|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() StrikkenerdingJeg går jo aldri inn i noe halvveis. Så når jeg nå har funnet fram til strikking igjen, er det ikke bare selve strikkingen (som på et vis er den kjedeligste delen
Jeg hører også på den norske poden Marthe & Marthe, som er søt og morsom.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Strikkenerding
Ja, man ikke ikke bare ha lyst til å dra til Japan. Da må man selvfølgelig ta et språkkurs og planlegge å ominnrede hele huset i en mer japansk stil.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
![]() |
#5 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: StrikkenerdingJeg har også kommet over Nördic knitting, men har ikke rukket å høre på den ennå (har et par episoder klare på mobilen).
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: StrikkenerdingJeg syns ikke det er spesielt meditativt å strikke, men jeg gjør det når jeg ønsker meg noe fint. Noen ganger syns jeg noe er fint fordi det har en spesiell historie. Men tviler på at jeg strikker en Bohus-kofta for det, til det blir frustrasjonen for stor. Så vidt jeg forstår er det supertynt blandingsgarn av angora og merino.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Anbefaler virkelig de to episodene jeg lenket til over! Om du liker historikk, da.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: StrikkenerdingTakk for tips. Nördic knitting (
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: StrikkenerdingEtter at jeg så igjennom alle de bohusgenserne har jeg seff sendt en forespørsel på pris på en strikkepakke.
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: StrikkenerdingJeg var veldig på innredningsbølgen i sommer. Nå sitter jeg og lurer litt på hva jeg holdt på med.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Men syns du ikke det var gøy da? Det er ikke waste of time, syns jeg.
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: StrikkenerdingJeg kan også anbefale Stuff mom never told you sin episode om strikking og kjønn. De er ikke så innmari gode på strikking, men desto bedre på historie og kjønnsperspektiv. I tillegg til at jeg synes de er generelt festlige.
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: StrikkenerdingEg er på andre episode med Nördic Knit! Tusen takk, Tally! Eg er så fascinert over Fair Isle, shetlandsk, islandsk samt baltisk strikkekultur og har kjøpt fleire bøker om dette i det siste. Så dette var heilt perfekt!
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkenerdingFor dem av oss som ikke har satt seg inn i dette, du kunne ikke delt litt sånn generelt om forskjellen på norsk og svensk tilnærming? Det er jo interessant
![]() |
|
|