|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker for en fersk leser
Ingen av mine har likt disse. Dels pga handlingen (eldste mislikte det evige fokuset på at det var så viktig å være populær, og særlig etter at hun fikk vite at i klassa til storesøstra til ei venninne hadde noen elever begynt å dele ut "popularitetspoeng", og lage popularitetsskala over alle i klassen, etter inspirasjon fra disse bøkene -hun hater virkelig sånt), dels pga uryddige fonter og rotete layout. Det siste gjelder en del andre bøker i samme sjanger. Alle mine har av en eller annen grunn hatt lettere for å lese tradisjonelle bøker med pene linjer under hverandre, og normal font, og illustrasjonene for seg. Men det er heller ingen av dem som er glad i å lese tegneserier. Men Kaptein Supertruse har de likt bedre.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
Datteren min har dysleksi, og har vært veldig klar på at hun liker skrifttypen i både en pingles dagbok og dustedagboka godt. Knerten liker ikke det.
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig, få opp lesegleden er alfa og omega. Jeg har ikke lest disse bøkene selv, har bare fått med meg at "alle" leser dem, og min datter har fått noen i gave. Det var hun som sa hun ikke likte dem, og hvorfor. Men de er jo veldig populære, så det er vel hun som er litt sær sånn. Jeg har både nevø og niese som har startet med disse, og fått opp leseinteressen pga disse, og det er en kjempekvalitet i seg selv. Jeg er forresten ikke sikker på den litterære kvaliteten på Kattekrigerne heller,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-02-16 kl 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|