|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Bowie, jeg glemmer aldri mitt første møte. Min venninnes bohemske og noe dramatiske storesøster satt bak sine bead curtains, som skilte det lille private avlukke hun hadde fra vår veldig irriterende tilstedeværelse. Vi fikk være der hvis vi satt helt stille på senga og høret på en knitrende LP hun elsket. Og vi forstod at dette var viktig, dette skulle vi ikke kødde med. Albumet var Scary Monsters (And Super Creeps), og sangen var Ashes to Ashes. Musikken snakket til meg, jeg forstod ikke teksten, men den ga meg følelser. Og omtrent alt jeg likte etter det, som formet meg gjennom 80-tallet, var inspirert av denne mannen. Nå skulle det vel godt gjøres å finne musikk som ikke hadde hentet inspirasjon herfra i dene tidsepoken, Bowie og Roxy Music bygget vel hele grunnmuren 80-tallets New wave stod på. Men jeg glemmer det liksom ikke, dette første møtet. Nei, dette var rart alt sammen, han etterlater seg mer enn de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
intro
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016"Life on Mars" er kanskje verdens fineste sang, som jeg også skrev i kaffebloggen (i skarp, skarp kontrast til "Let's Dance"
![]() |
![]() |
#44 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Jeg ble skikkelig, oppriktig lei meg da jeg leste, i lunsjpausen på jobben, at David Bowie ikke er mer.
![]() |
#45 |
Rockesøster
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Dette er så trist, og jeg føler meg faktisk personlig berørt av Bowies bortgang.
![]() |
#46 |
Viser tenner
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Gutta har behandlet meg ekstra pent på kontoret i dag.
![]() |
#47 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Jeg fikk heldigvis med meg Bowie på Wood, den beryktede kjærlighet-i-øyet-konserten. Jeg tror jeg leste at det var den nest siste han holdt noensinne?
![]() |
#48 |
One of These Days
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016David Bowie har alltid vært der. Jeg har ikke hatt et så nært forhold til han og musikken hans, men de har vært der og vært tydelig der hele tiden. Jeg ble mer trist og lei meg enn jeg trodde jeg kom til å bli. Måtte spille David Bowie for klassen min i dag. Jeg husker Let's Dance best, men det er kanskje fordi det nok var den første gangen jeg hørte han. Det var noe med rytmen og måten han sang på som var anderledes og som falt i smak. Jeg husker også veldig godt videoen til China Girl, og jeg husker at noen mente hun lignet litt på meg. Tror nok det kun var fordi vi er asiater, siden hun er mye penere enn meg, men jeg syntes det var et kompliment for hun var så vakker og hun var jo med i en musikkvideo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Glad
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016
Denne oppdaget jeg sist jul.
![]() |
#50 |
awesom
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Heroes har vært "my song" siden jeg var lita.
![]() |
#51 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Denne liveversjonen her er jeg veldig glad i. (Kilde: youtube.com) ) Og så kommer jeg ikke utenom Labyrinth - sjelden har jeg blitt mer fascinert av en karakter enn av Jareth her. ![]() (Kilde: (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Sitter og hører på David Bowie nå. Rart dag rett og slett. Akkurat sett den siste videoen, Lazarus. Litt usikker på hva jeg synes om den. Var det meningen den skulle vises etter at han var død?
05 og 08 Sist redigert av millact : 12-01-16 kl 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Det var bare noen dager siden at jeg satt og gaulet i bilen til sufragette city. Jeg kunne jo nesten all teksten! Det var de kule vennene til storesøs som introduserte meg til DB.
![]() |
#54 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016For ikke å snakke om The Snowman, og Little Drummer boy/peace on earth
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: David Bowie 1947 - 2016
Jeg også, helt fantastisk musikk rett og slett. Vet du om det er spilt inn nå nylig?
![]() |
#56 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Mitt forhold til Bowie kom gjennom mamma. Jeg har faktisk grått for henne i dag.
![]() |
#57 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Jeg opplever meg som heldig som både har fått med meg to konserter og utstillingen i Albert & Victoria (?) i 2013. Jeg har mengder av vinyl og CDer. På lørdag satt Helten og jeg og plukket vinyl for ripping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Jeg gråter litt når jeg hører "Life on Mars" og jeg må alltid synge med på "Changes". Hele "Hunky Dory"-albumet er min favoritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
intro
|
![]() Sv: David Bowie 1947–2016Lurer på om jeg har skremt opp en unge med dette, jeg nå. Vi fortalte dem i går hvem Bowie var, og at han nå var død. Så spilte vi noen av våre favoritt-Bowie-sanger for dem, og etterpå så jeg at de selv hadde begynt å google. 7-åringen fant fram til Lazarus-videoen, der Bowie nærmest ser ut til å ligge på dødsleiet. Gutten synes det er veldig mystisk, denne koblingen mellom videoen og det at han nå er død. Ser vi faktisk i filmen at han dør? (Og hvem var Lasarus? Jeg måtte google fram litt bibelhistorie også. Det er jo skremmende og imponerende velregissert, dette.) Videoen slutter med at Bowie går inn i et stort skap. Hvorfor i all verden gjør han det, spør gutten. "Han skulle nok ikke gått inn i det skapet, mamma. Det var ikke lurt."
![]() |
![]() |
|
|