Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 10:15   #121
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og siden vi likevel er inne på bilkjøring - kjører du bil hvis du er veldig trøtt? Å være trøtt påvirker, på samme måte som alkohol, reaksjonsevnen. Og det er vel de færreste som ikke ville tatt seg av barna sine fordi de er trøtte.

Nei, det gjør jeg helt bestemt ikke. Men det hender ikke sjelden at jeg tar meg av ungene mine alene selv om jeg holder på å stupe av trøtthet. :åpenbart dårlig mor:

Forøvrig ville jeg ikke drømme om å servere alkohol til foreldrene dersom settingen var "barnehagebursdag", altså et selskap der det var ungene som var invitert og foreldrene bare var med som "følge".

Hvis settingen var at jeg inviterte gode venner og deres barn, hadde jeg ikke hatt prinsippielle motforestillinger mot å sette frem pils eller vin til maten til de voksne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 13:06   #122
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det gjør jeg helt bestemt ikke. Men det hender ikke sjelden at jeg tar meg av ungene mine alene selv om jeg holder på å stupe av trøtthet. :åpenbart dårlig mor:

Forøvrig ville jeg ikke drømme om å servere alkohol til foreldrene dersom settingen var "barnehagebursdag", altså et selskap der det var ungene som var invitert og foreldrene bare var med som "følge".

Hvis settingen var at jeg inviterte gode venner og deres barn, hadde jeg ikke hatt prinsippielle motforestillinger mot å sette frem pils eller vin til maten til de voksne.

Jeg tror ikke at barna hadde skjönt forskjellen paa de to selskapsformene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 13:09   #123
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Er det et poeng? Det er jo forskjell på hvordan man behandler (serverer) gode venner man kjenner godt, og voksne som er der fordi de tilfeldigvis er foreldrene til gjestene. Det er to helt forskjellige sosiale settinger. Jeg tror ikke barna legger nevneverdig merke til at de voksne har vin i glassene sine heller, men det er jo totalt underordnet diskusjonen om alkoholservering i barnebursdag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 13:19   #124
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er det et poeng? Det er jo forskjell på hvordan man behandler (serverer) gode venner man kjenner godt, og voksne som er der fordi de tilfeldigvis er foreldrene til gjestene. Det er to helt forskjellige sosiale settinger. Jeg tror ikke barna legger nevneverdig merke til at de voksne har vin i glassene sine heller, men det er jo totalt underordnet diskusjonen om alkoholservering i barnebursdag.

Det er i alle fall et poeng at alle sier at de ikke ville ha servert alkohol i et selskap hvor det er barna som er de innviterte. Det er vel en grunn til det? De fleste her virker lettere sjokkert over at man skulle ha servert alkohol til mødrene og fedrene til barnehagevennene. Hvorfor? Hva er forskjellen?

Gammel 20-06-07, 13:32   #125
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er i alle fall et poeng at alle sier at de ikke ville ha servert alkohol i et selskap hvor det er barna som er de innviterte. Det er vel en grunn til det? De fleste her virker lettere sjokkert over at man skulle ha servert alkohol til mødrene og fedrene til barnehagevennene. Hvorfor? Hva er forskjellen?

Det er den sosiale settingen som er forskjellen. Litt vanskelig å forklare akkurat hvorfor jeg hadde blitt overrasket over å bli servert alkohol hos noen barnehageforeldre jeg knapt kjente, enn å bli servert det i et selskap med gode venner jeg kjente veldig godt. For meg er det to helt forskjellige sosiale arenaer og jeg har ulike forventninger til de to arenaene. Jeg ville også hatt helt forskjellig meny til de to settingene om det var jeg som holdt selskapet.

Nå tenkte jeg på en venninne som ble invitert i treårsdagen til naboens sønn. Hele familien ble invitert og selskapet varte hele dagen. Det kom og gikk folk hele tiden, det var haugevis med mat og selskapet var like mye for de voksne som for barna. De spiste og skravlet i timesvis. Denne nabodamen var fra Filipinene og feiret slik hun var vant til. Altså helt annerledes enn hva mine venner var vant til når det gjelder småbarnsbursdager, og i strid med alle forventninger. Jeg tror mye kan forklares ut i fra kultur og hvilke forventninger man har til sosiale arenaer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 20-06-07 kl 14:10. Årsak: Philipinene? Herregud...
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 13:55   #126
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kasia sa omtrent det jeg tenkte. Menyen (både mat og drikke) varierer med settingen og med hvem som er de "egentlige" gjestene. På en fest hjemme hos oss, med både voksne venner og barn, ville jeg neppe servert bare wienerpølser og lompe, med rød saft å drikke til, men jeg synes det er helt greit å "avspise" barnehageforeldrene med det. Det ville ikke falle meg naturlig å lage mer avansert mat primært med tanke på de voksne i en barnehagesammenheng, og heller ikke å servere alkohol. (Men jeg har også vært i en barnehagebursdag der familien var fra Brasil, og den var mye mer som den filipinske bursdagen Kasia nevner. For dem er dette åpenbart annerledes enn det er for meg.)

Jeg synes ikke det er sjokkerende å tenke seg muligheten av å servere alkohol til barnehageforeldrene, men jeg ville ikke gjøre det likevel. (Også fordi jeg ikke kjenner dem særlig godt og fordi det er stor sannsynlighet for at mange av dem ikke ville like det.)

Gammel 20-06-07, 14:04   #127
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller ikke servert alkohol i en barnehagebursdag. Jeg har hittil ikke fått servert alkohol i en barnebursdag. Men i en barnebursdag av den typen som jeg er vant til i vennekrets og familie så hadde jeg ikke stusset hvis det var tilgang på vin eller øl. Jeg er vant til at det serveres pølser til barna og noe litt mer avansert til de voksne (som barna gjerne får smake). Hva det er varierer fra sted til sted.

Jeg kjører forresten ikke bil når jeg er stuptrøtt. Men jeg tar meg av Snupp uten å tenke to ganger selv om det er liten tvil om at hans mor er et troll når hun er sliten. Hadde han kunnet velge mellom blid på en snurr og trøtt og sur så tror jeg at jeg vet hva valget ville vært...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 14:06   #128
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok gått for snitter/smørbrød for de voksne, og hadde nok også hatt det alkoholfritt. Ikke fordi jeg ikke drikker et glass vin eller to selv, men fordi det er et selskap som holdes for et barn.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 14:42   #129
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Nei, men det hadde de voksne.

Frøkna er vant til å se at vi voksne drikker alkohol. Hos oss skjer det ofte at vi drikker øl eller lettøl til maten. (Frøkna vet ikke forskjellen. Hun ser bare at vi drikker "øl".) Det hender også at vi tar et glass vin til maten. Siden vi aldri drikker mer enn en eller to flasker øl eller ett glass vin i hennes selskap, vet hun ikke at det er forskjell på øl, vin, kaffe eller te, som alle er "voksendrikker" som barn ikke får (eller vil) smake på.

Slik fungerer det blant alle våre venner, så vidt jeg har vært i stand til å observere, og derfor har jeg heller aldri hatt motforestillinger mot å sette frem øl eller vin når vi har venner på besøk. (Jeg har én bekjent som jeg vet er truende til å drikke mer enn jeg synes er forenlig med det å være sammen med barn, og denne bekjente får aldri tilbud om alkohol hos oss når våre unger er til stede.)

Kjennskapen til de voksne er den viktigste grunnen til at jeg aldri ville satt frem alkohol i barnehagebursdag: kanskje er en av foreldrene alkoholiker og jeg lager et kjempeproblem for vedkommende og ødelegger bursdagen både for mitt og h*ns barn, kanskje er noen av dem ihuga avholdsfolk, som blir rystet og forbannet over at jeg serverer alkohol når deres barn er til stede, kanskje tror de at jeg har et hinsides alkoholkonsum, siden jeg ikke lar alkoholen stå borte engang i et barneselskap. I det hele tatt, så er det rom for mye bråk og mange misforståelser hvis de voksne i barneselskapet ikke er venner som man kjenner godt fra før.

En annen grunn er at det rett og slett ikke passer med øl eller vin til pølser, gelé og sjokoladekake. For min del drikker jeg heller saft eller kaffe til en slik meny.

Og sist, men ikke minst, folk flest kjører bil når de leverer ungene i barnehagebursdag, i alle fall er det det vanlige i våre bursdager.

I tillegg til det som Skilpadda sier: "Menyen (både mat og drikke) varierer med settingen og med hvem som er de 'egentlige' gjestene."

Gammel 20-06-07, 14:43   #130
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg kjører forresten ikke bil når jeg er stuptrøtt. Men jeg tar meg av Snupp uten å tenke to ganger selv om det er liten tvil om at hans mor er et troll når hun er sliten. Hadde han kunnet velge mellom blid på en snurr og trøtt og sur så tror jeg at jeg vet hva valget ville vært...

Ikke at hun faktisk får det valget, så klart, men jeg tror også jeg vet hva datteren min ville ha foretrukket.

Gammel 20-06-07, 18:30   #131
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er te en voksendrikk?

Gammel 20-06-07, 19:51   #132
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg ser liksom ikke helt poenget med at barna skal bli vant til å se voksne drikker fra de er små?
Har aldri hørt noen forskning si at det er en bra greie. Men om noen har så kom med det

Er jo ikke sånn at man lar de bli vant til andre ting heller, som feks narkotika, fordi det da blir mindre spennende?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 19:56   #133
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke at hun faktisk får det valget, så klart, men jeg tror også jeg vet hva datteren min ville ha foretrukket.

"Vil du at mamma skal være sur og gretten, lille venn, eller vil du at mamma skal ta seg et glass vin og være bliiiiid?"

Når det gjelder det å "være vant til" så syns jeg det er et poeng at barn/ungdommer ser at alkohol kan nytes i små mengder og i siviliserte former, og ikke trenger å bety stupfyll og fest - men selvfølgelig, er man totalavholds selv så blir det jo litt kunstig å sette fram alkohol for å venne barna til å se det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 19:57   #134
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

"Vil du at mamma skal være sur og gretten, lille venn, eller vil du at mamma skal ta seg et glass vin og være bliiiiid?"

Når det gjelder det å "være vant til" så syns jeg det er et poeng at barn/ungdommer ser at alkohol kan nytes i små mengder og i siviliserte former, og ikke trenger å bety stupfyll og fest - men selvfølgelig, er man totalavholds selv så blir det jo litt kunstig å sette fram alkohol for å venne barna til å se det.

Jeg skjønner tanken.
Men jeg tror mer det er en unnskyldning for oss voksne, enn at det er så veldig avgjørende for barns forhold til alkohol senere.

Gammel 20-06-07, 19:59   #135
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har brukt dette som noen unnskyldning for noe som helst. Jeg mener oppriktig at den måten alkohol blir brukt her i huset er et bra forbilde for unger. Men igjen, er totalavhold forbildet så er det selvfølgelig annerledes.

Vi har forresten aldri servert alkohol i noen slags selskaper for ungene, hverken dåp eller konfirmasjon eller annet. (Jeg har også hatt et alkoholfritt bryllup fordi faren min er alkoholiker).
Men når vi f.eks. har middager i hagen om sommeren med både voksne og barn kan vi gjerne ha litt vin og øl.

Gammel 20-06-07, 20:00   #136
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men jeg ser liksom ikke helt poenget med at barna skal bli vant til å se voksne drikker fra de er små?

Tja, det er noen som hevder at det å se at voksne drikker med måte virker positivt inn på barna, siden de da får et positivt forbilde for alkoholkonsum. Jeg tror faktisk jeg kan finne en litt seriøs artikkel på det på nett også om du er spesielt interessert.

Selv drikker jeg ikke på den måten mange beskriver her. Mannen min drikker ikke vin (liker det ikke) og jeg orker ikke å drikke en hel flaske vin alene. Jeg drikker en god del øl nå på sommeren (jeg drikker ikke øl om vinteren), men helst munkholm. Jeg synes det smaker like bra og så er det praktisk å være i kjørbar stand. Barna min smaker litt hos meg også (de får ikke øl med alkohol, men alkoholfri øl får de.) Det som er litt komisk er at jeg nå har akkurat samme forholdet til alkohol og unger som faren min hadde. Han drakk heller aldri vin. Han var glad i øl, men drakk det så vidt jeg husker bare om sommeren. Men det kan godt hende det er en tilfeldighet.

Gammel 20-06-07, 20:03   #137
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har brukt dette som noen unnskyldning for noe som helst. Jeg mener oppriktig at den måten alkohol blir brukt her i huset er et bra forbilde for unger. Men igjen, er totalavhold forbildet så er det selvfølgelig annerledes.

Jeg er ikke totalavholds.
Jeg drikker på fest, og noen ganger på kveldstid etter H har lagt seg. En øl eller to. Men jeg har enda ikke drukket med Hannah til stede.

Jeg tror mange undervurderer effekten alkohol faktisk har på oss voksne, og at man faktisk blir annerledes etter noen glass.

Mamma og pappa hadde et åpent forhold til alkohol, altså, det var ikke sånn fy fy og totalavholds. Men jeg hadde jo likevel min runde med fyll. Venninna mi hadde foreldre som var knallstrenge, og hun smugdrakk og ble like full.

Jeg tror, at uansett hvordan man snur og vender på dette så kommer de aller fleste barn til å teste ut. Og nysgjerrigheten trenger ikke bli mindre fordi om de har sett foreldrene kose seg med alkohol fra de var 4 år.

Kanskje synes de alkohol blir så vanlig og kjedelig at de prøver noe annet

Gammel 20-06-07, 20:06   #138
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Nå er jo mine barn tildels voksne da, så jeg har jo snakket med dem om dette og fått bekreftet at de ikke har vært plaget av noen evt. annerledeshet av ett eller to glass vin. Og de har også vært siviliserte i forhold til egen uttesting så langt.

Gammel 20-06-07, 20:10   #139
him
Leser

him sin avatar

Standard

Tja, det er noen som hevder at det å se at voksne drikker med måte virker positivt inn på barna, siden de da får et positivt forbilde for alkoholkonsum. Jeg tror faktisk jeg kan finne en litt seriøs artikkel på det på nett også om du er spesielt interessert.

Beklager, jeg må ha husket feil. Jeg finner i alle fall ingen artikkel på det.

Gammel 20-06-07, 20:11   #140
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Beklager, jeg må ha husket feil. Jeg finner i alle fall ingen artikkel på det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.