Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-16, 14:59   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapshull oppdaget i godt voksen alder

Don Chalant!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 14:59   #42
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Don Chalant!

Gammel 15-01-16, 15:00   #43
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

En ting jeg ble fortalt av søsken da jeg var liten (og yngst av alle), var at varmt vann fryser raskere enn kaldt. Det har jeg aldri fått klarhet i om stemmer. Det høres jo helt ulogisk ut, men de var veldig overbevisende da de sa det og hadde gått mye lengre på skolen enn meg.

Eg har lært at kokt vatn frys fortare enn kaldt og at det heng saman med molekylstrukturen etter koking. Men eg aner ikkje om det stemmer.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 15:02   #44
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Bortsett fra at jeg så visst kjente lusa på gangen (som i entréen), men ikke på gangen, til jeg var nærmere 30.

Haha, jeg var også voksen da jeg oppdaget denne.

Gammel 15-01-16, 15:03   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Don Chalant!

Å, nei du. Forstår jeg konteksten riktig, så er han ikke så kjekk som han kan høres ut.

Gammel 15-01-16, 15:03   #46
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mi farmor har alltid sagt at ein kan få mark i magen av å spise tuppane på bananene. Så både eg og søsken og søskenbarn skjærer konsekvent (tvangsmessig?) bort begge endane på alle avlange frukter, grønnsaker og liknande. Mannen mer av meg kvar gong eg skjærer bort den friske tuppen av ei banan eller ei gulrot, og påstår at viss det er mark i frukta held den seg ikkje bare i tuppen. Men eg får meg ikkje til å slutte å renske det bort likevel.

The glass is refillable.
Gammel 15-01-16, 15:06   #47
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Mi farmor har alltid sagt at ein kan få mark i magen av å spise tuppane på bananene. Så både eg og søsken og søskenbarn skjærer konsekvent (tvangsmessig?) bort begge endane på alle avlange frukter, grønnsaker og liknande. Mannen mer av meg kvar gong eg skjærer bort den friske tuppen av ei banan eller ei gulrot, og påstår at viss det er mark i frukta held den seg ikkje bare i tuppen. Men eg får meg ikkje til å slutte å renske det bort likevel.

For meg vil nok Mallorca alltid være en del av Kanariøyene, selv om jeg nå egentlig vet bedre.

Gammel 15-01-16, 15:10   #48
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg har selvsagt flere lignende selverfarte opplevelser, men jeg har nok fortrengt dem, for jeg klarer ikke å huske noen. Bortsett fra at jeg så visst kjente lusa på gangen (som i entréen), men ikke på gangen, til jeg var nærmere 30.

Da slår jeg deg med flere år, ser jeg. Takk for oppklaringen!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 15:22   #49
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lusa på gangen-misforståelsen fortjener nesten en poll. Hvordan/hvor kjenner du lusa?

Gammel 15-01-16, 15:28   #50
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For en nydelig tråd!

Jeg kunne bidratt med mitt, men siden jeg har for vane å kringkaste det bredt når jeg driter meg ut, vil det true min (forhåpentligvis) ganske anonyme tilværelse her inne. Men jeg kan jo røpe såpass at jeg kvalifiserer til medlemsskap i kartklubben her inne.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 15:44   #51
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

"Han var som Don Chalant på 3D-møllen!"

Dette er jo nesten som Don Quijote og vindmøllen!

Gammel 15-01-16, 16:06   #52
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde Madonna sang : "Last night I dreamt of some degos..." til jeg var minst 35.

Gammel 15-01-16, 16:06   #53
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

At det heter Hennig Olsen og ikke Henning Olsen tok det meg mange år å oppdage. Jeg var også voksen når jeg forsto at den vitsen med tomatene som skulle gå over veien hadde dobbel betydning med catch up og ketchup.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 16:10   #54
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig mange som sier Henning Olsen.

Gammel 15-01-16, 16:16   #55
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

"Å lete etter nåla i høystakken" fikk en HELT ny betydning for meg da jeg så om det på et eller annet program. Det er jo faktisk snakk om høy, ikke en stakk (som i bunad). Jeg er vokst opp i en slekt full av folk som syr sine egne bunader, og det er jo MYE mer logisk å lete etter en nål i sytøy enn i halmen.

Jeg var sikkert over 25 år da jeg oppdaget det.

(Også var jeg nærmere 30 da jeg lærte at vannet vi drikker går en hel runde i kroppen før det kommer ut, deriblant gjennom nyrene, det går ikke direkte ned til urinblæra. )

Gammel 15-01-16, 16:21   #56
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg var godt voksen da jeg skjønte ordspillet bak navnene til Gaus, Roms og Brumund.

Ellers oppdaget jeg et kunnskapshull i går. Og det er der fortsatt, for jeg har allerede glemt hva jeg kunne.

Datteren min sitter og googler en norsk arkeolog etter streng beskjed fra faren fordi hun ikke visste hvem han var. Hvorpå jeg ser på dem med et glassblikk. Jeg ante heller ikke hvem det var, og nå husker jeg ikke en gang navnet etter i går.

Gammel 15-01-16, 16:24   #57
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

For meg vil nok Mallorca alltid være en del av Kanariøyene, selv om jeg nå egentlig vet bedre.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

At det heter Hennig Olsen og ikke Henning Olsen tok det meg mange år å oppdage. Jeg var også voksen når jeg forsto at den vitsen med tomatene som skulle gå over veien hadde dobbel betydning med catch up og ketchup.

Mallorca og Hennig Olsen oppdaget ikke jeg heller før jeg var godt over 30. Andre slike åpenbaringer husker jeg ikke, men tipper at det er mer enn en av dem.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 16:40   #58
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tok meg også noen år å lære forskjellen på bevilling (tillatelse eller løyve) og bevilgning (at man får tildelt en sum penger). En forskjell som er pittelitt grei å kunne i min bransje.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 16:49   #59
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Den skjønte ikkje eg før eg som lærar kom over han i ei engelskbok for 8. trinn.

The glass is refillable.
Gammel 15-01-16, 16:49   #60
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det tok meg også noen år å lære forskjellen på bevilling (tillatelse eller løyve) og bevilgning (at man får tildelt en sum penger). En forskjell som er pittelitt grei å kunne i min bransje.

Der lærte eg noko nytt.

The glass is refillable.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.