Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å amme på jobb

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 18:47   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å amme på jobb

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Dette er helt OK. Det er Hagen som har problemer her.

Fryder meg over dette.

Nei, Hagen hadde selv ikke problemer med det, og ville ikke gå videre med saken, men han som Stortingets nestleder, er selvsagt pålagt å videreformidle at enkelte av møtedeltakerne har reagert på Sørensen's amming/opptreden, og deretter blir det vel opptil SV og/eller olje-og energikomitéen om de vil gjøre noe med det eller ikke.

Gammel 17-06-07, 18:50   #22
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det blir jo helt motsatt egentlig, av det som står i artikkelen. Hun har jo barnet med fordi hun ikke fikk barnevakt, ikke fordi hun ammer.

Strengt tatt, så vet vi vel ikke om det er tilfellet eller ikke. Men det spiller forsåvidt liten rolle.

Gammel 17-06-07, 18:51   #23
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Strengt tatt, så vet vi vel ikke om det er tilfellet eller ikke. Men det spiller forsåvidt liten rolle.

Nei, vi VET jo ingenting, men da er det jo greit å forholde seg til det som står i artikkelen.

Gammel 17-06-07, 18:51   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amming synes jeg må være helt problemløst, men et barn som forstyrrer, på tross av å ha blitt ammet, DET er ikke OK i mine øyne. Noen ting må man kanskje rett og slett gå glipp av når man har fått barn, forsakelser hører med til foreldrerollen. Sånn er det bare.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:53   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg personlig ville nok ikke reagert i form av å si i fra til gruppeleder/nestleder om dette, men ja, jeg har forståelse for at andre enn meg kan reagere. Det går like mye på det at hvorfor i all verden dra med seg et spedbarn på et høringsmøte mellom LO og NHO? For å bevise at yrkeskvinner ammer og at det hører hjemme overalt?

For å være med på møtet, kanskje? Hun fikk ikke barnevakt, og måtte derfor ta barnet med seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 18:53   #26
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Nei, vi VET jo ingenting, men da er det jo greit å forholde seg til det som står i artikkelen.

Ja, og det som står i artikkelen spiller liten rolle, for ammet gjorde hun, og noen reagerte. For deltakerne som reagerte er det nok klinkende likegyldig hva som var grunnen til at hun hadde med barnet i møtet.

Gammel 17-06-07, 18:55   #27
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

For å være med på møtet, kanskje? Hun fikk ikke barnevakt, og måtte derfor ta barnet med seg.

Så det er helt ok å alltid ta med barn i møter uansett type møte? Jeg synes ikke det, men da er vi kanskje uenige, og det er ok.

Alternativt kan man bli hjemme/melde avbud/tilkalle varamedlem dersom man ikke får barnevakt.

Gammel 17-06-07, 18:56   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det er helt ok å alltid ta med barn i møter uansett type møte? Jeg synes ikke det, men da er vi kanskje uenige, og det er ok.

Alternativt kan man bli hjemme/melde avbud/tilkalle varamedlem dersom man ikke får barnevakt.

Vanskelig å si på forhånd, men denne type møte; helt klart!

Gammel 17-06-07, 18:57   #29
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, og det som står i artikkelen spiller liten rolle, for ammet gjorde hun, og noen reagerte. For deltakerne som reagerte er det nok klinkende likegyldig hva som var grunnen til at hun hadde med barnet i møtet.

Selvfølgelig spiller det som står i artikkelen en rolle, det er jo den som er grunnlaget for det vi diskuterer her?

Gammel 17-06-07, 18:59   #30
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner at folk reagerer. Jeg er også småbarnsmor, ammer og er i full stilling. Jeg har ingen problemer med å amme på jobben, men jeg hadde neppe satt meg til å amme midt under et møte. Om jeg hadde måttet ha barnet med meg, så ville jeg ha gått ut og ammet, og kommet tilbake til møtet når jeg var ferdig. Om ikke det var mulig, så ville jeg ha funnet en stedfortreder til møtet.

Små barn stjeler ofte mye av fokuset, og kan virke forstyrrende selv om de er søte, snille, rolige osv. På viktige møter ville jeg ikke ha tatt med meg barnet mitt med mindre det sov.

Jeg også nettopp vært på en studiesamling hvor det var små barn tilstede. Søt barnepludring er faktisk ganske forstyrrende når man prøver å konsentrere seg om noe. Selv om jeg har barn selv, så synes jeg at jeg må "ha lov" til å si at det er forstyrrende. Vi har betalt masse penger for studiet, og vil selvsagt ha best mulig utbytte av det. Flere andre ammende mødre hadde pass til barna og ammet i pausene. Det virket som en løsning som både mammaene og barna var fornøyde med.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:11   #31
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt enig med Mikkeline i dag.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:14   #32
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, jeg skjønner at noen kan reagere. Ammingen er ikke noe problem synes jeg - hvis barnet ble bragt inn og tatt ut igjen. Men å ha med barn inn på viktige møter (spesielt når de blir kringkastet) er litt spesielt? Av og til kan man ikke få med seg alt i verden; har man ikke barnepass kanskje man skal melde avbud?

Det jeg tenkte og.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:15   #33
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ammingen i seg selv er helt uproblematisk. Derimot er jeg på linje med Miss Norway, Nenne og Mikkeline her, hvis barnet forstyrrer har det faktisk ingenting på slike møter, kurs etc å gjøre. Da er det barnets foreldre som har ansvar for å få barnet rolig eller ut av lokalet. Dette møtet ble kringkastet og man hørte babylyder, så jeg kan egentlig forstå at noen reagerte, dog ikke på ammingen som en ting i seg selv.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:17   #34
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Ammingen i seg selv er helt uproblematisk. Derimot er jeg på linje med Miss Norway, Nenne og Mikkeline her, hvis barnet forstyrrer har det faktisk ingenting på slike møter, kurs etc å gjøre. Da er det barnets foreldre som har ansvar for å få barnet rolig eller ut av lokalet. Dette møtet ble kringkastet og man hørte babylyder, så jeg kan egentlig forstå at noen reagerte, dog ikke på ammingen som en ting i seg selv.

Enig!

Gammel 17-06-07, 19:19   #35
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med alle som sier at barn er forstyrrende i jobb og kurssammenheng.

De ER faktisk det - uansett hvor barne- og ammevennlig jeg er.

Gammel 17-06-07, 19:19   #36
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes man kan gå ut hvis man skal amme. Man bør ha respekt for at andre kan reagere. Jeg synes det er egoistisk å tenke at man kan gjøre som man vil overalt. Det blir en litt for nyfeministisk tankegang for mitt hode.

Eneste unntak er hvis man ikke har mulighet til å stikke seg bort og barnet må ha mat.

Jeg blir ikke brydd, men jeg synes ikke det er riktig å dra puppen frem overalt når man har mulighet til å stikke seg bort.

Og nei, barn har ingenting å gjøre på kurs og møter. Det er forstyrrende så sant ikke barnet er så lite at det ligger helt i ro, eller det sover.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:28   #37
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Fullstendig enig.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:38   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Enig med alle som sier at barn er forstyrrende i jobb og kurssammenheng.

De ER faktisk det - uansett hvor barne- og ammevennlig jeg er.

Jadda.

Gammel 17-06-07, 20:46   #39
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig å si på forhånd, men denne type møte; helt klart!

Litt dobbeltquoting her; I denne typer møter har de så vidt jeg vet alltid en vara som kan stille opp. De er ganske gode på det å dekke opp folk i det offentlige.

Gammel 17-06-07, 20:47   #40
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Så lenge ungen ikke forstyrrer noen så må det være helt ok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.