Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken vinterdress er best?
ReimaTec 42 40,38%
Troll 14 13,46%
Ticket2Heaven 26 25,00%
Mikk_line 3 2,88%
Helly Hansen 4 3,85%
Andre 15 14,42%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 11:05   #21
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Ingen av dem? Vi har prøvd litt forskjellige dresser, og erfaringen er at det finnes ingen optimal dress.

Jeg vektlegger flere ting. Slitestyrke, vanntetthet, ventilasjon, lett å kle av og på, og praktiske små detaljer.

De fleste dresser stryker på slitestyrke. Etter kort tid blir de såvidt slitte at de ikke er vanntette lengre. Noen er i tillegg klønete å kle av og på. Og så er det detaljene. Noen dresser er så stramme rundt håndleddet, for eksempel, eller for vide rundt anklene. Og så videre.

Jeg aner ikke hva vi skal kjøpe til høsten. Har relativt god erfaring med Reima Buller & Bång, men bare relativt. Reimatec er vel omtrent det dårligste vi har prøvd. Troll har vi ikke hatt (fordi vi prøvde i butikken, og dressen strøk på av- og påkledning). HH har vi bare prøvd de bevernylondressene, ikke Hellytec, etter at mannen i butikken forklarte at også denne tec-dressen hadde lav slitestyrke på barmark. Bevernylondressene er greie, men veldig tunge.

Ticket To Heaven har vi ikke prøvd, og jeg vil ikke ha den heller på grunn av fleeceforet.

Når det gjelder de mer slitesterke Reima-tec-dressene (som jeg ikke husker hva heter) så må jeg si at jeg syns rett og slett de er alt for dyre. 1500 kroner for en dress? Ikke når erfaringen vår er at uansett hvilken dress vi kjøper så varer den knapt en sesong. Ofte har vi måttet komplettere med en ekstra-dress på slutten av sesongen (da billigst mulig, for de er jo fravokst til høsten likevel).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 12:01   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Vi byttet faktisk på vår- og vinterdressen, avhengig av temperaturen. Begge dressene endte med hull på baken. Poden er glad i å skli.

Da er det godt mulig vi har hatt flaks, for her har dressene holdt både 2 og 3 sesonger. Med aking på barmark.

Gammel 18-06-07, 12:02   #23
Left
Passiv

Standard

Jeg får kanskje stemme selv også.

Har hatt både ReimaTec, Troll, Jonathan, HH, Mikk-line og Ticket2Heaven, og det er ingen ting som slår Ticket sin.
Den er utrolig slitesterk, for kjøpte en brukt en til sønnen min som ekstradress, men endte opp med å bruke den som hoveddress, fordi den var bedre enn ReimaTec'n vi hadde som hoveddress.
Den var brukt av ett barn tidligere, og enda er den like fin nå når lillebror snart kan bruke den.

Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:46   #24
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt Reimatec til nå, men til vinteren blir det Ticket-dress til storebror.
Av de dressene jeg har sett i bruk på jobb i barnehagen er det den som helt klart skiller seg positivt ut.
Eneste jeg kunne ønske meg var avtagbare hetter, finnes det?

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:47   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reimatec.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:49   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde forresten Exit sin todelte til Emma i vinter og året før. Den har holdt seg like hel og hun har aldri vært våt gjennom. Hun var da 7 og 8 år når den var i bruk. Jakken passer muligens til neste år, men den er altfor møkkete til å kunne brukes. Lyselilla. Neste gang blir det mørkere klær, ja.

Gammel 18-06-07, 21:50   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har brukt Reima Buller&Bång. Mye mer slitesterk enn ReimaTec, og samtidig romslig, god og nokså rimelig. Den har holdt til 2 sesonger, og det er vel max av hva man kan forvente med aktive unger.

Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 22:46   #28
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Vi har hatt Reimatec til nå, men til vinteren blir det Ticket-dress til storebror.
Av de dressene jeg har sett i bruk på jobb i barnehagen er det den som helt klart skiller seg positivt ut.
Eneste jeg kunne ønske meg var avtagbare hetter, finnes det?

Det er da avtagbar hette på Ticket sine dresser? Det er nå i hvert fall det på de 2 vi har.

Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 22:59   #29
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er da avtagbar hette på Ticket sine dresser? Det er nå i hvert fall det på de 2 vi har.

Da skal jeg ha det. De jeg har sett her har nemlig ikke hatt det.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 08:42   #30
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Da skal jeg ha det. De jeg har sett her har nemlig ikke hatt det.

Kjøper heller ikke dress med hette som ikke kan taes av. Det oppleves litt utrygt eller hva jeg skal si? Men vi har en ny vinterdress 2007 modell, og en vår/høstdress 2007 modell, og begge har avtagbar hette.

Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 08:47   #31
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man også tar pris med i vurderingen, så holder jeg en stoooor knapp på Leketøy sin med uttagbart for. Vi har hatt den i fire størrelser på rad nå, og bortsett fra den siste størrelsen som fikk en flenge så kan den helt fint arves av lillebror, på tross av at den har fungert som dress høst-vinter-vår, med forskjellige kombinasjoner av ullsett, ullgenser, bevernylonfor osv. inni.

Gammel 19-06-07, 09:17   #32
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke prøvd noen av de. Har vært veldig fornøyd med en vi hadde fra Sparkjøp, med utagbart for som ikke så ut som en vrengt sau, foret kunne brukes uten dressen, faktisk, fleece-for. Den brukte Malika i to år, og Sofiane i to år, og jeg kunne hatt den til Khadija om ett års tid, men har faktisk kastet den. Jeg har aldri sett den dressen igjen etterpå på Sparkjøp.

Det var en sånn med gummi i baken og på knærne da, og ikke en helårsdress, fordi etter min erfaring, er det kun regnklær som holder på vannet her i byen, i alle fall. Hadde aldri råd til Reima eller noe andre fancy dresser da de gikk i park, så det har vært ute av spørsmål.

Lego liker jeg, det har vi hatt til begge de to store ungene med stort hell, den eneste dressen Sofiane ikke har slitt i stykker, bortsett fra den nevnte Sparkjøp-dressen da.

Nå skal jeg ut i dressjungelen med Khadija, men tror jeg lander på Exit, er ikke de relativt billige?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 10:27   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Tror Exit sine barnedresser ligger på ca 5-600 kr.

Gammel 19-06-07, 10:35   #34
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi har vært veldig fornøyd med ReimaTec.
Til vinteren skal minstemann prøve Lego.

Gammel 19-06-07, 10:56   #35
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Har hatt en Reflex vinterdress og en vår/høst dress av samme merke og er veldig fornøyd med de!

Har hørt rykter om at Reflex dressen lages samme sted som Troll dressen?? Stemmer det?

Kjøpte til denne vinteren en vinterdress fra Mini a ture som jeg er fornøyd med men den er jo mye dyrere enn Reflex

Gammel 19-06-07, 23:33   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tror Exit sine barnedresser ligger på ca 5-600 kr.

Det stemmer!

Jeg hadde helt glemt Exit. Vi har en Exit-dress i størrelse 92 som begge guttene har brukt gjennom en hel vinter. Den ser faktisk ubrukt ut. Veldig holdbar, lett og varm.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 14:17   #37
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Reima dressen er den største søppla jeg har vært borte i. Har prøvd 3 dresser nå og alle har vært elendige og trengt reperasjon som å sy sømmer etter kun kort tid.

Ticket er de dressene som har holdt her i huset. Første gang jeg faktisk har kunne solgt dressene videre.

Gammel 01-01-09, 14:19   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært mest fornøyd med ReimaTec opp til tre-fireårsalder, og deretter Ticket. Til så små barn holdt ReimaTec seg nesten som nye gjennom vinteren, og kunne selges videre. Jeg kjøpte også en pent brukt som var like fin.
Bevernylon med uttagbart for og gummiforsterkninger fikk jeg mer enn nok av da jeg hadde småbarn sist.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 15:03   #39
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

ReimaTec har helt klart vært favoritten på lillesøster som er 3 år. Det virker som den varmeste til henne som beveger seg lite.

Til storesøster kjøpte vi en Reflex dress. Foret var helt håpløst, men vi tok det ut sånn at hun bygger på lag på lag etter temperaturen.
Tror vi kommer til å fortsette å gjøre det sånn.
Egentlig ville hun ha todelt, men hun ble våt og skitten helt inn til skinnet så vi kjøpte hel dress etter kort stund.

Gammel 01-01-09, 15:06   #40
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt reimatec, babymodellen, og syns den var helt grei. De to siste dressene vi har kjøpt var reflexdress, og er forrnøyd med den også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.