Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkedilemma

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-16, 14:58   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkedilemma

Jeg trenger hjelp. Jeg holder nemlig på med et strikkeplagg som jeg er så le-he-hei av, men det kommer til å bli fint når det er ferdig. Jeg har vært streng med meg selv og sagt at jeg ikke skal kjøpe nytt garn og begynne på noe nytt før denne er ferdig. Men nå skal jeg ut på en lang reise, og dette plagget er ganske stort å ta med seg siden det bare har to halve ermer igjen, og i tillegg røyter det.

Hva skal jeg gjøre?

A) Ta med plagget og strikke det ferdig. Om jeg gjør det jeg skal og ikke surfer på telefonen hele veien i stedet, så blir jeg ferdig.

B) Legge igjen plagget, kjøpe nytt garn som jeg ønsker meg og begynne på en ny genser jeg ønsker meg (og som jeg sikkert også kommer til å gå lei av og banne over og bruke mange år på). Jeg har nemlig lyst til å strikke denne i Du Store Alpakka Tweed.

C) være supereffektiv og få ferdig plagget på reiseveien ned, og deretter kjøpe fint garn der i stedet. Kanskje de har noe eksotisk? (tips om garnbutikker i Stockholm tas i såfall i mot med takk!)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:00   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedilemma

C.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:01   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde valgt B, men jeg er ganske utålmodig.
Jeg kunne til nød valgt C, men absolutt ikke A.

Gammel 18-02-16, 15:02   #4
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ta med plagget og strikke det ferdig. Hvis du er supereffektiv på reiseveien ned er belønningen å få kjøpe nytt garn og begynne på nytt, morsomt strikkeprosjekt. Hvis ikke blir du uansett ferdig. Ihvertfall hvis du får noen til å gjemme telefonen din.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:02   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da tar det enda mange år før jeg får strikket i alpakkatweeden. :sutre:

Gammel 18-02-16, 15:02   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker sokker når jeg er på reise, nettopp fordi det tar så liten plass.

Men jeg har nå alltid et par prosjekter på gang samtidig uansett.

Gammel 18-02-16, 15:03   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg har nå alltid et par prosjekter på gang samtidig uansett.

Jeg også, spesielt hvis det er prosjekter som tar litt tid og har kjedelige partier, da må jeg bare ha litt variasjon innimellom.

Gammel 18-02-16, 15:05   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Sokker strikker mammaen min til meg. Jeg kan til nød hekle noe, men det vil nok på et vis føles som et nederlag, siden jeg bryter løftet til meg selv om å bli ferdig med den hersens jakka.

Gammel 18-02-16, 15:07   #9
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

B, definitivt. Man skal tross alt kose seg med strikkingen. Du kan strikke ferdig den jakka du allerede har påbegynt når som helst Hvis den hårer og du er litt lei kommer du sikkert uansett bare til å bli grinete av å ha den med.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:10   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

B, definitivt. Man skal tross alt kose seg med strikkingen. Du kan strikke ferdig den jakka du allerede har påbegynt når som helst

Tydeligvis ikke. Jeg har brukt fem år på den. Men godt poeng det med håret. Jeg kommer definitivt til å bli sur av røytingen.

Greia er at jeg koser meg egentlig ikke med å strikke i det hele tatt. Men jeg vil ha plaggene. Jeg er en litt aggressiv strikker som banner mye.

Gammel 18-02-16, 15:12   #11
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både brukt 10 år på én jakke (der var både mamma og mormor involvert innen jeg var ferdig) og 5 år på en genser. Bruker dem nå, like blid
Går så fint at!
*datapunkt*

Gammel 18-02-16, 15:15   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er lov å ha to prosjekter på gang samtidig!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:24   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

B.
Og ang det nye plagget: Strikk ermene på reisen, de tar mindre plass. Dessuten er det deilig å bli ferdig med ermene først.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 15:24   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

B! Det skal jo være moro! Greit med to prosjekter å veksle mellom når du kommer hjem også.

Jeg har bare vært i en eneste garnbutikk i Stockholm, men der hadde de da mye jeg kunne tatt med hjem: Litet nystan på Sankt Paulsgatan på Söder. Jeg kjøpte bare heklenål, men det var da en del morsomt garn også.

Gammel 18-02-16, 15:27   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

B.
Og ang det nye plagget: Strikk ermene på reisen, de tar mindre plass. Dessuten er det deilig å bli ferdig med ermene først.

Poeng. Og da slipper man å falle for fristelsen å strikke korte ermer på en tykk genser. Det hadde ikke gått på denne, her strikkes alt i ett.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har bare vært i en eneste garnbutikk i Stockholm, men der hadde de da mye jeg kunne tatt med hjem: Litet nystan på Sankt Paulsgatan på Söder. Jeg kjøpte bare heklenål, men det var da en del morsomt garn også.

Takk, da skal jeg stikke innom der. Uansett om jeg får lov til å kjøpe meg noe eller ikke.

Gammel 18-02-16, 15:46   #16
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at du skal gå for løsning bc: Kjøp garn til nytt prosjekt, strikk ermer på turen, kjøp nytt spennende garn i Stockholm og la det ligge til pynt eller i skapet fram til du har strikket ferdig det opprinnelige prosjektet.

PS. Selv hadde jeg sikkert valgt a eller c siden jeg er en strikkepietist, men jeg anbefaler egentlig strikkelivsnyting i stedet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 16:34   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

B!

Jeg har alltid flere prosjekter samtidig, de pleier å bli ferdig til slutt. Er noe fint med å velge å strikke akkurat det jeg vil. Det skal være gøy og ikke slaveri å strikke.

Gammel 18-02-16, 16:49   #18
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Heilo sa det jeg ville valgt.

Anbefaler også Litet nystan, der var det utrolig mye lekkert!
Og som et tips: Du kan jo strikke noe kjapt av svenskegarnet før du gir deg i kast med et nytt evighetsprosjekt. Lue i håndfarget lyxgarn, for eksempel?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 16:52   #19
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg skjønner ikke at dere holder ut å strikke mange ting på en gang. Da blir de jo aaa-aaa-aaaldri ferdige! :utålmodig:

Jeg holder på med å ferdigstille en hel haug simultanprosjekter nå, og det er ikke noe gøy.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 17:09   #20
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Man må elske det man holder på med litt. Ellers blir det ikke fint
Når det er sagt, jeg er igang med et sokkeprosjekt som jeg _hater_. Jeg har nemlig, dumme meg, glemt hvor sterkt jeg misliker Sisu. Også har jeg nesten en hel sokk igjen i et temmelig krøkkete flettemønster

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.