|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konfirmant 2017
Kirkelig konfirmasjon bekrefter heller ikke noenting som helst.
#2 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har alltid tenkt at man bekrefter at man fortsatt ønsker en kristen tro, og det er det ordet konfirmasjon kommer av? Men det forundrer meg ikke at det ikke er slik altså |
![]() |
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Her forklares konfirmasjon på wiki:
Det er altså ikke konfirmanten som bekrefter noe. |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror både kirken og HEF (med ulike motivasjoner) velger å bruke den betydningen av confimare som betyr "støtte/trygge" og ikke "bekrefte".
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Vi har også konfirmant - kirkelig. Dato er satt, lokale er bestilt og 1 kakedekor er innkjøpt. Han har også bestemt seg for farger, så vi skal kjøpe bordpynt og diverse i USA i sommer ettersom han står konfirmant våren 2017. Her begynner mye å bli fullbooket allerede.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 30-03-16 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det kan virke slik. |
![]() |
![]() |
|
|