|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Bruk av lue innendørsJeg har ingen problemer med lue inne, har faktisk på meg en baggy, rosa sak as we type. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruk av lue innendørs
Jeg bruker alltid skjerf, og det er fordi jeg blir veldig fort kald på halsen/brystet. Jeg bruker det ikke fordi jeg synes jeg er så fin med skjerf. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Artikkelforfatteren sier at det ikke var lov med lue i kirka. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
awesom
|
Det er et så strålende argument. Fordi det synes jeg ikke noe om. Det er jo ikke du som har lua på.
|
|
|
#45 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Eg har veldig mange reglar for ungane mine som er fordi eg ikkje syns noko om. det.
|
|
|
|
#46 |
|
finner ut av mye
|
Artikkel? Ikke lest... |
|
|
|
|
|
#47 |
|
© All rights reserved
|
Jeg også, og også når det gjelder klær. Utfordrende, gjennomsiktige klær, foreksempel. Jeg forbyr dem ikke, det har aldri vært nødvendig, men jeg er usikker på hva jeg hadde gjort om det ble aktuelt. Det samme gjelder klær med upassende skrift eller symboler. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sv: Bruk av lue innendørsJeg er hjemme i stua nå, og nå må jeg gå og finne skjerfet mitt. Jeg hater å fryse på halsen og brystet. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
© All rights reserved
|
Rart det der. Mannen min er skallet, han trenger likevel ikke gå med hodeplagg innendørs. Enda hodet avgir mye varme. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Jeg bruker aldri lue da, men er avhengig av skjerf. Heldigvis er det ingen her hjemme hos meg som nekter meg det. Jeg kunne godt ha gått med en høyhalset genser om jeg hadde hatt det. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruk av lue innendørsJeg har også regler der jeg har en grunn som jeg selv (selvsagt) synes er god nok. Jeg godtar ikke ufornuftig påkledning i kulde eller regn, jeg godtar ikke seksualiserte klær (subjektivt), jeg kaster hullete yndlingsbukser og vasker skittent tøy. I noen få tilfeller bestemmer jeg "finhetsgrad", altså at man skal ha penklær i andres bursdager/jul/17. mai etc, fordi jeg mener det er en del av den sosiale kompetansen.
|
|
|
#52 |
|
Sv: Bruk av lue innendørsJeg synes ikke det er noe vits at gutta bruker lue inne, enn så lenge så sier de ikke noe på det. Men det er jo klart, den dagen de begynner å argumenter med at jeg bruker ull/silkeskjerf inne så får jeg vel tenke ut noe lurt. Men de fryser neppe på hodet, jeg fryser ofte av å ikke bruke skjerf. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
© All rights reserved
|
Jepp, du sa det bedre enn meg. Og jeg ser ingen forskjell på lue og skjerf inne. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
saftig
|
Sv: Bruk av lue innendørsNå er det heldigvis ingen som har for vane å gå med lue inne her, men det kunne ikke ramle meg inn å forby det. Men hadde de insistert på å bruke caps kan det hende jeg hadde prøvd litt hardere å få dem til å ta den av. Fikser ikke den stilen.
|
|
|
#55 |
|
© All rights reserved
|
Min 22-åring gikk først med lue, deretter caps. Stilen er litt som Vif-gutta i Iskrigerne. Halvlangt hår, og lue/caps. Jeg synes han er ganske kul - helt objektivt, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
saftig
|
Jeg skjønner vi har litt ulikt syn på hva som er kult.
|
|
|
#57 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bruk av lue innendørsHar har jeg tydeligvis gått glipp av en regel. Jeg kjenner til at man ikke skal ha hodeplagg i kirken, men hjemme? Ville ikke sagt noe på det, tror jeg.
|
|
|
|
#58 |
|
can-jur
|
Sv: Bruk av lue innendørsHodeplagg ved matbordet hadde nok ikke blitt akseptert. Ikke alle regler må være fundamentert på knallhard logikk.
|
|
|
|
#59 |
|
© All rights reserved
|
Man vasker hender før man spiser for hygieniske grunner, man legger bort mobilen for å kommunisere med de andre rundt bordet, man raper ikke fordi det gir sjenerende lyd og lukt (som en fis) og man tar av lua fordi...? |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Ja, akkurat hva jeg satt og tenkte her. I min verden kan ikke lua på sammenlignes med de andre tingene som nevnes her, og jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor det i manges verden faktisk er sammenlignbart.
|
![]() |
|
|