|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() StrikkehastighetHar akkurat lest ut juleboka til Sorgenfri (gatemagasinet i Trondheim) og der er det mye strikk i år, mye om historien til Selbu hvor mange tjente penger på å strikke. Og jeg syntes dette var en helt ny måte å beregne hvor fort man strikker på:
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkehastighetTrening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: StrikkehastighetJeg kan ikke strikke mens jeg konsentrerer meg engang. Jeg husker fra kristendomstimene på ungdomsskolen at Hans Nielsen Hauge benyttet gå-tiden sin til å strikke. Det gjorde inntrykk tydeligvis.
![]() |
#4 |
One of These Days
|
![]() Sv: StrikkehastighetKunne sikkert gått og strikket, men det er jo en god del mer å følge med på i dag i bybildet enn da Hans Nielsen Hauge gikk og strikket på landeveien. Har aldri regnet strikkehastigheten min, fordi jeg ofte tar pauser, sånn som nå når jeg skriver dette her, bytter prosjekter og har dager jeg strikker mye og dager jeg ikke strikker mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkehastighetJeg kan gå og strikke, men bare hvis jeg strikker med en farge. Grunnen til at jeg vet at jeg kan det, er at bestemor fortalte meg om at de gikk til meieriet med kipe på ryggen og strikketøyet i hendene - så jeg øvde på å strikke og gå, og det er i grunn ikke så vanskelig, særlig når jeg slett ikke bærer en kipe på ryggen i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
geskjeftig
|
![]() Sv: StrikkehastighetLike greit at du ikke regner på strikkehastighet, amylin, det blir så flaut for oss andre.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: StrikkehastighetJeg har aldri prøvd å gå mens jeg strikker og hastigheten har jeg heller aldri målt. Men å se tv går helt fint med eller uten mønster. Jeg har med strikketøy på kino, men da enkle ting som skjerf, sitteunderlag som skal toves - ting som ikke krever telling eller felling og jeg bruker trepinner så ingen blir forstyrret av kling fra metall.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: StrikkehastighetJeg strikker fort, men siden jeg er periodestrikker går det ikke så fort likevel. Jeg er god på multitasking når det gjelder strikking, jeg kan både lese, se på TV og strikke samtidig. Problemet er når jeg leser pensum til etterutdanningen jeg holder på med, da må jeg streke under og notere, og det lar seg ikke kombinere med strikking. Så for tiden strikker jeg ikke, desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|