Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 13:38   #61
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken telefon har din 10/11/12-åring?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor det er så mange fungerende telefoner de kan arve der vet ikke jeg, mine telefoner er utslitt når de byttes ut.

Mine også - den forrige ble 9 år. Livs telefon har hun arvet av en venninne som har arvet den etter sin mor. Det virker som om en del bedrifter bytter ut telefonene straks det kommer en ny modell.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 13:39   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usikker på om det var min kommentar om hvorfor det var så mange telefoner i omløp som kunne arves videre hos mine sønners far som gjorde utslaget, Candy, det var i så fall en situasjonsspesifikk kommentar, og ikke en generell "alle som gir telefoner til ungene sine er forferdelige forbruksmennesker som prøver å gi ungene høyere status med duppeditter".

Jeg kan evt. legge inn det som fast disclaimer i signaturen min.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 13:41   #63
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden fikk faktisk den første arve-iPhonen til bursdagen. Godt brukt, pent innpakket. Jeg kan ikke fatte at det evt. skulle være en større forbruksforbrytelse enn å kjøpe ham en ny, i et mindre kjent merke.

Gammel 17-02-16, 13:46   #64
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva tenker du på? Det jeg reagerer på i denne og lignende tråder, er folk mer enn antyder at det ikke stemmer at barn faktisk arver telefoner voksne faktisk ikke kan bruke lenger på en fornuftig måte, men at de bare egentlig vil at poden/piken skal være En Av De Kule og ha en iPhone.

At det likevel stemmer for oss og flere andre, er ikke et verdensbilde, men et faktum? Jeg påstår ikke at det ikke eksisterer foreldre som vil kjøpe barn status, men jeg synes det forbausende at flere drar den "jeg skjønner ikke hvordan det kan være riktig at man "ARVER" mobil"-kortet etter SÅ mange forklaringsrunder her på FP.

Det jeg ikke forstår (men bare må ta til etterretning) er at "alle" arver mobiltelefoner. Jeg snakker om over 20 i en klasse på 25, de blir ti år i år, oppunder 20 stk har iPhone. At noen foreldre har jobber hvor de må ha en ny telefon så og så ofte er en ting, men ikke "alle"? (Jeg er ikke misunnelig, jeg kunne kjøpt ny smarttelefon til hele familien når som helst, selv får jeg ny telefon på jobben annethvert år hvis jeg vil det, men jeg gidder ikke å bytte ut bare for å bytte ut når den gamle virker like fint. Det er en bruk-og-kast-mentalitet jeg ikke vil leve etter.) Jeg ser guttunger på 13 år i klassen til poden som er på sin 4. iPhone allerede, de har hatt flere telefoner de siste 2-3 årene enn jeg har kjøpt meg hele livet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 13:58   #65
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er jeg imponert over hvor god oversikt folk har over mobilbeholdningen i klassene til barna sine. Jeg har sett at en del av de som er på besøk hos oss har hatt iPhone, og dermed antatt at det er ganske vanlig. Jeg har trukket slutningen om at de fleste har arvet den, ut fra mobilens modell og tilstand, men om de er arvet fra foreldrene, besteforeldrene, eldre søsken, tanter eller onkler vet jeg jo ikke. Også jeg har hørt mitt barn fortelle om at noen fikk iPhone i bursdagsgave (det vil si ca to stykker), men om disse var nye eller brukte vet jeg jo heller ingenting om. Også vet jeg at minst en ikke har smarttelefon, men en gammel med taster, fordi jeg tilfeldigvis hørte mora si det i en diskusjon om alder for diverse sosiale media.

Men når det gjelder resten av ungene, de som ikke henger sammen med mitt barn til vanlig, så må jeg innrømme at jeg ikke har snøring på hvilken telefon de har, hvor gammel den er, hvor de har fått den fra, og hvilket nummer i rekka den er. Ungen min virker heller ikke nok interessert i hvilke mobiler de andre har til å ha fått det med seg. Om hun har det så har hun i alle fall ikke rapportert om det hjemme.

Sist redigert av My : 17-02-16 kl 14:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 14:02   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har også fått sine gamle, brukte telefoner i gave, pent innpakket, men de vet at de er arvet, da.

Gammel 17-02-16, 14:05   #67
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Våre arver også. Jeg er en gadget-freak som har et for stort forbruk av mobiltelefoner, jeg vil gjerne ha "det siste". Da synes jeg det er greit at barna arver min forrige telefon. Jeg har telefonene mine et par år, så da er det mye telefon igjen til barna. De er fornøyd med å arve, enn så lenge.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 14:09   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt sikkert mange som kjøper ny telefon før de absolutt MÅ, på samme måte som mange kjøper ny vinterjakke før det er hull i eller nye sko fordi de bare vil ha et par som er bedre å gå i, selv om de har fullt brukandes hjemme. Alle er enige i at det beste for miljøet er at alle i verden bruker alt de har til det faktisk ikke kan brukes, men av en eller annen grunn virker det i blant som om brukte, slitne iPhones er det mest dekadente man kan gi sine barn. Dette er - i vårt tilfelle - en mobil som har en gjenkjøpsverdi på godt under tusenlappen, hvis den i det hele tatt er salgbar (5-ern er jo notorisk dårlig på batteri).

Jeg er sikkert også preget av at mobiler er en bruksgjenstand og arbeidsredskap som jobben leverer, jeg har aldri kjøpt en mobil selv i hele mitt liv. Likevel har jeg heller ikke byttet min gamle 5s i den nye jeg kunne fått på jobben (først og fremst fordi jeg ikke vil ha Samsung, riktig nok). Men jeg tror det er mange med meg som faktisk ikke ser på mobiler som noe helt spesielt verdifullt, selv om de er dyre. Og at det selvsagt er bedre å gi den videre til noen som kan bruke den enn å kaste den, når man av ulike årsaker skal ha ny.

(Nå kan jeg jo også innrømme at når en Kindle blir ødelagt her i huset (n=2), så er det arverekke slik at jeg kjøper den nyeste og mannen får min gamle, uansett hvem det er som mister sin. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 14:09   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare svare for meg selv, og mine barn har arvet telefoner. Snuppa ønsket seg veldig, veldig en iPhone og siden det ble frigitt en da jeg byttet jobb så fikk hun den (som lesepremie for å ha lest hver dag i sommerferien). Knerten som før det ikke hadde hatt telefon overtok storesøster sin gamle. Han er totalt uinteressert i hvilket merke den har, og bruker den tilnærmet ikke noe. Vi synes allikevel at han trenger en telefon siden vi ikke har fasttelefon og at han er litt hjemme alene på ettermiddagene.

Gammel 17-02-16, 14:13   #70
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er helt sikkert mange som kjøper ny telefon før de absolutt MÅ, på samme måte som mange kjøper ny vinterjakke før det er hull i eller nye sko fordi de bare vil ha et par som er bedre å gå i, selv om de har fullt brukandes hjemme. Alle er enige i at det beste for miljøet er at alle i verden bruker alt de har til det faktisk ikke kan brukes, men av en eller annen grunn virker det i blant som om brukte, slitne iPhones er det mest dekadente man kan gi sine barn. Dette er - i vårt tilfelle - en mobil som har en gjenkjøpsverdi på godt under tusenlappen, hvis den i det hele tatt er salgbar (5-ern er jo notorisk dårlig på batteri).

Jeg er sikkert også preget av at mobiler er en bruksgjenstand og arbeidsredskap som jobben leverer, jeg har aldri kjøpt en mobil selv i hele mitt liv. Likevel har jeg heller ikke byttet min gamle 5s i den nye jeg kunne fått på jobben (først og fremst fordi jeg ikke vil ha Samsung, riktig nok). Men jeg tror det er mange med meg som faktisk ikke ser på mobiler som noe helt spesielt verdifullt, selv om de er dyre. Og at det selvsagt er bedre å gi den videre til noen som kan bruke den enn å kaste den, når man av ulike årsaker skal ha ny.

(Nå kan jeg jo også innrømme at når en Kindle blir ødelagt her i huset (n=2), så er det arverekke slik at jeg kjøper den nyeste og mannen får min gamle, uansett hvem det er som mister sin. )

Hele dekadense-og-iPhone-tingen har gått meg litt hus forbi her (i denne tråden, i hvertfall, jeg har fått det med meg tidligere), må jeg tilstå. (Mest fordi jeg synes iPhone er en himla mye dårligere telefon enn både Samsung og HTC, da. )

Gammel 17-02-16, 14:14   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok sikkert mye vane, men jeg knoter himla mye med Samsungen til minstejenta, altså.

Jeg syntes det var ille nok å gå over til NetCom.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 14:22   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

NetCom er en skjebne jeg ikke unner noen.

Gammel 17-02-16, 14:28   #73
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Telenor uten dekning er heller ikke å foretrekke, selv om de innrømmer at de har et problem i nabolaget vårt, så skjer det ingenting.

Gammel 17-02-16, 14:54   #74
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

I klassen til LilleVenn (7.) har alle bortsett fra 1 iphone. Det betyr imidlertid ikke at alle har dyre mobiler. De aller fleste har 4 eller 5, kun noen få har 6. Jeg gjetter på at mange har arvetelefoner.

Da LilleVenn var mindre funket det fint med en arvet iphone som ikke funket helt som den skulle. Nå bruker hun mobilen masse, så nå hadde det ikke funket.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 14:54   #75
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hva skal man gjøre når jobben skal spare penger og får en bedre deal med Netcom :frustrert:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:08   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Hva skal man gjøre når jobben skal spare penger og får en bedre deal med Netcom :frustrert:

Bytte jobb.

Gammel 17-02-16, 15:13   #77
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ut i fra arve-begrunnelsen som gis her om alle iphoner som florerer så høres det ut som at det er næringslivet som sponser de fleste unger med dyre telefoner.

Jeg har jo flagget min mening i mange slike mobil-tråder, og for meg så er det verdien av gjenstanden som betyr noe, og jeg ønsker ikke bidra til at unger skal trenge ha så verdifulle gjenstander for å være som "alle andre". Mine unger har derfor ikke fått verdifulle mobiler. De har som nevnt tidligere her billigere mobiler (som er arvet).

Min telefon er over 3 år nå så jeg er visst dårlig på å slite ut telefoner selv og.

Gammel 17-02-16, 15:14   #78
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann er riktignok bare 9, men han har en iPhone 5, arvet etter at jeg byttet jobb og fikk ny telefon. Han bruker den veldig lite, så den varer nok en god stund.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 15:15   #79
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min 2006-modell har en Sony xperia ettellerannet som storebror fikk til tiårsdagen, for ni år siden snart. Den funker helt fint til hennes bruk. Hun har klassevenninner med ny iPhone. Min jente skal få ny telefon til 10-årsdagen, modell ikke bestemt, det er en stund til. Men det blir nok Windows 10 Mobile.

Gammel 17-02-16, 15:24   #80
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ut i fra arve-begrunnelsen som gis her om alle iphoner som florerer så høres det ut som at det er næringslivet som sponser de fleste unger med dyre telefoner.

Jeg har jo flagget min mening i mange slike mobil-tråder, og for meg så er det verdien av gjenstanden som betyr noe, og jeg ønsker ikke bidra til at unger skal trenge ha så verdifulle gjenstander for å være som "alle andre". Mine unger har derfor ikke fått verdifulle mobiler. De har som nevnt tidligere her billigere mobiler (som er arvet).

Min telefon er over 3 år nå så jeg er visst dårlig på å slite ut telefoner selv og.

Joda, men nå ytes ikke service og oppdateringer til iPhone 4 lenger. Og det er sikkerhetshull i gamle telefoner som bedrifter ikke kan godta, noen har konfidensiell informasjon på telefonene. Enkelte bedrifter har nå kun nye telefoner med nødknapp som fjernstyres for å slette data hvis telefonene kommer i feil hender.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.