Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-15, 10:11   #581
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg er endelig i gang med My brilliant friend av Elena Ferrante, men er litt spent på om den overlever hypen.

Holder også på med A woman in Berlin, en dagbok fra ukene etter Berlin falt i 1945. Sterk lesning.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 09-11-15, 13:22   #582
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mens jeg venter på bok på biblioteket så leser jeg Nobels testamente av Lisa Marklund.

Gammel 23-11-15, 22:45   #583
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Slaughterhouse-Five av Kurt Vonnegut Jr (1968) i papir. Jeg går gjennom alle Vonnegutbøkene vi har i huset og denne begynner jeg på nå. Jeg har lest den for lenge siden og gruer meg litt.

Pride and Prejudice av Jane Austen (1813) på Kindlen. Jeg har lest den før og husker at jeg likte skrivemåten hennes. Hun er så ironisk og god i beskrivelsene sine. Koser meg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-11-15, 23:03   #584
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Philip Pullman: Northern Lights (i reprise fordi tolvåringen leser den om dagen).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 24-11-15, 10:10   #585
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Håkan Nesser: Himmel over London

banana er ikke aktiv  
Gammel 24-11-15, 10:18   #586
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser krimbøkene av Jørgen Jæger, samme genre som Camilla Lackberg, Jørn Lier Horst ol. Spennende om du liker den stilen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 26-11-15, 19:07   #587
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

De urolige, Linn Ullmann

Gammel 26-11-15, 20:49   #588
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jernblod, Liza Marklund

Gammel 14-12-15, 23:10   #589
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ramlet fullstendig i Elena Ferrante-gryta.
Er ferdig med tre bøker i løpet av svært kort tid, og blir nok nødt til å lese den fjerde også, siden den fins, og jeg var så godt igang.

Jeg aner kommende abstinenser, og tar gjerne imot ideer til neste bok.

Gammel 14-12-15, 23:52   #590
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg er ramlet fullstendig i Elena Ferrante-gryta.
Er ferdig med tre bøker i løpet av svært kort tid, og blir nok nødt til å lese den fjerde også, siden den fins, og jeg var så godt igang.

Jeg aner kommende abstinenser, og tar gjerne imot ideer til neste bok.

Havna visst der jeg også gitt. Holder på med tredje nå, men likte bedre den norske oversettelsen enn den engelske (de to første leste jeg på norsk). Kjenner jeg har savnet å lese nynorsk. Den engelske glir ned den også, men lurer på om jeg skal vente med å lese den siste til den kommer ut på norsk.

Har forresten kjøpt den første boka (på nynorsk) til min søster i julegave, hun ønsket seg bok, og jeg tror den er etter hennes smak. Så slengte jeg med min egen bok nr 2, pent brukt, og skrev inni permen at hun gjerne måtte gi den videre når hun var ferdig med den.

Neste år skal jeg forresten ønske meg brukte bøker. Det står jo det samme i de brukte som i de nye, og det er ikke alle som har like store problemer med å kvitte seg med leste bøker som jeg har (gjorde et sjeldent unntak for min søster).

Gammel 14-12-15, 23:58   #591
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Lurt!
Jeg driver med lydbok, for det meste, så det tar ikke så mye fysisk plass. Heldigvis, for huset vårt har stappede bokhyller i alle rom.

Jeg har kjøpt den første til min mor i julegave, tror hun også vil like den.

Gammel 15-12-15, 00:11   #592
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Fant en bok av Neil Gaiman jeg ikke hadde lest før så den måtte jeg kjøpe.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 17-12-15, 17:10   #593
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vel, altså, det er desember og snart jul, så selvfølgelig leser jeg Hogfather av Terry Pratchett.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hogfather-cover.jpg (47,1 KB, 2 visninger)
Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-12-15, 17:43   #594
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Liar Liar av M. J. Arlidge.

Gammel 17-12-15, 18:03   #595
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig leser jeg Siri Pettersens Råta, men så var jeg i Oxford, og da ble det fysisk umulig å ikke begynne på Gaudy Night (Dorothy Sayers) for sikkert trehundrede gang. For den boka bare er Oxford.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-12-15, 18:15   #596
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Reisen til nattens ende (Louis-Ferdinand Celine), I morgen er alt mørkt, første boka (Sigbjørn Mostue), The good neighbour (A.J. Banner) og Madness and civilization (Foccault). Går ikke an med bare én om gangen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-12-15, 23:49   #597
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vel, altså, det er desember og snart jul, så selvfølgelig leser jeg Hogfather av Terry Pratchett.

Ååå, åkei da!

Starter på denne som mellommåltid mens jeg prøver å komme meg etter nærmere 1700 sider Elena Ferrante.

Gammel 22-12-15, 00:49   #598
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Siri Pettersen: Evna.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-12-15, 01:50   #599
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

David Mitchell: Slade House.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-12-15, 21:33   #600
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo en hel strand av Pratchett igjen! Så nå er det Mort!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.