Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Kjøpt bolig siste to år? Hvor fant du annonsen først?
Finn.no 50 98,04%
Facebook-feeden min 0 0%
I en kjøp/salg-side på Facebook 0 0%
I andre sosiale medier 0 0%
Annonse i papiravis 0 0%
Nettannonse på nettavis/nettside 1 1,96%
Hjemmeside til eiendomsmegler 0 0%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-16, 19:12   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?

Det lurer jeg på nå som jeg snart skal selge min bolig og målgruppen er familier i etableringsfasen og nyskilte/enslige med barn.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 19:15   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?

Nei, men vi har sett etter bolig. Jrg sjekker kun Finn. Jeg har registrert meg hos noen av de lokale meglerkontorene og får av og til mailer eller SMS fra dem, men de boligene kommer jo på Finn etterhvert de også. Meglernes egne annonsevisningsløsninger er ofte dårligere enn finns også, syns jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 19:34   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekket bare Finn.

Gammel 06-01-16, 19:36   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

2.5 år siden nesten. Finn.no.

Gammel 06-01-16, 19:39   #5
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vi skal selge snart. Blir finn.no og ikke noe annet. Er der vi ser etter hus og.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 19:43   #6
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En tilsalgslapp på huset

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 19:43   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare primærbolig eller også hyttekjøp?

Gammel 06-01-16, 19:44   #8
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

En tilsalgslapp på huset

Takk! Den hadde jeg ikke tenkt på til pollen. Var forøvrig det jeg også gjorde første gang jeg kjøpte bolig. Fordelen er jo at det hvertfall ikke koster 10 000 ekstra som en avisannonse gjør.

Gammel 06-01-16, 19:46   #9
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bare primærbolig eller også hyttekjøp?

Ta gjerne med hyttekjøp også.

Gammel 06-01-16, 20:15   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?

Jeg titter aktivt etter hytte () og bruker kun Finn.no.
Har eegistrert interesse direkte med noen meglere men deres søkemotorer er for dårlige. Aldri i avisen.

Gammel 06-01-16, 20:25   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finn.no for min del også. Jeg har kjøpt to boliger det siste året og fant begge på Finn.

Har solgt to også, den ene gikk på direktekontakt fra megler til kjøper som tapte budrunden på en annen bolig.
Den andre spurte jeg ikke kjøperen hvor hun fant, men jeg promoterte den aktivt på instagram og facebook også. Tenkte at det i samarbeid med Finn-annonsen kunne lokke kjøpere til visning, så jeg endret gamle leilighets- og utsiktsbilder til offentlig og tagget med adressen og #boligtilsalgs.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 20:25   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Finn.no for min del også. Jeg har kjøpt to boliger det siste året og fant begge på Finn.

Din bolighai! Du burde fått to stemmer i pollen!

Gammel 06-01-16, 21:03   #13
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Så lenge du skal nå den kjøpergruppen så er finn.no tilstrekkelig. Skal du trekke til deg eldre mennesker (vanskelig å sette en aldersgruppe) ville jeg satt inn annonse i avisen i tillegg.

Vi hadde på finn.no og i avisen (tomannsbolig som passet for de aller fleste).

Delte annonsen på facebook profilene våre. Jungeltelegrafen brukte vi også, spredde det på arbeidsplassene våre og i barnehagen (kun ved å nevne det). En av budgiverne var en assistent i barnehagen vår.

Heng ut til salgsplakat så tidlg som mulig, om det er et sted mange ferdes forbi.

Vinneren av budrunden hos oss var en tidligere nabo et stykke ned i gata. De hadde skilt lag, og hun hadde kjøpt leilighet i sentrum, men ville tilbake pga ungene (selv om det toppen var 5 min med bil). Hun hadde sett plakaten først.

2 av 4 budgivere var på private forhåndsvisninger.

Da vi kjøpte eneboligen vi har i dag, kom vi i kontakt med utbygger (lite firma) mens vi gikk rundt og kikket i nabolaget vi ville bo i. Annonsen lå på finn som prosjekt, men vi hadde ikke vært inne på tanken om nytt hus før vi tilfeldigvis møtte utbygger .

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 21:07   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Så lenge du skal nå den kjøpergruppen så er finn.no tilstrekkelig. Skal du trekke til deg eldre mennesker (vanskelig å sette en aldersgruppe) ville jeg satt inn annonse i avisen i tillegg.

Det var det vi fikk vite da vi solgte vår toroms i Oslo for noen år siden. Den typen leiligheter ble ofte solgt til eldre som kjøpte leilighet til barn/barnebarn og megler så ofte at de kom på visning med Aftenposten Bolig o.l. under armen. Yngre mennesker bruker vanligvis Finn.no og vi har selv aldri sett etter bolig andre steder enn der.

Gammel 06-01-16, 21:30   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke helt representativt, men min bror og kone kjøpte enebolig (solgte leilighet først) i Oslo for ca ti år siden. De var på et var visninger i området der de ønsket å bo, men de fikk ikke kjøpt da. Så da snakket de med megler som solgte et av husene og ba ham gi beskjed om noen andre i området skulle selge. Så de kjøpte uten at huset ble lagt ut, ble bare enige om pris.

Gammel 06-01-16, 23:33   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Finn.no

Kjøpte i fjor våres.

Gammel 06-01-16, 23:53   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brukte utelukkende finn.no da vi kjøpte hytte. Aviser tror jeg kan være viktig for å nå eldre mennesker, og på mindre steder (der det ikke blir så enormt mange sider med annonser. Man gidder kanskje titte på de to-tre sidene med boligannonser også når man ikke leter aktivt og finner kanskje noe man tipser andre om).

Gammel 07-01-16, 00:22   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verken kjøpt eller solgt, men bruker utelukkende Finn.no når jeg ser på annonser.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 07:51   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi solgte å kjøpte i 2014 å sjekket bare finn. Men megleren som solgte vårt viste at vi jaktet så han brukte å si fra når det var noe
Megleren her legger alt ut på finn. I tilegg er der annonse i lokalavisa fra megleren en gang i uka. Men så få som leser avisen at jeg tror ikke jeg fikk nå kjempe salg pga avisa

Gammel 07-01-16, 08:11   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er på visninger og ser kun på finn.no. + megler ringer oss når der er noe som kan være av vår interesse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.