Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruk av lue innendørs

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-16, 16:34   #41
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av lue innendørs

Jeg har ingen problemer med lue inne, har faktisk på meg en baggy, rosa sak as we type.

Hvor lueforbudet kommer fra vet jeg ikke ... Kanskje det var en måte å vise at man ikke var djevelen i utkledning i gamle dager? :gjettervilt:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 17:11   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tipper du bruker skjerf inne innimellom?
Hva er poenget? Det er jo ikke kaldt?

Det er jo fordi du syns det ser bra ut.

Jeg bruker alltid skjerf, og det er fordi jeg blir veldig fort kald på halsen/brystet. Jeg bruker det ikke fordi jeg synes jeg er så fin med skjerf.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 18:02   #43
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har ingen problemer med lue inne, har faktisk på meg en baggy, rosa sak as we type.

Hvor lueforbudet kommer fra vet jeg ikke ... Kanskje det var en måte å vise at man ikke var djevelen i utkledning i gamle dager? :gjettervilt:

Artikkelforfatteren sier at det ikke var lov med lue i kirka.

Jobber som ped leder og ja, ungene går med både lye og hatt og hette inne. Men når de spiser så tar de gjerne hetta av ja.

Det er noe jeg både jobber med privat og på jobb er "hvorfor har vi denne regelen".

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 18:32   #44
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Mens eg elske reglar som "berre er fordi" Neida, men for eksempel lue inne er en ting eg ikkje hadde akseptert. Fordi eg ikkje syns noko om det. Kva er poenget liksom, det er jo ikkje kaldt inne.

Det er et så strålende argument. Fordi det synes jeg ikke noe om. Det er jo ikke du som har lua på.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 21:50   #45
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det er et så strålende argument. Fordi det synes jeg ikke noe om. Det er jo ikke du som har lua på.

Eg har veldig mange reglar for ungane mine som er fordi eg ikkje syns noko om. det.

Gammel 13-01-16, 22:06   #46
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Artikkelforfatteren sier at det ikke var lov med lue i kirka.

Jobber som ped leder og ja, ungene går med både lye og hatt og hette inne. Men når de spiser så tar de gjerne hetta av ja.

Det er noe jeg både jobber med privat og på jobb er "hvorfor har vi denne regelen".

Artikkel? Ikke lest...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 22:15   #47
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har veldig mange reglar for ungane mine som er fordi eg ikkje syns noko om. det.

Jeg også, og også når det gjelder klær. Utfordrende, gjennomsiktige klær, foreksempel. Jeg forbyr dem ikke, det har aldri vært nødvendig, men jeg er usikker på hva jeg hadde gjort om det ble aktuelt. Det samme gjelder klær med upassende skrift eller symboler.

Men lue? Niks, det er greit i mine øyne. Ikke nødvendigvis pent, men det er ikke skjerf heller. Heller ikke et nødvendig plagg innendørs, på lik linje med et skjerf.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 22:15   #48
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hjemme i stua nå, og nå må jeg gå og finne skjerfet mitt. Jeg hater å fryse på halsen og brystet.

Gammel 13-01-16, 22:17   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er hjemme i stua nå, og nå må jeg gå og finne skjerfet mitt. Jeg hater å fryse på halsen og brystet.

Rart det der. Mannen min er skallet, han trenger likevel ikke gå med hodeplagg innendørs. Enda hodet avgir mye varme.

Gammel 13-01-16, 22:18   #50
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Rart det der. Mannen min er skallet, han trenger likevel ikke gå med hodeplagg innendørs. Enda hodet avgir mye varme.

Jeg bruker aldri lue da, men er avhengig av skjerf. Heldigvis er det ingen her hjemme hos meg som nekter meg det. Jeg kunne godt ha gått med en høyhalset genser om jeg hadde hatt det.

Gammel 13-01-16, 22:26   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også regler der jeg har en grunn som jeg selv (selvsagt) synes er god nok. Jeg godtar ikke ufornuftig påkledning i kulde eller regn, jeg godtar ikke seksualiserte klær (subjektivt), jeg kaster hullete yndlingsbukser og vasker skittent tøy. I noen få tilfeller bestemmer jeg "finhetsgrad", altså at man skal ha penklær i andres bursdager/jul/17. mai etc, fordi jeg mener det er en del av den sosiale kompetansen.

Jeg bestemmer aldri hva de skal synes er fint, eller hvilke farger de skal gå med, eller noe som helst estetisk.

Det som blir spørsmålet er om lue inne går under estetisk eller sosialkompetanse. Jeg mener det er soleklart det første, og ville dermed ikke kranglet på det (men hadde forlangt f.eks. hyppig hårvask).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 22:37   #52
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg synes ikke det er noe vits at gutta bruker lue inne, enn så lenge så sier de ikke noe på det. Men det er jo klart, den dagen de begynner å argumenter med at jeg bruker ull/silkeskjerf inne så får jeg vel tenke ut noe lurt. Men de fryser neppe på hodet, jeg fryser ofte av å ikke bruke skjerf.

Gammel 13-01-16, 22:57   #53
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har også regler der jeg har en grunn som jeg selv (selvsagt) synes er god nok. Jeg godtar ikke ufornuftig påkledning i kulde eller regn, jeg godtar ikke seksualiserte klær (subjektivt), jeg kaster hullete yndlingsbukser og vasker skittent tøy. I noen få tilfeller bestemmer jeg "finhetsgrad", altså at man skal ha penklær i andres bursdager/jul/17. mai etc, fordi jeg mener det er en del av den sosiale kompetansen.

Jeg bestemmer aldri hva de skal synes er fint, eller hvilke farger de skal gå med, eller noe som helst estetisk.

Det som blir spørsmålet er om lue inne går under estetisk eller sosialkompetanse. Jeg mener det er soleklart det første, og ville dermed ikke kranglet på det (men hadde forlangt f.eks. hyppig hårvask).

Jepp, du sa det bedre enn meg. Og jeg ser ingen forskjell på lue og skjerf inne.

Gammel 13-01-16, 23:02   #54
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det heldigvis ingen som har for vane å gå med lue inne her, men det kunne ikke ramle meg inn å forby det. Men hadde de insistert på å bruke caps kan det hende jeg hadde prøvd litt hardere å få dem til å ta den av. Fikser ikke den stilen.

Gammel 13-01-16, 23:04   #55
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå er det heldigvis ingen som har for vane å gå med lue inne her, men det kunne ikke ramle meg inn å forby det. Men hadde de insistert på å bruke caps kan det hende jeg hadde prøvd litt hardere å få dem til å ta den av. Fikser ikke den stilen.

Min 22-åring gikk først med lue, deretter caps. Stilen er litt som Vif-gutta i Iskrigerne. Halvlangt hår, og lue/caps. Jeg synes han er ganske kul - helt objektivt, selvsagt.

Gammel 13-01-16, 23:38   #56
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 22-åring gikk først med lue, deretter caps. Stilen er litt som Vif-gutta i Iskrigerne. Halvlangt hår, og lue/caps. Jeg synes han er ganske kul - helt objektivt, selvsagt.

Jeg skjønner vi har litt ulikt syn på hva som er kult.

Gammel 13-01-16, 23:52   #57
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har har jeg tydeligvis gått glipp av en regel. Jeg kjenner til at man ikke skal ha hodeplagg i kirken, men hjemme? Ville ikke sagt noe på det, tror jeg.

Husker dog et år i barnehagen, da det plutselig ble sommer. Min 2 åring insisterte på vintervotter og tykk lue i 25 grader. Klarte heldigvis å få det fjernet etter en runde med sletting.

Gammel 14-01-16, 00:01   #58
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hodeplagg ved matbordet hadde nok ikke blitt akseptert. Ikke alle regler må være fundamentert på knallhard logikk.
Det er ingen grunn til å ikke spise med rene hender heller. Men hos oss har vi regler for det også. Mobiltelefonbruk og. Raping også...
Å ta lua av med matbordet er god bordskikk, men ikke hverken mer eller mindre logisk enn å la være å rape.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 00:06   #59
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hodeplagg ved matbordet hadde nok ikke blitt akseptert. Ikke alle regler må være fundamentert på knallhard logikk.
Det er ingen grunn til å ikke spise med rene hender heller. Men hos oss har vi regler for det også. Mobiltelefonbruk og. Raping også...
Å ta lua av med matbordet er god bordskikk, men ikke hverken mer eller mindre logisk enn å la være å rape.

Man vasker hender før man spiser for hygieniske grunner, man legger bort mobilen for å kommunisere med de andre rundt bordet, man raper ikke fordi det gir sjenerende lyd og lukt (som en fis) og man tar av lua fordi...?

Gammel 14-01-16, 00:11   #60
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Man vasker hender før man spiser for hygieniske grunner, man legger bort mobilen for å kommunisere med de andre rundt bordet, man raper ikke fordi det gir sjenerende lyd og lukt (som en fis) og man tar av lua fordi...?

Ja, akkurat hva jeg satt og tenkte her. I min verden kan ikke lua på sammenlignes med de andre tingene som nevnes her, og jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor det i manges verden faktisk er sammenlignbart.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.