Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor er de fornuftige hen?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-16, 10:55   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er de fornuftige hen?

Alt det Esme sier. Jeg har blitt helt motløs de siste månedene. Folk er jo helt gale. Og så synes jeg det er helt sinnsykt rart at ingen av jentene som var utsatt for masseovergrep i Stockholm har sagt noe om dette. Hvordan KAN man holde lokk på slik å våre dager?

For øvrig tenker jeg at som typisk ressurssterk middelklasserepresentant nok hadde prøvd å kjøpe meg trygg passasje ut ved hjelp av alle midler jeg hadde tilgang på hvis mitt land hadde vær sønderskutt av borgerkrig. Og jeg håper at det hadde vært mulig å finne tilflukt og fred og mulighet til å starte igjen, selv om jeg eide mer enn klærne jeg står og går i.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 16:28   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Alt det Esme sier. Jeg har blitt helt motløs de siste månedene. Folk er jo helt gale. Og så synes jeg det er helt sinnsykt rart at ingen av jentene som var utsatt for masseovergrep i Stockholm har sagt noe om dette. Hvordan KAN man holde lokk på slik å våre dager?

For øvrig tenker jeg at som typisk ressurssterk middelklasserepresentant nok hadde prøvd å kjøpe meg trygg passasje ut ved hjelp av alle midler jeg hadde tilgang på hvis mitt land hadde vær sønderskutt av borgerkrig. Og jeg håper at det hadde vært mulig å finne tilflukt og fred og mulighet til å starte igjen, selv om jeg eide mer enn klærne jeg står og går i.

Ja. Og hvis jeg satt som enke med ungene mine i en flyktningeleir uten håp om å kunne komme derfra og klarte å skrape sammen bare litt penger, ja, da ville antagelig det være en utvei å sende eldste sønn på en smuglerrute til et land med muligheter for familiegjenforening. Og håpe at han ble møtt og behandlet som en sårbar ungdom, ikke enn livsfarlig UNG MANN, som man jo får inntrykk av er nærmest en gruppe monstre alle sammen.

Gammel 12-01-16, 18:58   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja. Og hvis jeg satt som enke med ungene mine i en flyktningeleir uten håp om å kunne komme derfra og klarte å skrape sammen bare litt penger, ja, da ville antagelig det være en utvei å sende eldste sønn på en smuglerrute til et land med muligheter for familiegjenforening. Og håpe at han ble møtt og behandlet som en sårbar ungdom, ikke enn livsfarlig UNG MANN, som man jo får inntrykk av er nærmest en gruppe monstre alle sammen.

Selvsagt, det ville vi vel alle. Gjøre det vi kan for å komme oss i sikkerhet. Skrape sammen penger til en enkeltbillett, eller kjøre med cabincruiser fra Calais til Dover. Poenget er at det uansett vil være noen som ikke har råd eller mulighet, det vil alltid være noen som blir igjen. Og det er kanskje ofte DE som trenger hjelpen mest.

Sist redigert av Billa : 12-01-16 kl 19:07.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 19:14   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja. Takk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 19:07   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene sa fra, det er Stockholmspolitiet som har lagt lokk på saken. Det har visstnok skjedd ved flere anledninger (festivaler) de siste 2-3 årene. Guttegjenger med flyktningeungdom som har antastet unge jenter og politiet som ikke har sagt noe fordi de var redde for at det kunne bli tatt til inntekt for det mørkeblå Sverige. Skikkelig lurt trekk.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sv...lm/a/23593811/

Gammel 12-01-16, 19:47   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jentene sa fra, det er Stockholmspolitiet som har lagt lokk på saken. Det har visstnok skjedd ved flere anledninger (festivaler) de siste 2-3 årene. Guttegjenger med flyktningeungdom som har antastet unge jenter og politiet som ikke har sagt noe fordi de var redde for at det kunne bli tatt til inntekt for det mørkeblå Sverige. Skikkelig lurt trekk.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sv...lm/a/23593811/

Jeg skjønte det at politiet hadde lagt lokk på, jeg skjønte ikke hvorfor ikke dette er blitt kjent likevel, via sosiale medier og fordi disse jentene jo må ha snakket om det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 20:13   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Jeg skjønte det at politiet hadde lagt lokk på, jeg skjønte ikke hvorfor ikke dette er blitt kjent likevel, via sosiale medier og fordi disse jentene jo må ha snakket om det.

Mulig politiet har bedt dem tie for å ikke hause opp noe? Uansett, nå skal hele prosessen granskes, så da får vi vel svar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.