|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Borte
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)
Jeg har også sett en artikkel om dem før. Ganske lenge siden, det kan godt ha vært i fjor.
|
|
|
#23 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)De ligner egentlig litt på The Olsen twins.
|
|
|
#24 |
|
Ustabil
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Barnemishandling er det nå ikke, da. Folk oppdrar ungene sine til å tro på det de selv tror på, og i andre sammenhenger har blant annet du Sitron sterkt forsvart folks rett til å indoktrinere sine barn til forskrudde religioner. Så jeg ser ikke den store forskjellen på det og det å indoktrinere ungene til å tro på nazismen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Vennligst vis meg hvor jeg har sagt at det er greit å indoktrinere barn til forskrudde religioner.
|
|
|
#28 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Hvilke religioner er forskrudde? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Det er ille! Men samtidig er dette for meg det i samme kategori som foreldre som tar med barna sine på politiske demonstrasjoner og gir dem "nei til EU" t-skjorte, eller foreldre som sender barna på religiøs privatskole og gir dem t-skjorte med "jesus lever". |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Absolut ateist
|
Hvor gir et standpunkt for nei til EU, ja til jesus og privatskoler barna en holdning som syns det er greit å utrydde alle mindreverdige mennesker?
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, nå forstår du ikke hva jeg mener (eller vil missforstår med vilje?) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Vesentlig forskjell, med mindre du også sier at man skal kverke alle som er for EU.
|
|
|
#35 |
|
Ustabil
|
Enig! Jeg har også sett barn med t-skjorter med Jesus-budskap - for eksempel, og jeg syns ikke det er verken verre eller bedre enn eksemplet i hovedinnlegget. Alle foreldre påvirker barna sine, og det er ikke alltid omverden syns at synspunktene som formidles er så bra. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Det er mulig jeg er sær, men jeg syns faktisk det er en vesensforskjell å indoktrinere barn med et budskap om at den hvite rase er overlegen, og at "de andre" er undermennesker - og det å indoktirnere barn med at "jesus lever" og "Allah er stor."
|
|
|
#37 |
|
Ustabil
|
Selvsagt er det håp for dem, i alle betydninger av ordet. Om de er vokst opp med nazisme som rettesnor så gjør da ikke det dem til noen dårligere mennesker. De kan godt vokse opp og bli nyttige samfunnsborgere selv om de er nazister. Og på den annen side kan det hende de går bort i fra barnelærdommen. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Det gjør ikke jeg heller. Overføring av holdninger og verdier man selv står for er naturlig for meg. Religiøst og politisk syn derimot er ikke noe man skal overføre som sannheter til barna sine.
|
|
|
#39 |
|
Ustabil
|
Jeg syns at også politiske budskap burde holdes vekk fra barnas klær. Jeg syns ikke det er riktig å "bruke" barna for å fremme verken politiske eller religiøse standpunkter.
Dette er jo en del av den religiøse oppdragelsen - for denne gruppen. I mine øyne like ille som å hevde en rases overlegenhet. (Kanskje verre fordi man faktisk lemlester små barn!) |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnemishandling på høyt plan (VG)Men herlighet. Det der er kulturelt. At de har misforstått sin egen religion er irrelevant. Og selvsagt er det like ille.
|
![]() |
|
|