|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?Av og til lager de, av og til kjøper jeg noe, av og til får de bilder av ungene. I år blir det besteforeldrene som får hjemmelaget gaver, mens tante og onkel får hvert sitt uglekrus.
![]() |
#22 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir barna julegaver?Barna (bare yngste i år, tror jeg) gir kjøpte julegaver til de nærmeste vennene, og har tidligere gitt både dorullnisser og bokmerker med glitterblingbling til besteforeldre og oldeforeldre. Jeg får av og til hjemme"snekrede" julegaver av små tantebarn og synes det er supersjarmerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
I mål
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?Vi finner hvert år på noe å lage her hjemme til besteforeldrene. Det har vært mye tegning på kopper etc. Vi har også rullet lys. I år har de malt på lerret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?Ungene våre elsker å gi bort gaver, så de lager ting helt frivillig. Hvis de vil kjøpe gavene, betaler de dem selv. Jeg syns det er viktig både at de lærer seg gleden ved å gi og at de skjønner at de ikke kan forvente å få uten å gi selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?Mine er små, men vi plukker gjerne ut noe fra posene de har med hjem fra barnehagen og gir til besteforeldre. I år sto det "til mamma" og "til pappa" på de fleste eldste har lagd, så da har hun nok diktert hvem som skal ha hva, tenker jeg. Ellers er de med på gavene vi gir, og når det er bilder eller fotokalender av dem hender det vi skriver på at det er fra bare dem.
![]() |
#27 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gir barna julegaver?Ungene her også elsker å gi gaver, men noen av dem elsker absolutt ikke å lage ting. Jeg er ingen DIY-person selv, og kjøper heller enn jeg lager, så da kan jeg ikke tvinge ungene til det heller. Hun som er glad i å lage ting lager ting, men det er når hun føler for det og har en ide, ikke på kommando.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?Storebror tegnet på krus til assistenten sin, spes.ped og støttekontakt. Har allerede fått bilde fra støttekontakten om at kruset var i bruk under eksamenslesing. Han tegnet et smilefjes på, og signert med en B. Og han tegnet på keramikk gryteunderlag til mormor og morfar. De fikk med en stor B på
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir barna julegaver?Sjuåringen lager ting og det gjorde tenåringen også da hun var yngre. Ellers er de med på å pakke inn gaver og eventuelt også innkjøp. Vi kjøper sjelden noe bare fra dem, det måtte være hvis noen hadde et spesielt ønske om å gi noe. Jeg blir veldig glad for hjemmelagde gaver jeg da, selv om jeg ikke alltid har det hengende oppe/ stående framme for evig og alltid liksom.
![]() |
#30 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?De er med på gavene vi gir til familie. Også kjøper vi for de til hverandre. Dvs. 3 stk (Til Minstemann, Fra Mellomste og Eldste, osvosv..) De hjemmelagde gavene gir de som regel til besteforeldrene.
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gir barna julegaver?De lager en del ting, etter eget ønske, men stort sett kjøper jeg fra dem til hele slekta. Fint prinsipp, da, men kanskje best om det ikke er tvungent frem.
![]() |
#34 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir barna julegaver?
Helt enig, jeg har aldri måttet mase før... de gjorde det av seg selv. Men har nå bestemt at sønnen slipper, det skal jo være hyggelig.... Datteren har gjort det i helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gir barna julegaver?I all julepynten dukket det opp to glass til telys som barna laget i fjor. De er ikke brukt, vi har så mange slike, så i år gis de til besteforeldre.
![]() |
|
|