|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenSutringen hans startet allerede da Deltatroppen hadde pågrepet han, han ville ha plaster på et lite rift i fingeren. Rundt på Utøya lå samtidig horder av døde og døende. Jeg har ikke ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenVG har er en artikkel om en gjeng fanger som sitter isolert i kjelleren på Ila. Der snakker vi isolasjonsskader og en hel masse andre greier. ABB våser bare. Og det jeg har lest psykiateren har uttalt så virker hun ikke særlig imponert.
![]() |
#103 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenMen går ikke denne psykiateren litt utenfor taushetsplikten her? Eller er det greit i en rettsal og greit at journalistene skriver det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg vil tro at hun er formelt fritatt for taushetsplikten.
![]() |
#106 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJa, hun virker veldig rett fram og fornuftig. Jeg formelig ser henne himle med øynene over Odin-pjattet hans.
![]() |
#109 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg skulle ønske meg at ingn rapporterte fra rettssaken eller skrev om ham noen gang uansett. Han bør ties i hjel. DET hadde vært straff for ham det. Akkurat nå har han det nok som plomma i egget.
![]() |
#110 |
koko
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg synes ikke det er riktig å skulle tie han ihjel. Det er en del an ny norsk historie dette, og jeg mener at det må få en viss plass. Der betyr ikke at jeg mener det er greit med den massive og tabloide dekningen som er nå.
![]() |
#111 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Jeg er både enig og uenig. Om det stemmer det psykologen sier vil han sannsynligvis ty til vold igjen om han ikke får oppmerksomhet. Nå blir han i drt minste latterliggjort.
![]() |
#112 |
Fortynnet
|
Han bør jo aldri mer slippes ut og få noen sjanse til å ty til vold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
Ja han blir det, men at han får opptre sånn i media samtidig kan oppleves som psykisk vold mot veldig mange av dem som han allerede har skadet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg er både enig og uenig med at han skal ties ihjel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
heimføing
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenMarie Simonsen om rettspsykiater Rosenqvist:
Og så avslutter Simonsen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg har ikke lest bøker om ABB eller hans familie, kun enkelte avisartikler og da som regel kun om saken i nyere tid. Men denne artikkelen sjokkerte meg, jeg visste ikke at det var så ille og har tenkt at mor har fått tildelt mye skyld her. Men stemmer en del av dette burde mye vært annerledes fra starten. Kanskje noe å tenke på alle de gangene barnevernet forsøker å gjøre jobben sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenOkay, dumt spørsmål, men han snakket jo om den Fjordland-maten.
![]() |
![]() |
#120 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenEgentlig synes jeg at det er greit at denne saken kommer opp. Jeg må innrømme at jeg har fått vondt av fyren som jeg har trodd var fullstendig isolert. Når det nå viser seg at han får tilbud om sosial interaksjon som han avslår og egentlig bare etterlyser meningsutveksling med likesinnede, så synes jeg måten han behandles på er langt mer spiselig.
![]() |
![]() |
|
|