper sjelden noe bare fra dem, det måtte være hvis noen hadde et spesielt ønske om å gi noe. Jeg blir veldig glad for hjemmelagde gaver jeg da, selv om jeg ikke alltid har det hengende oppe/ stående framme for evig og alltid liksom.

Gammel 21-12-15, 11:06   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er med på gavene vi gir til familie. Også kjøper vi for de til hverandre. Dvs. 3 stk (Til Minstemann, Fra Mellomste og Eldste, osvosv..) De hjemmelagde gavene gir de som regel til besteforeldrene.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 11:08   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de store gutta får penger av meg og kjøper til hverandre og lillesøsteren.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 11:14   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De lager en del ting, etter eget ønske, men stort sett kjøper jeg fra dem til hele slekta. Fint prinsipp, da, men kanskje best om det ikke er tvungent frem.

Gammel 21-12-15, 11:51   #33
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene kjøper til besteforeldre. De er så store så jeg får dem ikke til å lage noe pynt. Men brente mandler, skolebilder o.l.

Gammel 21-12-15, 13:01   #34
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De lager en del ting, etter eget ønske, men stort sett kjøper jeg fra dem til hele slekta. Fint prinsipp, da, men kanskje best om det ikke er tvungent frem.

Helt enig, jeg har aldri måttet mase før... de gjorde det av seg selv. Men har nå bestemt at sønnen slipper, det skal jo være hyggelig.... Datteren har gjort det i helgen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 15:15   #35
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I all julepynten dukket det opp to glass til telys som barna laget i fjor. De er ikke brukt, vi har så mange slike, så i år gis de til besteforeldre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.