Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ABBs soningsforhold - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-16, 12:27   #101
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Sutringen hans startet allerede da Deltatroppen hadde pågrepet han, han ville ha plaster på et lite rift i fingeren. Rundt på Utøya lå samtidig horder av døde og døende. Jeg har ikke ord.

Absolutt alt er absurd med denne saken, de burde ikke la han få tilgang til en scene, nok en gang. Det er jo kun det han ønsker, å ikke bli glemt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 14:20   #102
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VG har er en artikkel om en gjeng fanger som sitter isolert i kjelleren på Ila. Der snakker vi isolasjonsskader og en hel masse andre greier. ABB våser bare. Og det jeg har lest psykiateren har uttalt så virker hun ikke særlig imponert.

Gammel 16-03-16, 14:30   #103
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men går ikke denne psykiateren litt utenfor taushetsplikten her? Eller er det greit i en rettsal og greit at journalistene skriver det?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...en/a/23639761/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 14:33   #104
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil tro at hun er formelt fritatt for taushetsplikten.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 14:36   #105
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg vil tro at hun er formelt fritatt for taushetsplikten.

Ja, det må jo være det logiske.

Det hun sier virker i mine øyner veldig riktig.

Gammel 16-03-16, 14:42   #106
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hun virker veldig rett fram og fornuftig. Jeg formelig ser henne himle med øynene over Odin-pjattet hans.

Det er for øvrig interessant det hun sier om at mediadekningen på et vis holder ham i sjakk. At om man bare sluttet å skrive om ham så ville han kunne gå til mer drastiske virkemidler for å få oppmerksomhet, som å skade ansatte i fengsel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 17:19   #107
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ingen som kan påta seg oppgaven med å realitetsorientere han?

Gammel 16-03-16, 17:29   #108
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Er det ingen som kan påta seg oppgaven med å realitetsorientere han?

Jeg vil tro det er forsøkt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 17:52   #109
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske meg at ingn rapporterte fra rettssaken eller skrev om ham noen gang uansett. Han bør ties i hjel. DET hadde vært straff for ham det. Akkurat nå har han det nok som plomma i egget.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 18:01   #110
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er riktig å skulle tie han ihjel. Det er en del an ny norsk historie dette, og jeg mener at det må få en viss plass. Der betyr ikke at jeg mener det er greit med den massive og tabloide dekningen som er nå.

Gammel 16-03-16, 18:30   #111
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skulle ønske meg at ingn rapporterte fra rettssaken eller skrev om ham noen gang uansett. Han bør ties i hjel. DET hadde vært straff for ham det. Akkurat nå har han det nok som plomma i egget.

Jeg er både enig og uenig. Om det stemmer det psykologen sier vil han sannsynligvis ty til vold igjen om han ikke får oppmerksomhet. Nå blir han i drt minste latterliggjort.

Gammel 16-03-16, 18:43   #112
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er både enig og uenig. Om det stemmer det psykologen sier vil han sannsynligvis ty til vold igjen om han ikke får oppmerksomhet. Nå blir han i drt minste latterliggjort.

Han bør jo aldri mer slippes ut og få noen sjanse til å ty til vold.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 18:50   #113
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Han bør jo aldri mer slippes ut og få noen sjanse til å ty til vold.

Han kan utføre vold mot ansatte i fengsel også.

Gammel 16-03-16, 18:58   #114
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja han blir det, men at han får opptre sånn i media samtidig kan oppleves som psykisk vold mot veldig mange av dem som han allerede har skadet.

Ikke lett det der.

Jeg tror mange aldri vil klare å oppriktig le av ham selv om han opptrer latterlig. Til det har han klart å ødelegge for mye.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 21:36   #115
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg er både enig og uenig med at han skal ties ihjel.

Får han vite om/hva som skrives om ham? Skulle han få vite om ingen snakker eller skriver om han?

Gammel 16-03-16, 21:49   #116
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marie Simonsen om rettspsykiater Rosenqvist:

Sitat:

Rosenqvists fremtoning er en non-nonsense dame som kaller en spade for en spade og tull for bullshit. Dog på riksmål.

Sitat:

Men Rosenqvist så ingen isolasjonsskader. Breivik har blant annet hevdet at han har isolasjonshodepine. Det mener hun ikke en gang er et faguttrykk. Men som hun sa; hun tvilte ikke på at han hadde hodepine nå og da, det har vi alle. Da er det bare å drikke mer væske og ta seg en pille.

Og så avslutter Simonsen:

Sitat:

Han kan ikke ties i hjel, slik så mange ønsker. Men kanskje er det mulig i fortsettelsen å erkjenne at mannen har alvorlige personlighetsforstyrrelser, er en løgner og psykopat. Han er bak lås og slå resten av sitt liv. Det er over for ham.

Men hans meningsfeller er på fremmarsj.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:02   #117
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest bøker om ABB eller hans familie, kun enkelte avisartikler og da som regel kun om saken i nyere tid. Men denne artikkelen sjokkerte meg, jeg visste ikke at det var så ille og har tenkt at mor har fått tildelt mye skyld her. Men stemmer en del av dette burde mye vært annerledes fra starten. Kanskje noe å tenke på alle de gangene barnevernet forsøker å gjøre jobben sin.
Og ABB kommer nok aldri til å endre seg.

Takk for linken Harriet, ser nå at det var fra deg jeg plukket den opp. Er ikke tilhenger av å forstå ting i hjel, men denne satte jo søkelys på mange viktig ting i denne saken.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:16   #118
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Okay, dumt spørsmål, men han snakket jo om den Fjordland-maten.

Men jeg trodde at man fikk maten i norske fengsel?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-16, 10:26   #119
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Han har vel fått Fjordland-mat, da. Han driver med botrening, så han får vel lov til å lage noe selv.

Gammel 17-03-16, 10:51   #120
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig synes jeg at det er greit at denne saken kommer opp. Jeg må innrømme at jeg har fått vondt av fyren som jeg har trodd var fullstendig isolert. Når det nå viser seg at han får tilbud om sosial interaksjon som han avslår og egentlig bare etterlyser meningsutveksling med likesinnede, så synes jeg måten han behandles på er langt mer spiselig.

Og jeg kan da ikke være den eneste som tenker i de baner.

Og med uttalelser som at det er tortur på linje med waterboarding å få servert samme rett til middag to dager etter hverandre og/eller kald kaffe når man kommer fra Oslo Vest ... vel, så forsvinner all sympati man eventuelt hadde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.