Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-16, 09:18   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Hvis jeg kjente partneren til min venn/venninne litt, og forsåvidt kunne tenke meg å ha vedkommende der, kunne jeg sagt ved invitasjonen at "det er hyggelig hvis h*n har lyst til å være med, men dersom h*n ikke har så lyst til å komme på en fest med så å si bare fremmede, så skjønner jeg det godt, så det er helt opp til dere".

Gammel 22-02-16, 09:21   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis jeg kjente partneren til min venn/venninne litt, og forsåvidt kunne tenke meg å ha vedkommende der, kunne jeg sagt ved invitasjonen at "det er hyggelig hvis h*n har lyst til å være med, men dersom h*n ikke har så lyst til å komme på en fest med så å si bare fremmede, så skjønner jeg det godt, så det er helt opp til dere".

Han er superhyggelig, men jeg tror kanskje han vil syns det er litt rart å bli invitert? Ikke helt sikker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 09:37   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Min første tanke var at enten inviteres alle med partner eller ingen, men så begynte jeg å tenke på alle 40-årsfestene jeg har vært på og ser at det ikke er slik.
Sånn kort oppsummert i festene jeg har vært:
- familie og venner inviteres med følge (selv om følget er så nytt at man knapt har hilst på den nye)
- kolleger inviteres alene
- syklubben/håndballaget/bridgeklubben..... inviteres alene

Selv tror jeg at jeg inviterte både kolleger og syklubb med følge, men ingen tok dem med. Jeg har også blitt invitert med følge, men ikke tatt med gubben hvis ikke han kjenner bursdagsbarnet godt.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 09:55   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt greit å invitere vennepar og ikke partner til kollega ol. For egen del er det en del venner det vil være unaturlig å invitere uten partner, begge er gode venner. Mens for kolleger har jeg ikke nødvendigvis møtt partner og da er det naturlig å invitere uten partner. Det blir noe annet i mer formelle sammenhenger som feks et bryllup. Da hadde jeg invitert partner til kolleger også. Det blir også noe annet hvis en er uten parter og resten er med. Det høres ut som om du har en god miks til din fest.

Gammel 22-02-16, 10:53   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er helt ok både å bli invitert alene (til personer jeg jobber med eller kjenner privat), og det er selvsagt like ok at mannen blir bedt alene. Neste gang mannen eller jeg fyller et rundt tall vil vi helt sikkert både invitere vennepar og venner hvor vi ikke kjenner partneren. Da slenger vi jo gjerne på at han eller hun gjerne må bli med, det er jo bare hyggelig, men med all forståelse om de ikke vil i et selskap hvor de ikke kjenner noen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 10:48   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i mange feiringer der det har vært invitert både par og venninner uten følge, og syns ikke det er det minste merkelig. Jeg inviterte ca 50 da jeg feiret rundt tall, og jeg måtte begrense antallet utover dette. Hvis jeg skulle invitert alle med følge måtte jeg utelatt mange jeg egentlig hadde lyst til å invitere. Så det endte med at endel venninner ble invitert uten mann - jeg inviterte bare de mennene jeg kjenner best og omgås.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.