Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-07, 23:11   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, det er ikke noe nytt, og at du er blitt møtt med velvilje med setet ombord betyr ikke at det alltid vil være slik og spesiellt ikke med stappfullt fly.
Nei, på SAS betaler man ikke dersom det er ledig sete og man kan plassere bilsetet der. Slik er det IKKE på Sterling og Norwegian (noe sted må jo de også tjene pengene sine med såpass billige billetter). Her har jeg sakset bl.a. fra Norwegians reiseinformasjon:

Type passasjerAlder på dato for returreiseSeteMerknaderBarnunder 2 årNei

Barnet må sitte på fanget til en medreisende voksen. Kun et barn pr. medreisende voksen på 16 år eller eldre. Om man medbringer egen barnestol må man løse billett som for barn

...og at du da har vært heldig og at kabinpersonalet tok setet ditt og satte i skapet for business-class-passasjerenes yttertøy, eller kabinpersonalets låsbare skap for personlige eiendeler, er ja, ene og alene velvilje og at de har plass. Dersom det er fullt, så er det fullt....

Poenget mitt, er at man bør ikke basere seg på at man får plassert bilsetet i et ledig sete ombord dersom man ikke orker tanken på å ha barnet på fanget hele flyreisen, for da kan man bli skuffet dersom det ikke blir slik en har tenkt.

Jeg forteller bare min erfaring. Og jeg har ikke noe problem med å forstå at dersom det er fullt, så får ikke vi plass til setet. Det er jo opplagt. Det er jo heller ikke noe man forventer, men heller noe man håper på, at man får ta med setet inn. Det vet man jo ikke før man sjekker inn. Vi har pleid å si fra ved innsjekking, og også ved gaten for å dobbeltsjekke at det er plass til barnesetet, og har da vært heldige.

At Sterling skriver at man må betale, må være hvis man vil ha garantert plass til setet. Vi har som sagt ikke betalt på våre 4 reiser med Sterling.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.