Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-15, 11:39   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Jeg regner med at religion er litt som politiske parti. Man støtter seg til den man føler passer best til egne verdier og overbevisninger, men trenger ikke være enig i alt. Jeg vil tro det er fullt mulig å være muslim, og samtidig ikke 100% enig i alt som står i Koranen eller alt Profeten har sagt, på samme måte som det går an å være kristen uten å være 100% enig i det som står i Bibelen og alt tøyset Paulus og gjengen hadde ut av seg.

I den grad jeg forstår meg på religion ...

Når det gjelder han her så fikk han vel utnevnelsen på grunn av den innsatsen han har gjort for flyktninger. Det er noe dritt når det viser seg at folk med holdninger vi er sterkt uenig i gjør fantastiske ting. Hadde det ikke vært mye bedre om de med, i våre øyne, feil holdninger utelukkende var slemme, og de som gjorde gode ting bare hadde nøyaktig de samme verdiene som oss?

Sist redigert av My : 22-12-15 kl 11:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.