|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinLufting i barnehage synes jeg er en annen uting. I vår står det oppslag om at det ikke er lov. Det er nemlig ikke alle som skjønner at de må plukke opp etter seg...
![]() |
![]() |
#2 |
Drømmer
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sin
Her står det skilt både på fotballbanen og i barnehagen om at hunder ikke skal luftes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
Jeg må innrømme at jeg ble overrasket da jeg leste i tråden at lufting i barnehage og på fotballbaner var vanlig. Hunder skvetter alle veier og det kunne ikke falle meg inn å slippe hunden vår løs på inngjerdet område der barn leker, kryper, sitter og ligger i gresset osv. Æsj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Drømmer
|
Jeg ble dessverre ikke overrasket, men jeg synes godt folk kan lufte hundene andre plasser ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Står det skilt går jeg selvsagt ikke inn. Dessuten har de alltid vært på do. Jeg har ikke hunder som tisser på stolper. De løper. Og løper og løper og løper. Og så går vi derfra og fortsetter turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
Jeg må innrømme at denne typen skråsikkerhet irriterer meg litt. Alle hundeeiere er merkelig nok helt sikre på at de vet deres hunder ikke bæsjer når de er inne på barnehageområder, eller aldri går bort til fremmede når de er løse i skogen, ikke tisser på lekeapparater, osv, osv, osv. Likevel opplever folk det motsatte til stadighet. Det er jo et mysterium.
![]() |
![]() |
#7 |
Nå også i farger
Det får du bare irritere deg over. De går ikke rundt og snuser. Helt sant! De løper 10-20-30 runder i sirkel, så er de ferdig. Akkurat det samme gjør de på fotballbaner. Jeg står i midten og ser de hele tiden. Jeg kan med 100 % sikkerhet si at de aldri har tisset i eller på noe i en barnehage. Det er sikkert rasebetinget også. Vi har mynder. Slippes de så løper de. De er ikke interesser i noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Jeg tenker også delvis slik som Niobe her, men støtter deg i det ang rase. Myndene elsker jo å løpe!
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Alle er ikke skråsikre på det, men mulig du vil tolke det sånn. Her i området er folk flinke til å ha hunder i bånd, flere som sier at det er fordi de ikke har kontroll, men det er idioter og ulike holdninger blant hundeeiere som ellers i samfunnet. Jeg må jo innrømme at jeg har min mye uten bånd hele året, av mine grunner, men er alltid obs på folk og andre hunder og vil helst være hensynsfull ovenfor de som er redd hunder, ikke liker dem og som har hunder som ikke vil/kan hilse på andre. Det er noe med å følge med og være observant når hunden er løs, under kontroll.
![]() |
#10 |
guru advisor
|
Enig i den. Lufte hund i barnehage høres ikke bra ut i mine ører. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|