Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bare et tips om bukser til smale/tynne barn

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-16, 11:49   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare et tips om bukser til smale/tynne barn

Lurt!

Her er problemet at 2005-jenta absolutt ikke vil ha jeans. Uansett hvor myke og stretchy de er påstår hun at hun ikke får beveget seg i dem (demonsterer dette, til min store irritasjon, med å gå bortover med helt strake, stive ben når hun prøver dem. ). Hun kan gå med på slike leggings som later som de er jeans, med juksegylf og baklommer, men som er mer som tights, av den typen de har hatt en del av på H&M og Cubus. Men de fra Cubus synes hun blir for lave bak, og de fra HM kan ikke justeres i livet. De har bare isydd strikk, og den er for vid. Jeg har kjøpt to slike bukser til henne på H&M, og løsninga ble å kjøpe litt brede skolisser, klippe hull og tre igjennom i løpegangen øverst. Hun har også hatt lyst på slike løse viscosebukser, med forskjellige farger og mønster på, som finnes i mange varianter og i mange butikker. Problemet er at disse heller ikke har knyting eller justeringsmuligheter (i alle fall ikke hos H&M), bare isydd strikk som er for vid, så buksa henger ikke oppe. Jeg vil helst kjøpe bukser som passer, eller som kan justeres til de passer, ikke bukser som jeg må modifisere og kjøpe skolisser til for at de skal kunne brukes.

Joda, så da er det på med den evige adidasbuksa da ...

Litt rart egentlig, jeg ser jo at jenta er slank altså, men jeg synes ikke hun er radmager og skiller seg så veldig ut fra andre jenter i fasongen. Og de andre jentene går da med slike bukser. Hun har heller aldri kunnet bruke tights fra H&M på grunn av dette.

Sist redigert av My : 07-04-16 kl 11:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 11:55   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Han er meget ulik oss i fasong gutten vår også. Vi går mer i den andre retningen.

Det er litt trist, men jeg tror faktisk det er forskjell på gutte og jentebukser i 5-årsstørrelsene også. Så hvis du finner en bukse på jenteavdelingen (som ikke har rosa blomster eller sømmer hvis han ikke vil ha det), så kan det hende at den sitter bedre.

Som du sier er det litt trist, ja; jeg tenkte faktisk ikke engang over at din gutt er så mye eldre, tok det bare for gitt at det var sånn i alle størrelser. Det er jo for så vidt fint at det finnes barneklær som tar høyde for ulike kroppsfasonger, men må de kalle det "skinny", liksom?

Gammel 07-04-16, 12:19   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Lurt!

Her er problemet at 2005-jenta absolutt ikke vil ha jeans. Uansett hvor myke og stretchy de er påstår hun at hun ikke får beveget seg i dem (demonsterer dette, til min store irritasjon, med å gå bortover med helt strake, stive ben når hun prøver dem. )

Ville har heller aldri vært begeistret for jeans, det har enten vært tights eller joggebukser. Jeg fant noen på nameit som ble godtatt, de var som en blanding av jeans og tights.

Jeg har også handlet mye i gutteavdelingen, lyserosa tynne bukser er liksom ikke veldig praktiske til barn som tilbringer friminuttene med hyttebygging i et skogholt. Heldigvis ser det ut som bukser med hullete knær er på moten igjen, så jeg kan droppe lappingen med god samvittighet.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.