|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av august?Jeg skylder størsta en jentetur, og fikk en ide om å se etter en restplass når feriepengene suser inn på konto i juni. Men jeg har aldri vært særlig glad i ekstrem varme... Nå er jeg jo på vei ned i vekt, så det vil nok uansett bli lettere i år enn det har vært tidligere, så jeg tenker at jeg er modig nok til å prøve meg på sydentur for første gang i mitt snart 36 år gamle liv. Men hvor er det best å dra? Har forstått at Tyrkia utgår. Vi ønsker oss sol og bad, både basseng og strand, og mer enn gjerne harrysyden med høy all inclusive-faktor. Jo mindre jeg trenger å tenke på, jo bedre!
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Sjekk ut kanariøyene. Der er det mer stabil temperatur enn i middelhavsområdene i august, og ikke like høye temperaturer vanligvis. Og Kanariøyene er fantastisk å reise til i sommerhalvåret når ikke "alle andre" er der sånn som i vinterhalvåret. Men går ikke like mange turer dit, men går både rutefly (og hoteller og leiligheter er det flust av å få tak i der i sommerhalvåret) og det går også noen charterfly på sommeren dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Nå har vi reist til Mallorca ganske mange år på rad, og normalen er 28-33-ish i begynnelsen på august. Kun ett år var det 40 grader, og det var det året det var 35 grader hjemme på samme tiden.
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Kreta hadde 30 grader og supre forhold i starten av august i fjor, men vi har opplevd 40 grader også.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Eg tenker også Kanariøyene. Middelhavsområdet kan fort krype opp mot 40 i august.
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?
Vi var i Portugal (Lisboa og Algarve kysten) i juli for et par år siden. Da var det så kaldt at vi måtte kjøpe varmere klær (det var for kaldt til å gå med skjørt/shorts på kvelden...). Det var nok kanskje ikke helt normalt, men vannet i sjøen er uansett mye kaldere enn det er i Middelhavet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Kanariøyene har sjelden den stillestående varmen du kan finne i Middelhavet. Tenerife er strålende. Las Americas har masse hoteller og fine strender og det er fin vind som kommer inn fra havet.
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Kanariøyene, Madeira, Azorene, nord vest Portugal, eller nord i Spania. Solia har kanskje reiser til Azorene, men det er litt spesielt og ikke syden. I det hele tatt Atlanterhavet og ikke Middelhavet.
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?Middelhavet i august kan være veldig varmt, så jeg ville også satset på altoaterhav og kjølende vinder. Hvis dere drar til Tenerife, kan dere ta en dagstur til LanGomera, min favorittøy.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av August?
Seriøst?
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av august?Kanariøyene eller Bulgaria.
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av august?Tusen takk for mange gode tips. Nå er det bare å glede seg til feriepengene ramler inn, så blir det forhåpentligvis en drømmeferie for størsta.
![]() |
![]() |
#16 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av august?Jeg synes både Portugal og Mallorca er bra i juli. Tyrkia og Kreta føles varmere, også når det er omtrent samme temperatur, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det steder i "syden" som IKKE har førti grader i begynnelsen av august?Jeg slår et slag for Biscayabukten. Spanias nordkyst er fantastisk. Både strender,natur, mat , byer. Sjekk ut San Sebastian, Bilbao, Santander, Asturias. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|