|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York med litt større barn
Ja, ikke sant den er?
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: New York med litt større barnTjorven: Så har du jo Six Flags Great Adventures i New Jersey. Den er også veldig bra.
|
|
|
#24 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: New York med litt større barnJa, Coney Island!!
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York med litt større barnSer andre har nevnt det meste jeg hadde i tankene.
|
|
|
|
#26 |
|
villende
|
Sv: New York med litt større barnDere må spise middag i Koreatown! Vi har nettopp spist Koreansk barbecue på Miss Korea (12 W 32. gate) og det var en opplevelse. Det ligger en Koreansk fastfood (Woorjip) rett ved siden av som jeg har fått anbefalt av en (koreansk) venninne fordi de har god kimbap, men mine barn var litt for slitne til å prøve seg på bufetvarianten av koreansk mat, så derfor ble det den (ganske mye) dyrere naboen. Sist redigert av Gaia : 30-09-15 kl 04:28. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: New York med litt større barnJa, Bronx Zoo er fin! Veldig flott anlegg, og nydelig arkitektur. Vi tok også t-banen opp, og det var vikelig både en reise i kulturelt landskap og en klassereise. Vi spaserte til et annet t-banestopp på vei hjem, gjennom en latinamerikansk bydel, og de stusset veldig på hva den hvite familien gjorde der, men alle var vennlige og nysgjerrige på en hyggelig måte.
|
|
|
#28 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: New York med litt større barnJeg noterer for harde livet her.
|
|
|
#29 |
|
snur
|
Sv: New York med litt større barnDu har fått veldig mange fine tips her. Nå er det noen år siden vi var der, men ungene her synes Ellens Stardust diner var veldig gøy og snakker om den ennå. Så vil jeg avbefale Central Park zoo, den var bare trist med liten plass og ensomme dyr
|
|
|
#30 |
|
villende
|
Sv: New York med litt større barnHaha, vi var også de eneste hvite på banen, både til og fra zoo. Vi fikk en del spørsmål og enda flere blikk. Siden jeg møter blikket til folk og smiler, så er vi nok også ganske enkle å ta kontakt med, og det er flere som spør hvor vi er fra, når de hører oss snakke sammen. Og så kommer det umiddelbart litt informasjon om nabolaget, som "takk for svaret". Jeg opplevde en gretten t-baneansatt, men jeg konkluderte med at hun var veldig stresset og kollegaen hennes var dessuten superhyggelig, så det gikk veldig fint. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Sv: New York med litt større barnDet var mange hvite i selve parken, men de hadde kjørt bil dit alle sammen.
|
|
|
#32 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: New York med litt større barn55 dager til jeg og 14-åringen drar sammen med venninne med datter. Noen nye tips folkens?
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: New York med litt større barn
|
|
|
#34 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: New York med litt større barnVi passet paa aa dra til Empire state building 1. dagen. Da vaaknet vi tidlig med jet lag og var först i köen, dvs. rett opp da de aapnet. Fantastisk! I tillegg til hva som er nevnt over her, kan jeg legge til: |
|
|
|
![]() |
|
|