Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-16, 23:52   #61
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Som oftest i gang med middagslagingen, spiser middag innen 18.30, men ikke alltid. Torsdag spiser vi først rundt 19, fredag rundt 20. Lekser er stort sett gjort før kl 16, ungen er ikke på SFO.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:54   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg er fra meg av sult kl 20 hvis jeg ikke har spist middag merker jeg. I dag var jeg hjemme fra foreldremøtet sånn omtrent da, og ungene hadde ikke spart en eneste pizzasmule til meg. Jeg holdt på å sulte ihjel mens jeg stekte speilegg. På ekte.

Vi spiser som regel i sekstiden.

Familien min trenger også et måltid før middag, da spiser de gjerne brødskiver eller egg eller sånne ting som jeg tror Andre Mennesker spiser som kveldsmat. Ellers blir de fryktelig vanskelige å ha med å gjøre. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:55   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi som regel på vei hjem, ev. har en av oss akkurat kommet hjem. Vi setter aldri i gang med middagen med én gang, men onsdager og torsdager har trettenåringen aktiviteter, så da må vi skjerpe oss og i det minste lage noe til han. Selv spiser vi sjelden middag før i 19-tiden, tidligst.

Mannen drar rett hjem fra jobb hver dag. Jeg er ofte ute til sent. Jeg trener, jobber litt overtid, møter venner e.l. minst én gang i uka etter jobb, ofte mer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:56   #64
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

4 av 5 hverdager er det midt i/på tur til trening/øving. Hos oss er det lite middag å spore til "vanlig" middagstid. Vi spiser fashionable late mer eller mindre hver dag.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-16, 23:57   #65
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Familien min trenger også et måltid før middag, da spiser de gjerne brødskiver eller egg eller sånne ting som jeg tror Andre Mennesker spiser som kveldsmat. Ellers blir de fryktelig vanskelige å ha med å gjøre. :tsktsktsk:

Ja, her tar ungene seg brødskiver/knekkebrød/kornblanding og frukt når de kommer hjem fra skolen. Så de er ikke skrubbsultne når vi kommer hjem fra jobb, og da går det fint å ha middagen litt senere.

Gammel 17-02-16, 23:58   #66
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig på jobb 1530 og har kort vei hjem (10 min?), og mannen er som regel hjemme allerede (han er lærer), og i gang med middagen. Vi spiser derfor som regel alltid ca 16, seinest 1630. Noen av ungene er her og der på treninger etc, dette varierer jo veldig så da blir det lagt av en middagsporsjon til den som evt ikke er tilstede.

Så kl 1730 er som regel ungene ferdig med lekser eller i alle fall så holder de på med de, jeg og minien leker eller ser Barne-TV eller strikker, eller jeg er ute og tar meg en ski/gåtur, vi er på besøk med noen eller annet hyggelig.

Gammel 18-02-16, 00:04   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er et så utrolig smalt tidsintervall at det blir nesten komisk å si "en gang mellom". (Vi spiser en gang mellom 1830 og 21, vanligvis.)

Det kan du si.

Av forskjellige grunner er det viktig for oss å spise middag til et veldig regelmessig tidspunkt hver dag, og de fleste dager passer det på den tiden, med tanke på barnas aktiviteter. Mandag, onsdag og torsdag skal vi ut dørene halv seks, tirsdag og fredag har vi ingenting.

Det hadde selvsagt ikke fungert om ikke barna laget middagen.

Gammel 18-02-16, 00:06   #68
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Det gjorde vi også før og det synes jeg er helt ok og en bra måte og løse logistikken på om mange er ute og farter i "middagstid".
Nå tilstreber jeg å være ferdig med middagen tidligere fordi jeg kan og fordi den minste legger seg før kveldsmaten om dagen.

Sist redigert av Vianne Rocher : 18-02-16 kl 00:20.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 00:08   #69
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3 av dagene er vi ferdig med middag og på vei til 1. treningsøkt av 2. 1 dag er vi ikke ferdig med middag pga trening som starter kl 16.15, da har vi middag kl 18.30. Fredag ligger jeg til ladning, spiser middag rundt kl 20. Samme lørdag og søndag hvis vi ikke er på kamp eller jobb.

Gammel 18-02-16, 00:13   #70
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17.30, ferdig med middag, litt lekser, kanskje og bare kanskje. Enten i gang med lekser eller kjøre til svømmehall/ fotballtrening. Det skal sies at jeg ikke er i jobb for øyeblikket og at middagen tilpasses barnas aktiviteter. Mannen er nå i februar ikke kommer hjem 17.30 eller er på vei hjem. Utenom årsoppgjøret er han hjemme.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 00:13   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle vi er sultne når vi kommer hjem, og vi tar typisk en kjapp matbit med det samme vi kommer inn døren. Ellers hadde sen middag fungert dårlig her også.

Gammel 18-02-16, 00:18   #72
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten er det ungeveke og då er vi enten i middagsspising/laging eller i logistikkbonanza. Den andre veka er eg enten på jobb eller så søve eg premiddagslur.

Gammel 18-02-16, 00:20   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to eldste spiser litt rett etter skolen, vi andre syns det er greit å vente til fem. Det hender en sjelden gang vi har "kveldsmiddag", da spiser alle litt ordentlig mat i fire-fem-tiden.

Gammel 18-02-16, 00:29   #74
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg SKJØNNER ikke hvordan Folk Flest får til å spise middag så tidlig.

Løsningen for oss er:
-Ferdig på jobb 16.30
-Kort vei hjem
-Ukehandling
-Middagsplan
-Store barn som evt starter eller lager middagen
-Seine fritidsaktiviteter

Vi er hjemme ca 16.35 og spiser ca 17-17.15. Vi spiser mye wok, kylling og fisk, det går kjapt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 00:39   #75
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle vi ha spist middag når alle var hjemme fra trening hadde vi spist etter kl 21, hvilket er alt for sent.
Ungene er så store så de kan starte på middagen, men det har ikke alltid vært slik, vi har blitt bedre på planlegging og arbeidsfordeling. Ungene er hjemme mellom 14 og 15 fra skole, så de gjør lekser sammen på kjøkkenet og starter som sagt på middagen.

Gammel 18-02-16, 00:44   #76
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett er det rett før middagslaging, unntak er den ene dagen ene ungen har en aktivitet som begynner 17.30. Da har vi middag mellom 19 og 20 en gang.

Gammel 18-02-16, 01:34   #77
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utenfor målgruppa i HI (over femti) men tillater meg å svare likevel.

Hvis barnet/tenåringen er her så er vi akkurat ferdig med å spise middag kl 17.30, og én dag i uka har ho en aktivitet som starter klokka seks så da driver jeg og spør "klar snart?" mens ho ordner seg ferdig og vi kan kjøre ut.

Har jeg aleneuke så er jeg kanskje i horisontalen på sofaen, ute og handler, eller hvis jeg skal på noe (typisk møte/arr som starter seks eller sju) så er jeg igang med middag til meg selv da. Ellers spiser jeg vanligvis middag senere når jeg er aleine.

Hvordan jeg rekker det? Ferdig på jobb fire offisielt, hender jeg somler litt der, men ihvertfall hjemme før halv fem. Handler et par ganger i uka, har middagsalternativer klar i hodet i det minste når jeg drar fra jobb.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 01:51   #78
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

17.30 er vi enten på vei til aktivitet eller på aktivitet med ungene de aller fleste dagene. Dermed må enten middagen være spist eller så spiser vi middag før lillesøster skal legge seg. Dersom vi spiser sent må de ha litt mat før de skal på trening. De to minste er nesten alltid ferdig med leksene til den tid, men storesøster er ikke alltid ferdig.

Det verste er egentlig tirsdager og svømming. Jeg har to unger på to ulike kurs, så vi blir fort borte i nesten tre og en halv time med garderobetid og kjøring. Da lager ofte mannen middag til vi kommer hjem og jeg har med litt snacks ungene kan spise i bilen. Bare 4 ganger igjen av kurset nå, kjenner det skal bli godt når det er ferdig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 07:07   #79
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser middag kl 16-16.30 som oftest, mannen starter på den når han kommer hjem 15.30. Jeg kommer som oftest ramlende rett rundt kl 16.

Vi har ikke unger på aktiviteter som de må kjøres til annet enn på torsdager, så 17.30 sitter gjerne mannen og jeg og sludrer med en kaffekopp.

Gammel 18-02-16, 08:09   #80
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slapper av eller har med unger på fritidsaktiviteter. Middag er rundt 16:30-16:45.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.